Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp bij rondreis door het westen

Discussie gestart

onno

Neem de tijd voor VoF op dag 5. Wanneer je deze dag Angels Landing in Zion niet meer haalt  heb je ook nog tijd om dit om dag 6 te doen. Rond 5.30 uur kun je met de eerste bus vanuit Springdale naar halte 'grotto' voor het beginpunt van de wandeling. Het is dan nog koel en rustig. Voor de Navajo/Queens garden in BC heb je 's middags dan nog tijd genoeg.
Maria
bedankt :afro:

Ook kunnen we de Navajo/Queens garden in BC de volgende ochtend doen voordat we naar Page gaan  Dag 12 ZO verdelen we het  ipv alles op 1 dag  Dag 11
#46 - 19-05-2011, 10:44 uur
« Laatst bewerkt op: 19-05-2011, 11:25 uur door onno »

hdeweert

Angels landing zou ik zeker niet in de middag doen. Je bent dan al lange tijd kwijt om de auto te parkeren, en dan nog in de volle zon naar boven is misschien iets te veel van het goede.
Harm
#47 - 19-05-2011, 11:52 uur
« Laatst bewerkt op: 19-05-2011, 21:09 uur door hdeweert »

Hans B

Angel's Landing is een wandeling die je zeker in de namiddag NIET wilt doen.
Dan loopt je namelijk de hele tocht in de zon.
En dat is toch een uurtje of 2.
Start 's morgens op tijd dan loop je omhoog in ieder geval in de schaduw.
#48 - 19-05-2011, 12:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Je weet wel elke keer weer te verrassen. Nu met een dag Napa Valley:

Citaat
27 mei Dag 1: Amsterdam – San Francisco   slapen @ http://www.crescentbh.com/#sanfrancisco (3*overnachting)

28 mei Dag 2: San Francisco: *Alcatrez, *shoppen, *sightseeing

29 mei Dag 3: San Francisco: * nappa valley??

30 mei Dag 4: San Francisco: ** auto ophalen, dan richting –>Monterey Aquarium Bay, -> Carmel  2:15 188 km (1*overnachting)

Hoe wil je dat zonder auto doen? En waarom Napa Valley, is het niet mooier om meer tijd in SF door te brengen, of als je dat niet wilt, die dag ergens anders te gebruiken?

Ik vind dat je nu relatief veel tijd voor de kust uittrekt; zeker voor iemand die aan 2 uur in een nationaal park genoeg heeft is een volle dag voor het stuk Monterey- Cambria erg veel. Kijk eens goed wat je allemaal wilt doen, en of je niet meer tijd aan Kings Canyon en Sequoia wilt besteden. Er is meer dan alleen sequoia's. Heb je al eens ons reisverslag 2006 bekeken?
Je kunt ook wel wat meer tijd voor San Diego uittrekken. Reken voor Seaworld bijna een hele dag. Je hebt er ook de Zoo. Verder schijnt ook het centrum leuk te zijn, maar daar zijn wij met 3 nachten SD niet eens aan toegekomen.

Marianne
#49 - 19-05-2011, 19:34 uur
« Laatst bewerkt op: 19-05-2011, 22:42 uur door Marianne »

onno

Je weet wel elke keer weer te verrassen. Nu met een dag Napa Valley:

Citaat
27 mei Dag 1: Amsterdam – San Francisco   slapen @ http://www.crescentbh.com/#sanfrancisco (3*overnachting)

28 mei Dag 2: San Francisco: *Alcatrez, *shoppen, *sightseeing

29 mei Dag 3: San Francisco: * nappa valley??

30 mei Dag 4: San Francisco: ** auto ophalen, dan richting –>Monterey Aquarium Bay, -> Carmel  2:15 188 km (1*overnachting)

Hoe wil je dat zonder auto doen? En waarom Napa Valley, is het niet mooier om meer tijd in SF door te brengen, of als je dat niet wilt, die dag ergens anders te gebruiken?

