Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp en tips nodig!!

Discussie gestart

nielsenkim

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onze eerste Amerika reis.  8)

Wij willen  volgend jaar in September pas gaan, maar het is volgens mij nooit erg om op tijd te beginnen met voorbereiden  :o

We hebben de route ongeveer al in ons gedachten, maar missen een aantal dagen en tussenstops. Wij hebben inclusief vliegen 21 dagen dus helaas niet erg lang. we willen beginnen in LA en eindigen in SF. Het zou er als volgt uit komen te zien:

- Dag 1: Aankomst LA
- Dag 2: hele dag LA
- Dag 3: LA naar ...
- Dag 4: ... naar Grand Canyon
- Dag 5: hele dag Grand Canyon
- Dag 6: Grand Canyon naar lake Powell
- Dag 7: Lake Powell naar Bryce Canyon
- Dag 8: Bryce Canyon naar Zion
- Dag 9: Zion naar Las Vegas.
- Dag 10: Hele dag Las Vegas
- Dag 11: Las Vegas naar ...(death valley)
- Dag 12: ... naar Yosimite
- Dag 13: hele dag Yosimite
- Dag 14: Yosimite naar San Francisco
- Dag 15: Hele dag San Fransisco
- Dag 16: terug naar huis
- Dag 17: aankomst thuis

Hebben julie voor ons tips voor de andere dagen en de ... dagen? Is Canyon de Chelly wat? Mijn vriendin lijkt dat leuk.
We hebben nog heel erg lang, maar zien door de bomen ( Het lijken wel Seqoia bomen) het bos al niet meer ;D.

Groetjes Niels
#1 - 24-06-2009, 17:08 uur
« Laatst bewerkt op: 24-06-2009, 17:59 uur door Neles »

JoeSee

Canyon de Chelly is eigenlijk een groot gat in de aarde waar je omheen kunt rijden en verschillende uitzichtpunten hebt. Je kunt er ook in. Wij vonden het niet echt de moeite waard om tijd voor uit te trekken, maar als je in de buurt bent zou ik er wel even gaan kijken. Reken op 2 uurtjes en je weet wat het is.

Verder is je reis wel ok, maar september 2010 is nog ver weg...wellicht doe je in de tussentijd nog andere ideeen op. Succes !
#2 - 24-06-2009, 20:13 uur

Marianne

Je zou zo hier en daar wat meer tijd kunnen nemen. Voor de grand Canyon neem je wel een hele dag maar voor parken als Bryce en Zion niet, terwijl daar ook prachtige wandelingen te maken zijn. Yosemite is nog veel groter, daar kun je makkelijk 3 of 4 dagen vullen (wij blijven terugkomen omdat we in 6 reizen nog steeds heel veel niet geizen en gedaan hebben).
In Zion heb je heel gevarieerde wandelingen, lang en kort, en Springdale is ene prettige plaats om te overnachten, dus ik kan je van harte 2 nachten bij Zion aanbevelen.
Lake Powell is mooi, maar vergeet ook de omgeving van Page niet. Bezoek ook Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam.

Een kleine omweg naar Monument Valley is ook mooi als het nog in je schema past. Het mooiste is om daar te overnachten zodat je de rode rotsen bij zonsondergang kunt zien.
Canyon de Chelly hebben wij nog niet bezocht het ligt toch iets uit de route, dus het is er nog nooit van gekomen. Ik heb wel begrepen dat je er voldoende tijd voor uit moet trekken (een wandeling met een gids maken).

Tussen Las Vegas en Yosemite zou ik zelf 2 overnachtingen plannen. De eerste in Death valley (heet, maar in september zal het wel gaan). Het voordeel van een overnachting in het park is dat je er niet op het heetst van de dag bent, en dat de zon wat lager staat, wardoor de kleuren en de schaduwen veel mooier zijn.
Als je dan de volgende dag bij Mammoth Lakes of Lee Vining overnacht heb je ook tijd om Bodie te bekijken. En de volgende dag heb je voldoende tijd om ook nog het oostelijke deel van Yosemite te bezoeken, de meeste mensen rijden daar alleen maar snel langs en dat is echt heel jammer. Kijk eens in onze reisverslagen - in 2004 en 2006 zijn we van Las vegas naar Yosemite gereden.

Verder zou je nog wat meer tijd in SF kunnen gebruiken.

Omdat je vrij laat in het jaar gaat kun je ook overwegen om eerst naar SF te gaan, en het warmere deel van de ries op het laatst te doen. In twee weken maakt het natuurlijk niet heel veel uit ..

Je hebt nog voldoende tijd om je verder de orienteren, lees eens wat reisverslagen, en haal eens wat gidsen uit de bieb - zoals de Lannoo. Wil je in Yosemite accommodatie in het park wat betaalbaar is, dan is heel tijdig reserveren een aanrader!

Marianne
#3 - 24-06-2009, 21:24 uur

djengo


Dag 3 LA- Las Vegas
Dag 10 Las Vegas laten vallen en een dag langer in SF blijven. Wij vonden LV s` avonds het leukst. Op deze wijze ben je twee nachten / avonden in LV en kun je op dag 4 de Hooverdam bezoeken.
Dag 6 van GC south rim naar GC north rim.eventueel naar the Wave.
Dag 7 GC - Bryce. 
#4 - 25-06-2009, 22:35 uur

nielsenkim

De tussenstops tussen LV en Yosimite weten we ongeveer wel. De eerste waarschijnlijk in Lone Pine en dan nog 1 in Lee Vining zodat we idd lekker de tijd kunnen nemen voor de oostkant van Yosimite. Bedankt Marianne voor deze tip.

We twijfelen alleen erg over de route tussen LA en de Grand Canyon. De route in 1 keer het liefst, maar is volgens mij wel te lang. Wat vinden jullie? Palm Springs of Lake Havasu of zoiets?

September 2010 is inderdaad nog heel erg ver weg, maar we vinden dit plannen en de gedachte al zo leuk dat we bijna vergeten dat we dit jaar in September nog 2 weken naar de Dominicaanse Republiek gaan  ::)
#5 - 26-06-2009, 17:25 uur

Marianne

Je kunt best in 1 dag van LA naar de Grand Canyon rijden. Het is wel een lange dag, maar echt wel te doen, Dat geeft je ergens anders weer ruimte.
Als je toch een stop wilt inlassen kun je Palm Springs of Twentynine Palms doen (met een rit door Joshua Tree) of in de buurt van Kingman.

Wij zijn ook al aan het nadenken over een volgende amerika-reis terwijl de zomervakantie 2009 nog moet komen!

Marianne
#6 - 27-06-2009, 21:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15