Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hulp gevraagd (rondreis West)

Discussie gestart

jbs8

Hallo,

Wij vertrekken 11 augustus naar Amerika (gezin met twee kinderen, 16 en 17 jaar oud). Een aantal maanden geleden hadden we al een voorlopige route samengesteld, alleen kwam ik laatst erachter dat het misschien niet zo verstandig is om met een camper door Death Valley te rijden (dit hadden wij al wel in onze planning, vandaar dat we nu met een 'gat' zitten tussen Mono Lake en Las Vegas). Rechtstreeks van Mono Lake naar Las Vegas lijkt mij iets te veel van het goede, maar ik weet niet hoe jullie daarover denken? We hebben daar in principe nog een dag 'over', dus waar zouden we dan eventueel kunnen overnachten? De vliegtickets zijn al geboekt, verder nog niets. Dit is onze eerste rondreis naar Amerika en ik zie door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik jullie nu om hulp vraag ;) Ik heb globaal een schema gemaakt wat we ongeveer per dag kunnen doen, alleen ik heb geen idee of het haalbaar is of niet. Verder hoor ik graag of jullie nog ideeλn, opmerkingen o.i.d. hebben. Nog een punt: we hebben nog geen 'sites' kunnen reserveren en de tijd dringt. Iemand suggesties?

Dag 1 (11 augustus) Amsterdam – Chicago – San Francisco
We zullen 11 augustus om 11:15 uit Amsterdam vertrekken en om 18:44 in San Francisco aankomen.
Dag 2 (12 augustus)  San Fransisco
•   ’s ochtends: Bezoek Alcatraz (reserveren)
•   Fishermans Warf/Pier 39
•   Golden Gate Bridge
•   Golden Gate Park
•   Lombard Street
•   Winkelen (Union Square)
•   Eventueel: fietsen huren (richting Sausolito?)
Dag 3 (13 augustus 2012) San Francisco - Carmel/Monterey
•   Ophalen camper   
•   Inkopen doen (Walmart)
•   Bezoek aan Monterey en Carmel-by-the-sea
•   Carmel River State Beach (tip: zonsondergang)
•   Point Lobos State Reserve (tip: ’s ochtends, er zijn natuurpaden die niet op de kaart staan)
Dag 4 (14 augustus 2012) Carmel/Monterey - San Simeon
•   Via Carmel Valley
•   Via Big Sur National Park
Dag 5 (15 augustus 2012) San Simeon - Sequoia / Kings Canyon
De toegangsweg naar Sequoia vanuit het zuidwesten is bijzonder mooi. Een lange rechte weg (CA-198) gaat door de vlakke San Joaquin Valley, door eindeloze velden met citrusvruchten en groenten. Het gebied wordt geleidelijk aan steeds heuvelachtiger, de weg stijgt langzaam. Je passeert Lake Kaweah, en het plaatsje Three Rivers. Het meer heeft z'n naam te danken aan de Kaweah River, waarvan de diverse aftakkingen door steile ravijnen stromen. De hoofdweg naar Sequoia volgt de Middle Fork van de Kaweah River. De weg volgt de canyon gedurende 5 mijl, en gaat steeds hoger boven de rivier uit. Interagency Annual Pass wordt aanvaard.
•   General Sherman Three (grootste boom ter wereld)
•   General Sherman Tree / Congress Trail
•   Giant Forest en Grant Grove
•   De kalksteengrot Crystal Cave (3 miles ten zuide van General Sherman, rondleiding?)
•   Ravijn Kings Canyon
•   Eventueel: Moro Rock (hoog rotsblok met een uitgehakte trap van 400 treden, mooi uitzicht) 
Dag 6 (16 augustus 2012) Sequoia / Kings Canyon - Yosemite
•   CA-180 richting Fresno
•   South Entrance: neem ten noorden van de stad Fresno de CA-41 North. Binnen het park gaat deze weg over in de Wawona Road. De Wawona Road gaat naar Yosemite Village.
•   Wellicht is het verstandig om in het Visitor Center topografische kaarten en diverse wandelgidsen aan te schaffen.
•   Wandelen
De meeste startpunten zijn met de gratis Yosemite Valley shuttlebus te bereiken.
Dag 7 (17 augustus 2012)  Yosemite
•   ’s ochtends: Vernal Fall (97 meter)
Vernal Fall Mist Trail
Beginpunt: Happy Isles Shuttle Bus Stop (800 meter ten zuiden van Curry Village)
•   ’s middags: trail (s)
Dag 8 (18 augustus 2012)  Yosemite
•   Kanoλn op de Merced River
•   Picknicken, zwemmen
•   Trail (s)
Dag 9 (19 augustus 2012) Yosemite - Mono Lake
•   Op tijd weg richting Bodie (dirt road, lukt dit met een camper?)
•   Via Tioga Pass?   
•   Zonsondergang bekijken in de South area van Mono Lake (vanuit Lee Vining)
Dag 10 (20 augustus 2012) Mono Lake - ............
Dag 11 (21 augustus 2012) ........... - Las Vegas

