Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp bij rondreis door het westen

Discussie gestart

onno

Na het lezen van diverse verhalen ben ik en mijn vriendin erg enthousiast geworden over een rondtrip door het westen van Amerika.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen.
Onze vakantie staat al gepland op 27 mei t/m 15 juni aanstaande  :D
Redelijk laat dus met plannen maar hoop via dit forum, met al haar mooie verhalen en vooral de vele ervaringen, hulp en tips te krijgen bij   het opzetten van een mooi tripje ::).
Alle tips / aanvullingen over de te volgen route zijn welkom , (wat ik wel of beter niet kan doen)
Ik heb al heel wat voorbeeld rondreizen hier gezien die nagenoeg ook onze wensen vertalen.
Zo heb ik een  route "geleend"  :P cq aangepast op onze data en mogelijkheden.

Het is nog niet zeker of we in San Fransisco starten of LA. Vooralsnog wordt het LA aangezien we geen auto meer kunnen reserveren in SF ( bij ALAMO.COM ; waarom Alamo omdat we daar hoge korting krijgen aangezien mijn vriendin stewardess is ) en die te “droppen” in LA
Vandaar start LA en eindigen in LA .
Het aangepaste  “geleende” schema is nu als volgt, Er zitten een aantal dagen waar ( Dag 17,18)  teveel auto uren in dus als iemand mij kan helpen deze route te fine tunen desnoods wat dingen schrappen dan graag:

27 mei Dag 1: Amsterdam – LA
28 mei Dag 2: LA( UNIVERSAL STUDIOS)
29 mei Dag 3: LA shoppen
30 mei Dag 4: LA ( H1) – Santa Barbara – Pismo Beach 3:11uur …
31 mei Dag 5: Pismo Beach –Carmel – Monterey 3:12 uur
  1 juni Dag 6: Monterey – San Francisco 2:26 uur
  2 juni Dag 7: San Francisco
  3 juni Dag 8: San Francisco
  4 juni Dag 9: San Francisco – Mariposa Grove – glacier point – Yosemite 5:40 uur
  5 juni Dag 10: Yosemite – tioga pass ( is deze open ?? ) – Lone pine 3:56 uur
  7 juni Dag 11: Lone pine – death valley – las Vegas 4:19 uur
  8 juni Dag 12: Vanuit Las Vegas helicoptervlucht GC
  9 juni Dag 13: Las Vegas   
10 juni Dag 14: Las Vegas  – valley of fire – springdale – zion 4:49 uur
11 juni Dag 15: Zion – bryce canyon 3:03 uur
12 juni Dag 16: Bryce canyon – page – antelope canyon+tour 3:24 uur
13 juni Dag 17: Page – Tusayan –Grand Canyon village – route 66– Kingman 6:50 uur
14 juni Dag 18: Kingman – route 66 – Palm springs (R66)-sitgreaves-oatman-needles-goffs-amboy-twentynine palms 5:30 uur
15 juni Dag 19: Palm springs – LA
16 juni Dag 20: LA – Amsterdam

Vragen mbt Algemeen:

1.   Starten vanuit LA, is dit verstandig aangezien we maar 20 dgn de tijd hebben ??( is de H1 een “must “see ).
2.   Iemand ervaringen met een goed autoverhuurbedrijf waar je zou kunnen boeken anders dan de reguliere bekende AVIS SIXT etc. We kijken nu bij alamo.com.  Moet er nog gelet worden op road service?
3.   Is het aanteraden een mobiele telefoonkaart daar te halen ?Kan je makkelijk overal WIFI gebruiken?
4.   Boeken van Hotels: ter plekke of via internet? Wat is verstandiger
5.   TIPS en ervaringen Hoe lang van te voren en waar je het beste je helicoptervlucht kan boeken in LV voor over de Grand Canyon, Ik vond nu http://www.gcflight.com/tours/category-details.asp?CategoryID=2
6.   De FEES voor de parken, http://store.usgs.gov/pass/index.html  vantevoren kopen of ter plekke? Is deze Annual pass voor alle parken in schema geldig?
7.   Tips LA SF LV Yosimite altijd welkom
8.    Ik moet nog ergens een dag schrappen. Welke dag op de route  kan ik het best skippen of anders indelen?


