Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp bij rondreis door het westen

Discussie gestart

Marianne

Ik haak af.  :-\ Je haalt er elke keer weer wat anders bij: San diego, Mexico (zeer af te raden).
Ik had het over Kings Canyon en Sequoia, niet over Fresno. Je hebt echt nergens tijd voor zo, je vliegt heen en weer.
Hoe wil je naar Monterey? En waarom vanuit Monterey weer terug naar SF? Waarom dan niet vanuit Monterey naar Sequoia? Wat wil je in fresno doen? Waarom niet in het park overnachten of in three rivers?

Begrijp ik dat je Bryce vanuit Springdale wilt doen? Dan rij je onnodig veel heen en weer en je mist de zonsondergang/opgang bij Bryce. Waarom niet bij Bryce overnachten?

Marianne
#31 - 16-05-2011, 21:43 uur

onno

 innocent ?? ik dacht dat het wel duidelijk stond zo.. fresno is puur om te overnachten aangezien de boel in het park vol zit en w everder toch niet daar lang verblijven ..\

als je 1 boom hebt gezien heb je ze toch allemaal gezien  >:D

san diego is dicht bij mexico ...niet dat ik in mexico wil gaan maar leek me grappig erlangs te rijden.. als ik toch in de buurt ben :).
Vanuit springdale is het 1,5 rijden naar Bryce daar 2- 3 uur rondhangen lijkt me meer dan genoeg ,,om dan weer richting springdale te gaan ..dat Monterey Bay is idd niet zo handig ..ik heb dan nog geen auto ..denkfoutje  8)

valt vast genoeg andere dingen te doen in SF.

san diego heb ik toegvoegd vanwege seaworld :)

bedankt voor je input maar weer.. :afro:


PS ik ben de boel nog steedsaan het fine tunen he ...liefst ws ik over de tioga pass gegaan maar die is voor 90 % dicht eind mei..

#32 - 16-05-2011, 22:04 uur

Marianne

innocent ?? ik dacht dat het wel duidelijk stond zo.. fresno is puur om te overnachten aangezien de boel in het park vol zit en w everder toch niet daar lang verblijven ..\

als je 1 boom hebt gezien heb je ze toch allemaal gezien  >:D

Je kunt geweldig leuk wandelen in Kings Canyon en in Sequoia, zie ons 2006-verslag. Als je het park in gaat en je overnacht in Fresno dan rij je heen en weer. Dat is dus niet zo handig. Dan kun je toch beter doorrijden, door het park, en dan in Three rivers overnachten? Of Visalia.


Vanuit springdale is het 1,5 rijden naar Bryce daar 2- 3 uur rondhangen lijkt me meer dan genoeg ,,om dan weer richting springdale te gaan ..

Reken eerder op 2 uur. Maar waarom wil je weer terug naar Springdale? Heb je dit stuk al eens met een routeplanner bekeken? Je hebt weinig tijd, en toch rij je overal heen en weer.


...liefst ws ik over de tioga pass gegaan maar die is voor 90 % dicht eind mei..

Maak daar maar 100% van.

Marianne
#33 - 16-05-2011, 22:15 uur

onno

jep niet zo slim van mij ..ik zag niet dat die weg doorliep naar three rivers  :P


ROUTE  WORDT DUS
#34 - 16-05-2011, 22:55 uur

Hans B

Ik haak af.  :-\

Helemaal te begrijpen.
#35 - 17-05-2011, 07:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

onno

maakt niet uit als ik het nog maar begrijp  ^-^

weet iemand een goed hotel in LA, palm springs  en san diego

**orchid suites is iig "not available anymore **



en is een hotel  in Tusayan ook okeee GC village is ook niet meer beschikbaar in die periode.

nog tips of links voor leuke trails  in GC  bryce en Zion ??


 :afro:
#36 - 17-05-2011, 11:49 uur

Marianne

Tusayan is ook ok, er rijden ook shuttlebussen van Tusayan naar GC Village. Is handig want parkeren is niet altijd eenvoudig.
Als je iets doet wat je kunt annuleren kun je altijd nog kijken of er iets vrij komt aan de rim of in de Maswik of yavapai Lodge.

