Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp bij routeplanning

Discussie gestart

firsttimer

Gezien onze planning denk ik dat dat de enige dag is dat we gewoon zo snel mogelijk van A naar B moeten knallen. Wellicht onderweg ergens shoppen ofzo maar meer niet.

De planning is trouwens al aangepast om gelijk naar Vegas te vliegen en New York maar even te laten voor wat het is. Het aantal dagen wel gelijk houden zodat we 1 dag in Vegas zijn en 1 dag extra aan de kust. Lijkt mij de meest leuke plek om een extra dag te plannen. Of iemand moet nog suggesties hebben.

Dennis
#16 - 09-10-2005, 17:13 uur

firsttimer

Hans,

Ik heb nog een discussie met mijn vriendin over te huren camper. We hebben al wel besloten voor RoadBear te gaan maar zijn er nog niet over uit of het een A30 of een C25 gaat worden. Kun jij (of iemand anders) inschatten of er veel verschil is in rij eigenschappen ?

#17 - 09-10-2005, 17:36 uur

Hans B

Hallo Dennis,
zoals je in het plaatje hiernaast gezien hebt, ben ik de eigenaar van dit 'monster' grote ding, een 33ft A-class. 't Is een super gevoel hiermee te rijden en dan ben ik nog maar een kleine speler in het geheel, een 45 ft. is de max en dan vaak nog met een auto of boot er achter.
Als je alleen met je vriendin gaat, zou ik zeggen is een 25-ft groot zat.
Het verschil zit 'em voornamelijk in het model. In een C-class zit je als bestuurder en bijrijder in een kleine cabine, zoals je in een bv. volkswagenbus zit, met een smal binnendoor gangetje naar achteren. In een A-class zit je in een vrachtauto cq. touringcar met ruime vrije doorgang naar achteren.
Veel verschil in eigenschappen maakt pas uit als je het lengte verschil in ogenschouw neemt. Bij jouw voorbeeld is 25 en 30 ft. toch 1,5 meter. Voornamelijk bij het nemen van bochten zul je in de A-class iets 'hoger op' moeten halen, m.a.w. niet te krap door een rechter bocht.
Motorisch zijn het minimaal V8 motoren en soms al wel V10, rijden probleemloos en geruisloos. Een 30ft. A-class heeft ongetwijfeld meer gewicht, dus optrekken iets minder snel (maar ja je hebt toch vakantie) en met remmen zul je het gewicht voelen drukken,  dus goed anticiperen. Verbruik zal bij de C-classe is beter zijn. De mijne rijdt op benzine ±1:8,8 ml/g ofwel ±1:3,75 km/l. Ik vewacht de C-klasse ±1:10 ml/g. mischien nog ietsje zuiniger.
Mocht je nog iets specifiekere vragen hebben stel ze gerust.
Wat betreft je route, je bent er maar erg kort 2½ week. Het skippen van N.Y. lijkt me een goed plan. Ik ben zelf in deze stad geweest en 5 dagen was voor ons minimaal om de bekendste dingen in Manhattan te zien.
Plan je reis naar het westen effectief, zodat je voldoende tijd hebt in de overweldigende natuurparken.
succes, Hans
#18 - 09-10-2005, 18:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

firsttimer

Bedankt voor je uitleg Hans. Ik heb begrepen dat de A van binnen wat luxer is uitgevoerd dan de C en qua prijs zit er niet echt veel verschil in. Aangezien dit onze eerste keer is naar de VS wil ik het eigenlijk wel een beetje doen zoals het al jaren in mijn gedachten afspeelt. Maar het moet uiteraard wel verantwoord blijven. Maar gevoel zoekt zegmaar een beetje naar the american way of life en zon truck achtig model spreekt mij daar wel bij aan. Maar misschien is het wel omdat boys altijd boys blijven.

Qua route zoals je in het begin kan lezen zijn niet alle etappes even lang. Langste is van Death Valley naar Yosemity iets van 371 mile. We proberen het een beetje om en om te doen zodat we bijvoorbeeld in Antilope en Zion wat meer tijd hebben om rond te kijken en de 2e dag in yosemity om een mooie wandeling te maken.