Vragen mbt de dagen in het schema:

@  Dag 4,5,6 : Overnachten op H1 , waar kan je dit het beste doen cq is het leukste? Of gewoon METEEN doorrijden naar SF met 1 overnachting ipv 2 ZODAT IK 1 DAG KAN SCHRAPPEN
@ Dag 9,  :  Wat is aanteraden ook qua waar overnachten?
@ Dag 10: Is de Tioga PASS al open ? zo niet welke weg dan het beste, ALTERNATIEF?
@ Dag 11,12,13: teveel LV?? hoe het beste te combineren LV , vlucht 
@  Dag 17,18 : tsja Lange zit
#1 - 11-05-2011, 12:04 uur

onno

@ Dag 10: zelf heb ik nog gevonden een overzicht wat open is en wat niet.http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm Ze weten niet wanneer de Tioga PASS open gaat , weet iemand waar dat van afhangt ? sneeuw misschien?
 patriot
#2 - 11-05-2011, 14:35 uur

martinm

Yosemite kan je wel meer dagen voor uittrekken, als je wilt wandelen/hiken. Wij hebben het vorig jaar ook ongeveer hetzelfde gedaan en dat was ook te doen (zonder lange hikes).
Tioga pass was vorig jaar begin juni open, dit hangt inderdaad af van de sneeuw. Dag 11 kan je ook kiezen voor een overnachting in Death Valley, kan je het wat rustiger aan doen.
3 dagen LV teveel ??? dat is ieder voor zich, wij vonden LV geweldig maar andere hebben aan 1 dag voldoende. 1 dag Zion is ook erg kort, zou tenminste 1 dag extra daar kiezen,je kan daar leuk wandelen/hiken en anders is het zo gehaast. Voor Bryce en Page is 1 dag wel voldoende.
Soms moet je een moeilijke keuze maken door wat te schrappen anders wordt het een gehaast rondje (geldt voor de Nationale parken, je hebt voldoende tijd gepland in de steden).
Annual park pas in eerste park wat je tegen komt kopen (in jullie geval Yosemite) deze kan je bijna overal voor gebruiken alleen voor jullie rondje niet in Death Valley geloof ik...

Succes met de planning, Martin
#3 - 11-05-2011, 15:08 uur

onno

Yosemite kan je wel meer dagen voor uittrekken, als je wilt wandelen/hiken. Wij hebben het vorig jaar ook ongeveer hetzelfde gedaan en dat was ook te doen (zonder lange hikes).
Tioga pass was vorig jaar begin juni open, dit hangt inderdaad af van de sneeuw. Dag 11 kan je ook kiezen voor een overnachting in Death Valley, kan je het wat rustiger aan doen.
3 dagen LV teveel ??? dat is ieder voor zich, wij vonden LV geweldig maar andere hebben aan 1 dag voldoende. 1 dag Zion is ook erg kort, zou tenminste 1 dag extra daar kiezen,je kan daar leuk wandelen/hiken en anders is het zo gehaast. Voor Bryce en Page is 1 dag wel voldoende.
Soms moet je een moeilijke keuze maken door wat te schrappen anders wordt het een gehaast rondje (geldt voor de Nationale parken, je hebt voldoende tijd gepland in de steden).
Annual park pas in eerste park wat je tegen komt kopen (in jullie geval Yosemite) deze kan je bijna overal voor gebruiken alleen voor jullie rondje niet in Death Valley geloof ik...

Succes met de planning, Martin

thx je bedoelt death  valley overnachten is beter dan lone pine ..en dichterbij
#4 - 11-05-2011, 15:41 uur

Hans B

Is er ook een mogelijkheid om te starten of te eindigen in Phoenix.
Het zou je wat meer tijd geven om er een mooie route van te maken.
Vanaf dag 10 tot einde is erg veel te zien en neem je veel te weinig tijd.

Een hele dag shoppen in LA, zonde van de tijd.
#5 - 11-05-2011, 15:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Oh ja, vanuit Las Vegas ga je echt niet over de Grand Canyon.
Dat doe je vanuit Tusayan.

Als je het uitgebreide pakket neemt bij de autoverhuur kan er niets mis gaan, met de service bedoel ik dan.

Een PC met gratis internet voor alle klanten te gebruiken heb je in de meeste lobbys staan.
(Gratis) Wifi voor de klanten meestal ook.

Indien je door een stuk of 5 Nationale Parken komt is het verstandig een America Beautiful te kopen.
Dit is het handigste bij binnenkomst van het eerste park.
#6 - 11-05-2011, 16:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

onno

Oh ja, vanuit Las Vegas ga je echt niet over de Grand Canyon.
Dat doe je vanuit Tusayan.

Als je het uitgebreide pakket neemt bij de autoverhuur kan er niets mis gaan, met de service bedoel ik dan.

Een PC met gratis internet voor alle klanten te gebruiken heb je in de meeste lobbys staan.
(Gratis) Wifi voor de klanten meestal ook.