Ik wil je toch aanraden om nog even te kijken naar Bryce vanuit Springdale.
Als je heen en weer rijdt heb je heelmaal gene tij meer voor wat voor trail dan ook.

Wat zoek je voor trails? Kort, lang, spannend?? Kijk eens naar Angels Landing in Zion voor een uit de laatste categorie.
Leuk is Emerald Pools, en gemakkelijk de Pa'rus trail.
Heerlijk als het warm is: de Narrows.

In Bryce zou ik de combinatie Queens garden/navaja Loop doen. Kijk wel even op de NPS-site of loop langs het visitor center, want er is nog een deel van de Navajo Loop afgesloten.

In de GC kun je met de bus naar Hermits Rest en onderweg diverse viewpoints bekijken. Om echt iets van de grootte te begrijpen is een stuk naar beneden wandelen een must, bijvoorbeeld de Bright Angel Trail (schaduw en water onderweg) tot aan 1,5 Mile of 3 Mile Resthouse, of de South Kaibab Trail tot aan Ooh Aah Point, of tot Cedar Ridge.

Voor meer informatie zie de NPS-site of google op day hikes + naam van het park.

Marianne

#37 - 17-05-2011, 14:21 uur

onno



Ik wil je toch aanraden om nog even te kijken naar Bryce vanuit Springdale.
Als je heen en weer rijdt heb je heelmaal gene tij meer voor wat voor trail dan ook.

Voor meer informatie zie de NPS-site of google op day hikes + naam van het park.

Marianne


 thx voor de info !!!

ik ga 1 nacht springdale  vervangen voor Bryce !  :afro:

de angels landing ga ik ook zeker doen .  een kennis begon er ook al over

bedankt maar weer .. nlvlag

ps  tickets zijn die altijd het beste online te bestellen of gaat ter plekke ook heel goed ..(als je niet in het weekend naar SEAWORLD  UNIVERSALS  OF ALCATRAZ gaat )
#38 - 17-05-2011, 14:30 uur
« Laatst bewerkt op: 17-05-2011, 16:52 uur door onno »

onno

Niet schrikken  :D..Is het misschien een idee om vanuit SF eerst de H1 te nemen , overnachten in San Simeon of Cambria of Pismo beach en vanuit daar naar seqouia NP te gaan.

dus dan wordt de route  zo >> http://bit.ly/mlrJR5
 
#39 - 17-05-2011, 15:20 uur

hdeweert

Lijkt mij een prima route zo, niets meer aan doen.
Succes
Harm
#40 - 17-05-2011, 15:59 uur

onno

Lijkt mij een prima route zo, niets meer aan doen.
Succes
Harm

   hoe moet ik dit opvatten     ;D  of  ???


 :)
#41 - 17-05-2011, 16:27 uur

hdeweert

Je mag zelf weten hoe je het opvat, als je je eigen route niet goed vind kun je hem zeker veranderen. 
Je beslissen nl zelf welke route je wilt gaan rijden en wat je wilt gaan zien en doen onderweg. Ik zie dat
je het uiterste uit jouw verblijf in Amerika wilt halen, maar helaas zijn er altijd dingen die je niet kan doen
of zien, je hebt uiteindelijk maar een beperkte tijd tot je beschikking.  Maak daarom een route met de
dingen die je beslist wilt gaan zien en doen, en kijk naar de haalbaarheid hiervan.
Nogmaals ik denk dat je een prima route hebt bedacht, maar als je hem zelf niet optimaal vind kun je er
nog van alles aan veranderen.

Succes
Harm
#42 - 17-05-2011, 16:57 uur

leendert en maria

De tickets voor Acatraz kun je net zo goed vast reserveren, als je toch van plan bent om te gaan. Scheelt je daar een ritje heen en weer, die tijd kun je wil je vast beter besteden. Afgelopen zomer waren alle tours voor de toen komende week dat wij er waren al uitverkocht.
Van seaworld weet ik niks.
Succes met al je plannen,
Maria
#43 - 17-05-2011, 19:07 uur

onno

Ik denk dat dit het zo n beetje wordt.. ^-^  heb geluisterd naar jullie  ;)

veranderd is de route in het begin:
  • nu 2 dgn op gemak H1 via Carmel naar Pismo Beach .. hiervoor 1 dag Las Vegas ingeruild
  • 1 overnachting in  Bryce  Canyon ipv 2 DGN Springdale...


