Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp bij routeplanning

Discussie gestart

firsttimer

Bedankt voor de tips. Ik denk dat de reis nu wel een beetje staat. Nu nog op zoek naar leuke campings en plekken om lekker te shoppen en we kunnen gaan.

Helaas moeten we nog wachten tot april maar dan hebben we ook genoeg tijd voor de voorpret.

Dennis
#31 - 12-10-2005, 08:26 uur

Matthijs en Rian

hoe ziet je route er dan in details uit? kan je nog routeschema maken dag voor dag?
wijzelf denken ook aan ongeveer zelfde reisduur maar gaan ongeveer voor volgende schema (vertrek 21 mei 2006).

3N San Francisco
1N Monterey-Big sur
2N Yosemite
1N Sequoia
2N Los Angeles
2N San Diego
3N Las Vegas

OF (Tioga Pas Open)
3N San Francisco
1N Monterey
2N Yosemite
1N Death Valley
3N Las Vegas
2N San Diego
2N Los Angeles
#32 - 12-10-2005, 12:47 uur

firsttimer

De route die we van plan zijn te gaan doen is als volgt

dag 1 Amsterdam  - Las Vegas
dag 2 Las Vegas (camper ophalen)
dag 3 Grand Canyon NP
dag 4 Antilope (Page)
dag 5 Bryce Canyon NP
dag 6 Zion NP
dag 7 Death Valley NP
dag 8 Yosemite NP (Wawona)
dag 9 Yosemite NP (valley)
dag 10 Kust
dag 11 Kust (in de buurt van SF)
dag 12 Inleveren Camper + transfer SF
dag 13 San Francisco
dag 14 San Francisco - Amsterdam

De tiogapas zal als wij er zijn nog gesloten zijn dus een route van Death Valley naar Yosemity via Bakersfield denk ik.

Groet,

Dennis
#33 - 12-10-2005, 13:03 uur

DennisH

De route die we van plan zijn te gaan doen is als volgt
De tiogapas zal als wij er zijn nog gesloten zijn dus een route van Death Valley naar Yosemity via Bakersfield denk ik.

Ik ben van DV naar Sequoia gereden via Bakersfield, met een gewone auto en dat was al een straf eindje !
#34 - 14-10-2005, 14:49 uur

firsttimer

Ik weet het maar vraag me af of het via een andere route mogelijk is vanaf DV naar Wawona (Yosemity) te rijden.

We hebben wel een flink deel van de dag beschikbaar in ieder geval.

Dennis
#35 - 14-10-2005, 18:39 uur

Hans B

Hallo Dennis,
ik heb het even op de kaart bekeken en twee routes berekend.
Vanaf Pamanint Springs (D.V.) via Lee Vining - Tioga Road naar Yosemite Village is 250 mile met een reistijd van 7 uur.
Vanaf Panamint Springs (D.V. via Mojave - Bakersfield - Fresno naar Wawona is 350 mile met een reistijd van 8 uur en 50 minuten.
Andere mogelijkheden zijn er niet. Zeker geen snellere.
Hans
#36 - 14-10-2005, 20:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ejb

Beter een dodelijk saaie weg langs Bakersfield, dan een doodlopende weg ivm meters hoge sneeuw over de Tioga Pass. Dan moet je toch terug langs Bakersfield.
Tips voor de route heb ik zo niet, ik denk ook niet dat er iets spektakulairs te zien is van Death Valley via Lake Louise, Bakersfield naar de zuidelijke ingang van het Yosemite N.P. bij Wawona.
Hans
Bedoel je niet Lake Isabella? Dit vonden wij trouwens erg mooi, maar misschien zijn we nog niet zoveel gewend...
#37 - 15-10-2005, 00:52 uur



firsttimer

volgens de routeplanner is het 371 mile inderdaad.

Hans kun je aangeven wat ongeveer een gemm. snelheid is met een camper van 30 ft.

Voor de liefhebber... we hebben ondertussen geboekt dus het grote wachten is nu echt begonnen.

Dennis
#38 - 15-10-2005, 08:17 uur

Hans B

ejb :
Lake Isabella is inderdaad een erg mooi meer, maar wanneer je na enkele weken vol met grootse indrukken opweg bent naar je eindbestemming (LA), dan ben je wellicht te gauw geneigd dit meer niet in je favoriete toplijst te zetten.

dennis :
Ik ben geen snelheidsmonster en zeker niet in m'n RV. Bovendien heb ik vakantie en dan geen haast. Op de grote doorgaande wegen houd ik meestal tegen de 60 ml p/h aan. Vaak heb je oponthoud, pauze's en wil je ook nog iets zien. Je gemiddelde wordt dan natuurlijk veel lager. Het maximale wat een RV kan hebben is ±70-75 ml, maar heb je dan nog plezier achter het stuur en zit je dan wel ontspannen te rijden. De langste rit die wij op één dag in onze RV-carière gemaakt hebben is 506 mile, met een gem. van 44 ml p/h incl. 2 uur pauzes. maar dan zit je ook van 's morgens tot 's avonds te sturen.
Hans.
#39 - 15-10-2005, 15:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

firsttimer

Hans,

Bedankt voor je uitleg. Ik denk dat ik uit voorzichtigheid maar met een gemm. van hooguit 40 per uur zal rekenen. Helemaal omdat ik nog nooit met zon monster gereden heb.