Indien je door een stuk of 5 Nationale Parken komt is het verstandig een America Beautiful te kopen.
Dit is het handigste bij binnenkomst van het eerste park.
thx voor de info .. ik ga idd 1 dag LA schrappen  dag 3 is dat dan  ^-^
 bij die gcflights helicopter ga je toch echt vanaf LV  naar  Grand Canyon  , hooverdam  etc ..
"Conveniently departing from a helicopter terminal only minutes from the Las Vegas Strip"   check http://www.gcflight.com/tours/Details.asp?ProductID=7 of bedoel je dat niet?
#7 - 11-05-2011, 17:24 uur

Old Faithful

Wat ik op diverse forums lees is dat je wel naar de Grand Canyon gaat maar niet naar het National Park. Het gedeelte van de Grand Canyon dat bezocht wordt zou minder spectaculair zijn.Ik heb echter geen persoonlijke ervaring. Mijn voorkeur zou zijn om een overnachting in Las Vegas in te ruilen voor Tusayan of aan de rim van de Grand Canyon. Je hebt dan onderweg vanaf Page mooi de tijd om de uitzichtpunten aan de oostkant tussen Desert View en Grand Canyon Village te bekijken. Dan 's avonds een zonsondergang en/of 's morgens een zonsopgang plus de ochtend om het gedeelte bij Hermits Rest te bekijken alvorens naar Kingman te vertrekken.

De kans dat de Tioga Road niet open is is levensgroot. Of de Glacier Road open zal zijn is ook nog maar de vraag.

Schrappen in de route zou naar mijn mening een goed idee zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#8 - 11-05-2011, 18:05 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

De Tioga Pass is inderdaad een zeer groot risico. Je kunt natuurlijk in SF beginnen en eerst richting LA rijden zodat je yosemite op het laatst hebt, maar zelfs dan is het de vraag of de pas open is. Een ander pobleem is de accommodatie, misschien is het verstandig om eens te kijken of je nog iets in het park kunt vinden (www.yosemitepark.com ), dan kun je daar je route omheen plannen. Alternatief voor de Tioga Pass is de Sonora Pass, of nog noordelijker.
Qua indeling zou ik zeker wat aanpassingen doen. Je hebt nu 2 overnachtingen langs de kust en 2 tussen de GC en LA. Met weinig tijd zou ik zeker op dat laatste deel hooguit 1 stop nemen. Ook de kust zou met een dag minder kunnen, afhankelijk van wat je daar hebt gepland. In Phoenix beginnen en in LA eindigne is een goed voorstel, of begin in LA en eindig in SF.
Wel langs de GC rijden maar er niet overnachten is heel jammer, kijk of er iets in het park vrij is (www.xanterra.com ) of kijk in Tusayan.
Zoals gezegd zul je zeker voor Yosemite en de GC van te voren moeten reserveren. Verder zal het wel meevallen, maar als je route vastligt is het wel zo rustig om alles geboekt te hebben.

Marianne
#9 - 11-05-2011, 20:10 uur

onnno

okee dat is dus het verhaal ..ff onderzocht en zie google maps ..waar jullie het over hebben is idd aan de andere kant van de gran canyon is het verschil idd zo groot??
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Tusayan,+Arizona,+Verenigde+Staten&daddr=Diamond+Bar+Rd,+Meadview,+AZ+86444,+Verenigde+Staten&hl=nl&geocode=FdvpJAIdoxVR-SmJKnYt8BszhzFfNWkMArRa_g%3BFcuPIwIdt9Az-SlvqEwfOBnMgDFVEVPtv9UzHQ&mra=ls&sll=35.885003,-114.044745&sspn=0.082335,0.181789&g=Diamond+Bar+Rd.+Meadview&ie=UTF8&ll=35.848987,-113.214111&spn=2.635803,5.817261&z=8

de passen skippen ??? betekent dat ook heel yosimite nat park skippen?  hoe dan reizen van SF naar LV via Death Valley?

#10 - 11-05-2011, 20:51 uur

Marianne

Je kunt prima Yosemite bezoeken als de Tioga Pass dicht is. Alleen al in de vallei kun je meerdere dagen doorbrengen. In juni zullen alle paden geopend zijn, en de watervallen zijn schitterend. Er is veel water in de rivieren en dat zal nog meer worden.
Andere delen van het park die je kunt bezoeken zijn de Mariposa Grove en het onbekendere Hetch Hetchy.
Afhankelijk van waar je overnacht en wat je nog meer wilt bezoeken kun je onderlangs naar Death valley rijden of via de wegen die ik al noemde.

Om een idee te krijgen van Yosemite op dit moment zijn de filmpjes van ranger Bob Roney leuk om te bekijken, zie hier.