Dag 12 (22 augustus 2012) Las Vegas - Zion
Overnachting: Watchman Campground?
 •   Via Lake Mead National Recreation area
•   Via Valley of Fire 
•   Via St George (boodschappen doen) en Hurricane
•   Ghosttown (Grafton)
Dag 13 (23 augustus 2012) Zion
•   Zion Canyon (ravijn, 24 kilometer lang en 800 meter diep)
•   Trail (s)
•   Canyon Overlook Trail
•   Narrows
Dag 14 (24 augustus 2012) Zion - Bryce Canyon   
Overnachting:  North campground, Sunset Campground ( of buiten het park: Ruby's Inn Campground en Bryce Canyon Pines)
•   Rainbow Point (zuidelijkste punt)
•   Natural Bridge Point
•   Navajo Loop Trail (Thor`s Hammer)
•   Het Bryce Amphitheater
•   Bryce Canyon heeft maar ιιn toegang, aan de noordzijde. Rijd via de UT-12, en neem daar de afslag UT-63. Via de UT-63 kom je na 3 mijl (5 km) bij de ingang van het park.
Dag 15 (25 augustus 2012) Bryce Canyon -  Page
Overnachting: Wahweap campground?
•   ’s ochtends: rim
•   ’s middags: trail (s)
Dag 16 (26 augustus 2012) Page
•   ’s ochtends: Lake Powell (pas geldig)
•   Walmart (boodschappen)
•   Glenn Canyon Dam
Dag 17 (27 augustus 2012) Page - Grand Canyon   
Overnachting: Mather campground?
•   's ochtends: Horsehoe Bend
•   ’s ochtends: Lower Antelope Canyon (reserveren is niet nodig) 
•   Doorrijden richting Grand Canyon
•   Desert View, Lipan Point en Grand View
Dag 18 (28 augustus 2012) Grand Canyon
•   Trail (s) met shuttlebus
•   Wandelen naar beneden
Dag 19 (29 augustus 2012) Grand Canyon  - Joshua Tree
•   Via Flagstaff
•   Via CA-62
•   Aan de noordzijde van het park loopt de Ca-62. Zes verschillende afslagen vanaf die weg geven toegang tot het park. De toegangswegen heten, van west naar oost gezien:
1.   Joshua Lane: toegang tot Black Rock Canyon
2.   Park Boulevard: toegang via het West Entrance Station naar het westelijk deel van het park
3.   Indian Cove Road: toegang tot Indian Cove
4.   Canyon Road: toegang tot Fortynine Palms Oasis
5.   Utah Trail, overgaan in Park Boulevard: toegang via het North Entrance Station naar het westelijk deel van het park en naar de Pinto Basis Road. Nog buiten het park ligt hier het Oasis Visitor Center.
6.   Gold Crown Road (onverhard): toegang tot het oostelijk deel van het park. 
Dag 20 (30 augustus 2012) Joshua Tree   
•   Park Boulevard: toegang via het West Entrance Station naar het westelijk deel van het park
•   Barker Dam Nature Trail
•   Trail (s) 
Dag 21 (31 augustus 2012) Joshua Tree  - Los Angeles
•   Inleveren Camper
•   Santa Monica pier
•   Overnachten in hotel
Dag 22 (1 september 2012) Los Angeles – Washington – Amsterdam


Er is dus nog wel wat werk aan de winkel haha. Alle tips, ideeλn, opmerkingen zijn welkom!