Nu zitten we alleen nog te twijfelen over de route tussen yosemity en SF waar we de camper moeten inleveren. Hiervoor hebben we in totaal 2 dagen de tijd zoals het er nu naar uitziet en willen we denk ik wel een stuk van de kustweg nemen.

Dennis
#19 - 09-10-2005, 19:09 uur

Jez

Als je met z'n 2-en gaat, is een camper dan niet een beetje kostbaar?
Tenzij je persé wilt kamperen, kan met zijn 2-en een camper niet echt uit.
#20 - 09-10-2005, 19:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

firsttimer

is misschien wel het geval. Maar kamperen vinden wij beide erg leuk. Vandaar.

Denk dat de kosten niet echt schrikbarend zullen verschillen en in dat geval kiezen wij graag voor het kamperen. Wel met een mooie luxe vandaar de keuze voor de camper.

Dennis
#21 - 09-10-2005, 22:15 uur

Jez

Groot gelijk, als je van kamperen houdt! Veel plezier alvast met de voorpret en straks de reis!

Groetjes, Jez
#22 - 09-10-2005, 22:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

firsttimer

Bedankt Jez.

Nu nog even zien te bepalen welk stuk kustweg we nemen tussen Yosemite en SF en wat daar te doen.  8)
#23 - 10-10-2005, 13:05 uur

Jez

Ehm, er is toch helemaal geen kust tussen Yosemite en SF?
#24 - 10-10-2005, 14:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Hallo firsttimer,
 je zou bv. kunnen kiezen om van Yosemite iets in zuid-westelijke richting te gaan, zodat je bij Monterey uitkomt. Je hebt daar een geweldig mooi aquarium aan de Canary Row en vervolgens kun je nog een stukje langs de Highway -1 (kustweg) omhoog naar San Fransisco.
Of je kunt er natuurlijk voor kiezen om wel rechtstreeks naar San Fransisco te rijden en dan de stad te gaan bekijken. Is zeer beslist de mooiste stad qua ligging en er is ook nog wel wat te zien. Alcatraz, Cable Car, Golden Gate, Fishermans Wharf, een ballgame,  etc.. etc..
Hans
#25 - 10-10-2005, 15:12 uur
« Laatst bewerkt op: 10-10-2005, 15:40 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

firsttimer

wat we van plan zijn is van Yosemity naar de kust te rijden en daar in totaal 2 dagen rond te rijden en te kijken uiteraard. 3e dag camper inleveren en restant van deze dag en 4e dag in SF (1,5 dus) en daarna terugvlucht naar Amsterdam.

Op deze manier proberen we het allemaal een beetje te combineren.

Dennis
#26 - 10-10-2005, 22:33 uur

Jez

De kust is zeker aan te bevelen! Het stuk tussen Monterey en San Simeon is m.i. het mooist, en daar is ook het meeste te doen. Ik vond de 17 miles drive fantastisch!

Mócht je de mogelijkheid hebben, dan zou je de Highway het beste van noord naar zuid kunnen rijden. Dan heb je namelijk het mooiste zicht (anders rijdt je aan de bergkant).

Mijn suggestie zou zijn: vanaf Yosemite naar Monterey rijden, dan via de kust naar beneden tot hoever je wilt (San Simeon?) en dan rij je weer terug, naar San Francisco. Voor de snelle weg kun je dan eventueel over de I-5 terug gaan. Dit is in 2 dagen best te doen. Naar beneden moet je tenslotte tóch! Maar 't is maar een idee.
#27 - 10-10-2005, 22:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

firsttimer

dus van Noord naar zuid is mooier langs de kust ?
#28 - 11-10-2005, 18:17 uur

Jez

Yep. Dan rij je namelijk aan de zeekant, in de buitenbocht zogezegd. Het zicht is dan veel mooier. Andersom heb je de bergen aan jouw kant en nog een rijbaan met auto's ertussen. Aan de zeekant heb je ook diverse scenic points waar je kunt stoppen; aan de bergkant niet, voor zover ik weet.
#29 - 11-10-2005, 21:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

DennisH

Als je aan de zeekant rijdt kun je ook makkelijker op een viewpoint stoppen.
#30 - 12-10-2005, 08:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15