Ik vind dat je nu relatief veel tijd voor de kust uittrekt; zeker voor iemand die aan 2 uur in een nationaal park genoeg heeft is een volle dag voor het stuk Monterey- Cambria erg veel. Kijk eens goed wat je allemaal wilt doen, en of je niet meer tijd aan Kings Canyon en Sequoia wilt besteden. Er is meer dan alleen sequoia's. Heb je al eens ons reisverslag 2006 bekeken?
Je kunt ook wel wat meer tijd voor San Diego uittrekken. Reken voor Seaworld bijna een hele dag. Je hebt er ook de Zoo. Verder schijnt ook het centrum leuk te zijn, maar daar zijn wij met 3 nachten SD niet eens aan toegekomen.

Marianne

nappa valley gaat hem ook niet worden vandaar dat er 2 ?? achter staan.
ik denk dat we dat king canyon/ sequoia gewoon niet redden er lang te verblijven .. alle hotels data zijn sowieso vol..en als we vroeg uit pismo beach vertrekken dan zijn we daar _- om 14:00 kunne we daar de hele dag rondhobbelen..om s avonds richting visalia te gaan voor de overnachting . lang genoeg denk ik.

Ik heb je uitvoerige  reisverslag gelezen en veel nuttige tips eruit gehaald die ook terug te vinden zijn in programma .

seaworld skippen we aangezien we al naar monterey aquarium bay gaan dus dagje San Diego verkennen wordt het

angels landing gebeurt dag 11 in de ochtend  :P 

Bedankt voor alle input van iedereen.
#50 - 19-05-2011, 23:16 uur
« Laatst bewerkt op: 20-05-2011, 11:14 uur door onno »

Hans B

Het aquarium in Monterey en Sea World San Diego zijn niet met elkaar te vergelijken.
Behalve misschien dan dat ze in het water zwemmen.
#51 - 20-05-2011, 17:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

onno

Behalve misschien dan dat ze in het water zwemmen.
echt waar ;D

ik weet t maar we gaan ook al naar universal studios ..1 entertainment park lijkt me genoeg in zo n korte periode
#52 - 21-05-2011, 10:47 uur

hdeweert

Hallo onno
Dank voor jouw PB.
Het is gebruikelijk dat je  de vragen die je hebt  op het forum stelt.
Ik zal de vragen in het PB dan ook niet via een PB beantwoorden.
Lees verder de regels voor het gebruik van dit  eens door en probeer die een beetje te volgen.
Het word een beetje warrig als je in een draad die je begint van de hak op de tak springt .
Verder heeft het forum een zoek functie zodat je eerst  net als in Google even kan proberen
 om door middel van deze functie antwoord op jouw vraag te krijgen.
Zoals je gemerkt hebt geven de  leden van het forum je zoveel mogelijk informatie maar
persoonlijk heb ik de indruk dat het niet erg serieus bedoeld is dus zul je van mij verder geen tips over jouw trip meer ontvangen.
Succes met de planning van jou Amerika trip

Harm
#53 - 21-05-2011, 13:08 uur
« Laatst bewerkt op: 21-05-2011, 17:17 uur door hdeweert »

Tet14

Je onderschat de afstanden.  Geen idee waarom je in Pismo Beach wil zitten als je daarna naar Seki wil. Cambria of San Simeon zouden dan veel beter zijn.  Carmel Pismo is 5 uur rijden en dan reken ik de stops niet mee. Pismo naar Seki, 4-5 uur wandelen!!! and dan naar Visalia is geen dagtrip. Als je Seki uitrijdt zijn er 130 bochten richting Three Rivers en Visalia. Heb je een awd SUV voor Cerro Gordo? Ook deze dag is nauwelijks een dagtrip te noemen en je hebt geen tijd voor DV. Neem de snelste route via Olancha en 190 dan kan je nog iets van DV zien.  Ik zou ook niet via Shoshone naar Las Vegas rijden maar via Dante's View en Pahrump.  De scenic drive door Red Canyon NCA voegt weinig toe aan wat je als gezien hebt en nog zult zien.  Las Vegas naar Zion via VoF is tenminste 5 uur en je verliest een uur tussen Nevada en Utah.
Hotels reserveren op een dergelijke route. Vraag altijd om een AAA discount ter plaatse ook als je de hotels hebt geboekt. Prijzen varieren. Wij boeken zelden hotels maar dat zou ik in jouw geval niet aanbevelen.
Voordat ik het vergeet, hw1 tussen Carmel en Cambria zal bij Big Sur nog gesloten zijn ivm landslides.
O ja, en same comment als Harm voor de PB.
Tet
#54 - 21-05-2011, 13:32 uur
« Laatst bewerkt op: 21-05-2011, 13:36 uur door Tet14 »