 



























 








#1 - 04-06-2012, 19:10 uur

Tet14

Hi
Even een paar praktische punten.
Met het ophalen van de RV en boodschappen doen mag je blij zijn nog die dag in Monterey te geraken. Voor Point Lobos zal geen tijd meer zijn. Doe dat de volgende morgen.
De weg naar Seki (198) is verboden voor RV's langer dan 22'   Verder zijn er wegwerkzaamheden op 198 en die route heeft 300 bochten. Niet aanbevolen. lange rechte weg??? Wel door de Valley maar voor Seki vergeet het maar....  heb je al een reservering voor Yosemite"? Anders zal het moeilijk zijn nog een plaatsje op een campground te bemachtigen.
3 miles van de weg naar Bodie is een dirtroad. Kan wel met een RV maar alles wel goed vastzetten.
Van Mono Lake kan je best in een dag naar Las Vegas via Tonopah en Us95. Niet zo veel te zien onderweg. Dan heb je een extra dag voor Las Vegas.
In Mesquite zit ook een WalMart net als in St. George.
Ook de weg naar Grafton is gedeeltelijk onverhard maar slechts een kort stuk. Canyon Overlook Trail kan je het best doen op weg naar Bryce. Er zijn restricties voor de tunnel www.nps.gov/zion
Tet
#2 - 04-06-2012, 21:33 uur

jbs8

Heel erg bedankt voor de tips ! Nee, we hebben nog niets (behalve de tickets) geboekt. Achteraf niet zo slim.
#3 - 04-06-2012, 22:31 uur

Dirc

Hoi,

Ik zie dat je een aantal parken op je lijstje hebt staan (Yosemite, Zion, Bryce, GC). Heb je al nagedacht over waar je gaat campen? Deze parken staan erom bekend om zeer snel vol te zitten.
Ik reis dan wel per auto en slaap in hotels, maar moest dan ook een jaar van te voren boeken. Ik kan me voorstellen dat je met de camper nu toch krap komt met je tijd om te boeken.

Death Valley lijkt mij prima te doen. Je kan dit in 1 dag rijden, mits je de dag ervoor vlak voor Death Valley bent.Via de 190 of de 95 rij je in 1,5 uur door Death Valley.

Je route is ook redelijk onlogisch. Je start in SF, rijdt naar het zuiden en dan weer terug naar het Noorden. Kun je niet beter San Simeon en Kings canyon  laten vallen en van SF via Carmel naar Yosemite rijden?
Je zou ook van SF naar Oakhurst kunnen rijden om daar naar de Mariposa Grove te gaan en vervolgens naar Yosemite Valley.

Ik weet het, keuzes maken is moeilijk maar ik heb al ervaren dat je beter minder dingen goed kunt bekijken dan teveel dingen snel.
Mijn route is al enorm ingekort en doe ik ook 22 dagen over.
#4 - 04-06-2012, 22:51 uur

Simone1968

Hoi, heb geen tips want gaan zelf voor het eerst maar doen wel redelijk de zelfde route,heb ook een verzoek om tips geplaatst.
leuke trip gaan we maken he?
Groeten Simone
#5 - 04-06-2012, 23:00 uur

Dirc

Mijn reis ziet er trouwens zo uit, wellicht kun je er iets uithalen. Ik hoor van velen dat ik gezien de tijd er het maximale uit gehaald heb.
http://america2012.muijsenberg.eu/
#6 - 04-06-2012, 23:06 uur

Marianne

Erg jammer dat julie niets hebben vastgelegd. ER wordt altijd gedaan alsof je met een camper erg vrij bent, maar dat valt in toeristische gebieden erg tegen. Begin eens met de mogelijkheden in of rond Yosemite. Kijk of er toevallig iets vrij is in het park en pas desnoods daar je route op aan. Zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm , je wordt daar doorverwezen naar een andere site voor reserveringen.
Voor campings buiten Yosemite:
http://jrabold.net/yosemite/camping.htm
Kings Canyon is een mooi alternatief, kijk naar grant grove en/of naar Cedar Grove (zie ons 2006-verslag).
Raften in augustus zal niet meer gaan vermoed ik, meestal staat eind juli de Merced River te laag om nog te kunnen raften en dit jaar is er erg weinig sneeuw gevallen.

GC: ik hoop niet dat je bedoelt om helemaal naar beneden te wandelen?

Death Valley lijkt mij prima te doen. Je kan dit in 1 dag rijden, mits je de dag ervoor vlak voor Death Valley bent.Via de 190 of de 95 rij je in 1,5 uur door Death Valley.
Dirc, het kan wel maar het mag niet.