Weet iemand trouwens ook of en zoja hoe ik elec apparatuur kan aansluiten in de camper.. zoals een oplader voor mijn camera en download apparaatje ?

Groet,

Dennis
#40 - 16-10-2005, 14:28 uur

Hans B

Hallo Dennis,
als je RV is uitgerust met een generator, kun je zelf je stroom 'maken'. Een generator werkt op benzine en slurpt het wel uit je normale tank waarop ook de motor werkt. Een generator maakt tussen de 4 (klein) en soms wel 10 (erg groot) KW. In mijn camper zit een 5 KW en dat is voldoende voor magnetron, airco, tv, noem het maar op. Als je een VS-Europa verloopstekker hebt en deze in een stopcontact (outlet) steekt en daar je apparatuur op aansluit, dan laat het weer op.
Als je bij warm weer rijdend bent en je roof-airco draait op de generator, dan kun je dus tegelijkertijd je apparaten opladen.
NB denk er om dat je apparaten geschikt moeten zijn om op 110 V te werken.
Een andere manier om op te laden is als je op een camping aan de 'nomale' electriciteit staat gekoppeld, dat kun je ook je apparaten opladen.
Even nog over je snelheidsvraag.
Als je rijdt, rij je meestal 2 à 3 uurtjes, kun je dit in één stuk volhouden (3 u), dan is een afte leggen afstand van 150-175 ml. makkelijk haalbaar.
groeten, Hans
#41 - 17-10-2005, 18:52 uur
« Laatst bewerkt op: 17-10-2005, 18:57 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

firsttimer

Bedankt voor je uitleg Hans.

Ik begrijp dat de stroomvoorziening in de camper dus 110V is en geen 12V zoals wij gewend zijn zeg maar ??

Moet ik nog even dokteren hoe ik mijn 230V apparaten daarop ga aansluiten.

Groet,

Dennis
#42 - 17-10-2005, 19:32 uur

Hans B

Hallo Dennis,
er zal ongetwijfeld een sigarettenaansteker in je camper zitten en naar ik meen is deze altijd 12 V.
De meeste apparaten die ik meeneem, laptop, digi-camera, scheerapparaat, etc.. hebben een adapter. Kijk even op deze adapter of die geschikt is voor 110 - 230. Als dat zo is werkt die in de VS. Afgezien van de verloopstekker met Europa- VS pooltjes, die je wel moet meenemen.
Hans
#43 - 17-10-2005, 21:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

firsttimer

Hans,

Bedankt voor je uitleg. De opladers welke ik gebruik zijn idd alle geschikt voor 100 tot 240V.

Deze kunnen dus mooi gebruikt worden. Een verloopstekkertje uiteraard nog wel even aanschaffen.

Weet jij trouwens of er op de route van Death Valley naar Wawona via Bakersfield (tioga zal nog dicht zijn) nog leuke dingen onderweg te zien of te doen zijn of dat dit gewoon een dag in de camper zal worden zo snel mogelijk van A naar B. ??

We zijn ook nog op zoek naar mooie shop (outlet) mogelijkheden in onze route.

Groet,

Dennis
#44 - 17-10-2005, 22:02 uur

Hans B

Hallo Dennis,
als je een lange route moet rijden en je wilt ergens eindigen waar iets 'speciaals' te zien is, dan zou ik zeggen dat je het beste de dag kunt gebruiken om op je eindpunt te komen.
Langs deze route is er volgens mij niet zo heel erg veel bijzonders te zien. Lake Isabella is wel aardig om een pauze te houden, de dorpjes langs de route zijn niet bijster interessant. Je kunt natuurlijk Sequoia NP aandoen, wat veel eerder op je route ligt dan Yosemite, maar dan ben je nog meer mijlen kwijt en tijd, want de reuzenbomen zijn natuurlijk reuze interessant. Echter aan de zuidkant van Yosemite (je eindpunt) heb je ook een gebied met reuzenbomen, dus dat zou dubbel zijn.
Wellicht dat andere lezers je van info kunnen voorzien, die ik niet weet, maar mijn idee is rustig een dag gaan rijden en voor donker red je Wawona makkelijk.
Hans
#45 - 18-10-2005, 10:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15