onno


Zoals je gemerkt hebt geven de  leden van het forum je zoveel mogelijk informatie maar
persoonlijk heb ik de indruk dat het niet erg serieus bedoeld is dus zul je van mij verder geen tips over jouw trip meer ontvangen.
Succes met de planning van jou Amerika trip

Harm

:-\
beetje vreemd om dat te denken dat ik die tips niet serieus neem.ik zit hier niet voor mijn lol de hele tijd op het forum ..wou dat ik alles al wist!
Ik heb al heel veel veranderd en nu weer ..zie H1 omleiding  door die tips..maar goed ieder zijn mening
 :afro:
#55 - 22-05-2011, 15:33 uur
« Laatst bewerkt op: 22-05-2011, 18:22 uur door onno »

onno

Je onderschat de afstanden.  Geen idee waarom je in Pismo Beach wil zitten als je daarna naar Seki wil. Cambria of San Simeon zouden dan veel beter zijn.  Carmel Pismo is 5 uur rijden en dan reken ik de stops niet mee.
okee google maps geeft hele andere tijden bv 3 uur carmel>> pismo .
gekozen voor pismo omdat de afstand pismo san simeon niet zo ver leek  ??? ik ga er wel even naar kijken. als je zegt dat san simeon bv veel leuker is ?  dan gaan we daar liever naar toe!

Heb je een awd SUV voor Cerro Gordo? Ook deze dag is nauwelijks een dagtrip te noemen en je hebt geen tijd voor DV. Neem de snelste route via Olancha en 190 dan kan je nog iets van DV zien.  
we hebben een SUV dus cerro gordo moet geen probleem zijn.

Pismo naar Seki, 4-5 uur wandelen!!! and dan naar Visalia is geen dagtrip. Als je Seki uitrijdt zijn er 130 bochten richting Three Rivers en Visalia.
Tet
seki >>visali is 2:00 hr rijden vlgs google maps. ik ken de werkelijkheid niet dus heb me ook maar aan google maps  tijden gehouden..

Pismo naar Seki, 4-5 uur wandelen!!! and dan naar Visalia is geen dagtrip. Als je Seki uitrijdt zijn er 130 bochten richting Three Rivers en Visalia. Heb je een awd SUV voor Cerro Gordo? Ook deze dag is nauwelijks een dagtrip te noemen en je hebt geen tijd voor DV. Neem de snelste route via Olancha en 190 dan kan je nog iets van DV zien.  
wat bedoel je precies met geen dagtrip?? langer of korter??

Neem de snelste route via Olancha en 190 dan kan je nog iets van DV zien.  Ik zou ook niet via Shoshone naar Las Vegas rijden maar via Dante's View en Pahrump.  De scenic drive door Red Canyon NCA voegt weinig toe aan wat je als gezien hebt en nog zult zien.

gaan we doen ! thx  v ik dacht dat het bijz mooie route was red canyon ..maar als het meer van hetzelfde is van wat we al gedaan of nog krijgen te zien dan  idd maar deze veranderen