... volgens mij ook wel meest relaxed zo ..wat denken jullie?  ::)

 innocent


http://bit.ly/lwzaFS  <- Route Google Maps


27 mei Dag 1: Amsterdam – San Francisco   slapen @ SF (3*overnachting)

28 mei Dag 2: San Francisco: *Alcatrez, *shoppen, *sightseeing

29 mei Dag 3: San Francisco: * nog in te vullen ??

30 mei Dag 4: San Francisco: ** auto ophalen, dan richting –>Monterey Aquarium Bay, -> Carmel  2:15 188 km (1*overnachting)

31 mei Dag 5: Carmel -> H1-> Pismo Beach 3:00 hr 233 km(1*overnachting)

  1 juni Dag 6:Pismo Beach-> Kings Canyon/Sequoia NP (CA-180 E 3:45 hr 317km) ;*aankomst +-14:00  dan 4/5uurtjes kINGS Canyon/Sequoia NP trail verkennen  -> s avonds naar Visalia 2:00 133km (1*overnachting @Visalia)

  2 juni Dag 7: Visalia->Lone Pine: ( ghost town "Cerro Gordo" bij Keeler www.cerrogordo.us/ ) ->Death Valley (Furnace Creek) (1*overnachting)   6:00 hr 554km

  3 juni Dag 8: Furnace Creek->Artist Drive ->Shoshone->Pahrump->Red Rock Canyon Scenic Drive –>Las Vegas:(2:41 hr 230 km)(2* overnachting @ www.trumplasvegashotel.com )

  4 juni Dag 9: Las Vegas: helicoptervlucht Grand Canyon West Rim, sightseeing Strip

  5 juni Dag 10: Las Vegas –> Valley of Fire NP –> Springdale: (Zion NP) (1*overnachting)    3:44 hr 302 km ; rondwandelen angels landing in Zion NP

  6 juni Dag 11: Springdale –> Bryce Canyon:  2:00 hr 140 km, rondwandelen BC Queens garden/navajo Loop ->(1*overnachting)

  7 juni Dag 12: Bryce Canyon  -> Page 3:05hr 246 km (1*overnachting)

  8 juni Dag 13: Page :Antelope Canyon tour ->Page –> Tusayan 3:00hr 228km  (1*overnachting) GC Bright Angel Trail  voor1,5 mile /bus naar Hermits Rest

  9  juni Dag 14: Tusayan –> Route 66 –> Kingman 3:20 hr 294 km (1*overnachting)

10 juni Dag  15: Kingman –> (ROUTE66)-sitgreaves-oatman-needles-goffs-amboy-twentynine palms  –>Palm springs 5:30 uur 383 km (1*overnachting)@ PS

11 juni Dag 16: Palm springs – San Diego 2:18 hr  225km(1*overnachting) Seaworld (misschien)Weet iemand andere tips voor hier ??,sightseeing

12 juni Dag 17: San Diego -> LA  2:05 195km (2*overnachting)@  LA

13 juni Dag 18: LA : Universal Studios

14 juni Dag 19: LA : Hollywood blvd, shoppen, Venice Beach -> Airport Hotel LA (1*overnachting)

15 juni Dag 20: LA ( auto inleveren)  – Amsterdam  
#44 - 18-05-2011, 23:54 uur
« Laatst bewerkt op: 22-05-2011, 18:15 uur door onno »

leendert en maria

Neem de tijd voor VoF op dag 5. Wanneer je deze dag Angels Landing in Zion niet meer haalt  heb je ook nog tijd om dit om dag 6 te doen. Rond 5.30 uur kun je met de eerste bus vanuit Springdale naar halte 'grotto' voor het beginpunt van de wandeling. Het is dan nog koel en rustig. Voor de Navajo/Queens garden in BC heb je 's middags dan nog tijd genoeg.
Maria
#45 - 19-05-2011, 08:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15