Marianne

Ik zie nu dat je alleen de tickets hebt gereserveerd. Nog geen camper dus?
#7 - 04-06-2012, 23:43 uur

Tet14

Het mag niet van het verhuurbedrijf alhoewel Cruise America het vanaf dit jaar wel toestaan Us95 gaat niet door DV.
#8 - 05-06-2012, 00:24 uur

jbs8

Oh sorry; we hebben zowel de camper als de vliegtickets al een tijd geleden geboekt! Alleen dus nog geen sites. Ik heb gister al wel gekeken naar parken waar we nog terecht konden, ιιn daarvan is Paradise Shores (20 mijl ten noorden van de oost ingang van Yosemite). Heeft iemand hier ervaring ? Daarnaast proberen mijn ouders first come first serve plekjes te bemachtigen.
#9 - 05-06-2012, 06:42 uur

jbs8

Je route is ook redelijk onlogisch. Je start in SF, rijdt naar het zuiden en dan weer terug naar het Noorden. Kun je niet beter San Simeon en Kings canyon  laten vallen en van SF via Carmel naar Yosemite rijden?
Je zou ook van SF naar Oakhurst kunnen rijden om daar naar de Mariposa Grove te gaan en vervolgens naar Yosemite Valley.


Ja klopt, we wilden graag het mooiste stukje kust meenemen. Dus dat is de reden waarom we helemaal richting San Simeon rijden. Maar dat moeten we misschien dan wel skippen.
#10 - 05-06-2012, 06:44 uur

Marianne

Paradise shore is aardig tussen Yosemite en Las Vegas, maar niet echt om daarvandaan het park te bezoeken. Je zit er ongeveer 2,5 uur rijden van de vallei. In de vallei zijn volgens mij geen first come first serve campings voor campers en je zult er echt vroeg bij moeten zijn. Zitten je ouders in het park?
Hou in elk geval heel regelmatig de beschikbaarheid in het park (de pines campings of eventueel Crane Flat) in de gaten, wie weet komt er iets vrij.
Als je niet naar Sequoia/Kings Canyon gaat is een nacht bij Wawona of Oakhurst ook een mogelijkheid. Of 2, je kunt daarvandaan ook naar Glacioer Point. Ik vind de route via Big Sur en San Simeon niet zo gek. Meer tijd voor Seki kan ook, en dan alleen door Yosemite rijden naar een camping aan de oostkant. Heb je ook naar June Lake (bijvoorbeeld SilverLake cg) gekeken?

Marianne
#11 - 05-06-2012, 08:02 uur

jbs8

Heb je ook naar June Lake (bijvoorbeeld SilverLake cg) gekeken?

Bedankt voor de tips! Ik heb net even gekeken en die zit helaas ook vol.
Ik heb nog wel wat plekken gevonden op Watchman Campground (Zion National Park). Er staat 'Vehicles taller than 13 ft. are prohibited from traveling through the park'. Wij rijden met een Cruise America C25 (14'0" Exterior Height Clearance). Kunnen wij nu niet met deze camper door het park heen?

Weet iemand misschien ook het verschil tussen een Annual Pass en een Interagency Access Pass (alleen voor inwoners?) ?

#12 - 05-06-2012, 08:46 uur

jbs8

Hou in elk geval heel regelmatig de beschikbaarheid in het park (de pines campings of eventueel Crane Flat) in de gaten, wie weet komt er iets vrij.

Crane Flat zijn nog verdacht veel plekken vrij, dit zou ik eventueel wel kunnen reserveren.
#13 - 05-06-2012, 08:59 uur

Marianne

Die restrictie in Zion (voor de tunnel is dat neem ik aan) heeft niet betrekking op de lengte maar op de hoogte. Daar zul je geen last van hebben. ;)
Crane Flat is de beste camping als er niets in de vallei vrij is.
Je hebt een America te Beautiful pass nodig, die kost 80 dollar.

Marianne
#14 - 05-06-2012, 12:22 uur

jbs8

We hebben nu een bed and breakfast in San Francisco (2 nachten, 4 personen, 115$ per nacht; we zijn benieuwd!) en voor 2 nachten een plek op Watchman Campground gereserveerd. De America te Beautiful pass kunnen we aan de ingang van een Nationaal park kopen neem ik aan. We kunnen het ook via internet bestellen, maar dan betalen we extra, niet waar?
#15 - 06-06-2012, 11:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15