Hotels reserveren op een dergelijke route. Vraag altijd om een AAA discount ter plaatse ook als je de hotels hebt geboekt. Prijzen varieren. Wij boeken zelden hotels maar dat zou ik in jouw geval niet aanbevelen.
Voordat ik het vergeet, hw1 tussen Carmel en Cambria zal bij Big Sur nog gesloten zijn ivm landslides.
wat is precies AAA is dat niet alleen voor residents of america of members ?? of kan je makkelijk zo n pas bemachtigen?? ik ken t niet iig

bedankt iig voor de info  :afro: veel nuttige tips waar ik wat aan heb


Voordat ik het vergeet, hw1 tussen Carmel en Cambria zal bij Big Sur nog gesloten zijn ivm landslides.
O ja, en same comment als Harm voor de PB.
Tet
  • is dat zo waar kan ik dit checken ..maw de h1 kan ik niet eens nemen ? of begrijp ik het verkeerd.
  • PB : wist ik niet ..heb nog geen tijd genomen voor de regels .. sorry dan  ???
#56 - 22-05-2011, 15:59 uur
« Laatst bewerkt op: 22-05-2011, 16:19 uur door onno »

onno

#57 - 22-05-2011, 16:18 uur
« Laatst bewerkt op: 22-05-2011, 16:29 uur door onno »

onno

vanwege de afgesloten H1  ten zuiden van Carmel  naar Cambria besluiten we maar om direct  van Carmel ->  Fresno te gaan

Hierdoor meer tijd in Carmel  e.o. ..voor oa 17 mile drive  ook van fresno naar sequoia is nu nog maar een 1:11 hr  meeer tijd dus voor  SQ / KC NP

planning word dan :

30 mei Dag 4: San Francisco: * 12:00 auto ophalen € 390, dan richting → *Monterey Aquarium Bay 60$ →  Carmel 2:15 188 km (1*overnachting@Carmel  )

31 mei Dag 5: Carmel → 's ochtends 17 mile drive monterey (http://www.pebblebeach.com/interactive-map ) dan erna naar Fresno→ Fresno 2:48 hr 255 km http://bit.ly/m1Oz7Z

1 juni Dag 6:Fresno→  Kings Canyon/Sequoia NP (CA-180 E 1:11 hr 91 km) http://bit.ly/jfX7x5 ;* +- 4 uurtjes sequoia trail lopen  → Visalia 2:00 133km (1*overnachting @Visalia/Exeter ) of misschien dorrijden naar Bakersfield afh van de tijd die we hebben

2 juni Dag 7: Visalia → Lone Pine:(ghost town "Cerro Gordo" bij Keeler www.cerrogordo.us/ ) → Death Valley (Furnace Creek) (1*overnachting @Furnace Creek  6:00 hr 554km
#58 - 22-05-2011, 17:59 uur
« Laatst bewerkt op: 22-05-2011, 18:26 uur door onno »

Tet14

Onno, de landslides zijn ten zuiden van Big Sur. Je kan nog steeds naar Big Sur rijden van Carmel en ook nog Point Lobos SR bezoeken. Ik zou dit doen ipv die 17 miles drive en dan naar Fresno eo rijden.  http://jrabold.net/bigsur/drive.htm
Vanaf Bakersfield kan je 178 nemen. Een prachtige route naar Lake Isabella en beyond.
Btw, je weet toch dat je verhuurbedrijf het verbiedt om off road te rijden?
Vergeet de tijden die routeplanners je geven. Zeker in NP zoals Sequoia/Kings Canyon.
AAA is de Amerikaanse ANWB. Als ANWB lid heb je dezelfde opties. Neem voor de zekerheid je ANWB pass mee maar als je erom vraagt krijgt je bij de meeste hotels 10% korting. Let er op dat er nog tax bijkomt.
Als je hotels boekt vragen sommigen om een ANWB code. De code is 329
#59 - 23-05-2011, 10:56 uur

Old Faithful

ik zit hier niet voor mijn lol de hele tijd op het forum ..

Ik wel.  :D ;)
#60 - 23-05-2011, 16:53 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15