Marianne
#11 - 11-05-2011, 22:10 uur

onno

top bedankt voor de info ..
ik denk dat ik de hele route dan om ga gooien :D. Dus starten van LA  naar >>GC>>BRYCE>>ZION>>LV>>DEATHV>>YOIMITE>TIOGAPASS>>SF>>H1>>LA

Ga dus even brainstormen  :o

PS is het uitzicht van GrandCanyon west ( dichter bij LV)  echt heel anders( minder mooi)  dan die van TUSAYAN ??? maw echt een must see daar in Tusayan??
Is het niet allemaal hetzelfde  :-\
De  skywalk/eaglepoint   ? dat is toch GC west??http://www.grandcanyonskywalk.com/directions.html] [url]http://www.grandcanyonskywalk.com/directions.html [/url]
#12 - 12-05-2011, 14:26 uur

onno

klopt dit dat je er niet met je auto alleen met een tour  kan komen bij de skywalk ( http://www.grandcanyonskywalk.com/ ) ...zijn er mensen hier geweest, leek mij wel leuk alleen als ik dit lees  :D ??

locatie   http://www.grandcanyonskywalk.com/directions.html

een review:

"Grand Cayon Skywalk... SCAM So my wife and I decided to take the 2-hour detour required to get to the "Grand Canyon West Airport" which is the staging area for the Grand Canyon Skywalk. To get here, you have to take a 25-minute long drive on an UN-PAVED dirt road with rocks, pot holes, etc... HORRIBLE road, hardly maintained. Most like ATV trails, than a road for cars and buses. Thought it was rather tacky. Spend the money for the attraction, without making the proper infastructure first? *sigh* Once you get there, you find out that you can't actually drive to the Skywalk, you'll have to take a shuttle bus. Ok, I can handle that. Once you get inside, we find out there are NO CAMERAS allowed, NO CELL PHONES allowed. If you want your picture, you'll have to pay $30 just to download it online!!! Not even a hard printed copy!! Ok, so we can skip the picture. Then, we get to the ticket counter. So, you have to take this "Bus Tour" to get out to the skywalk, and you can't drive yourself. This "tour" is a guided drive to the skywalk which tells you the history of the Hualapi Indians (if you care). So, now the cost is $45 for the ride. I thought it was only $30 to walk on the glass, now I think it's $45!!! OK, I CAN DEAL WITH THIS... Surprise. You still have to pay $30 on top of the $45 bus ride if you want to do the skywalk, and then pay $30 to get a picture you DOWNLOAD. For my wife and I, this would have been almost $200, which would require waiting in this long line for the bus as well! We left, bitter and dissapointed. We have plenty of money, but it wasn't about the money. The dis-honesty and cheapness of these people is just incredible. We hear a family of 6 in front of us, and it was going to cost them over $500 total for the attraction... I was blown away. You can spend 16-hours at Disneyland with your family for that same price, and I'm sure you'll have MUCH more fun and don't have to drive to the middle of nowhere to do it!!! Avoid this place at all cost. Unless you have money to blow, don't mind being ripped off, and want to support this dis-honest tribe"
#13 - 12-05-2011, 14:54 uur

Marianne

Dat verhaal vat wel leuk samen wat mijn indruk is van de skywalk. Hoewel ik er niet zelf ben geweest zijn het dit soort verhalen die maken dat ik er ook geen behoefte aan heb. Zoek ook maar eens op het forum naar sky walk.
Of de GC daar heel anders is dan bij de North en South Rim weet ik niet.

Had je al tickets geboekt? Als je dat nog niet hebt gedaan, waarom dan niet in SF beginnen en eindigen? Op die manier heb je Yosemite nog iets later, en je kunt de dagen dat je in SF bent eventueel besparen op autohuur. Een auto heb je in SF namelijk niet echt nodig, terwijl je gauw 30 of 40 dollar per dag kwijt bent aan parkeerkosten.

En nogmaals, zoek zo snel mogelijk iets in Yosemite, het is wel heel erg prettig als je in of dichtbij het park kunt overnachten. En met dichtbij bedoel ik geen Oakhurst of Mariposa.

Wat je nieuwe routevoorstel betreft: je krijgt eerst de Tioga Pass en dan Yosemite.

Marianne
#14 - 12-05-2011, 17:55 uur

Hans B

Hallo ONNO,
ik denk dat je de forumleden niet te veel keuzes moet geven.
Daarmee bedoel ik dat je niet weet waar je vertrekt, waar je eindigt.
De "Golden Circle" de route die jij ook gaat volgen is op 10tallen manieren in te vullen.
Maar voor een buitenstaander is het wel handig enig houvast te hebben.
En wat is een 'hoge korting' bij Alamo.
€ 100 voor 3 weken? 2x minder luxe uit eten, iets minder shoppen en je bent er ook.
Het is nog minder dan 14 dagen voor je vertrek.
Wellicht is het voor jullie anders, maar ieder ander heeft zijn vliegtickets al maanden in huis en weet begin en eind.
#15 - 12-05-2011, 20:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15