Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp gevraagd bij samenstellen reis LA naar SF in september/oktober

Discussie gestart

mariannehoogendam

Wij gaan op 25 september a.s. voor 3 weken naar West Amerika. Na een hoop speur en zoek werk ben ik tot de volgende route gekomen. Willen jullie als ervaren Amerika gangers eens kijken of dit een logische route is? Wij hebben nog niets geboekt, dus er ligt nog niets vast. Ik zou eventuele opmerkingen en tips heel erg op prijsstellen.


Onze route is als volgt

Dag 1. Aankomst LA
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: L.A. - Blythe
Dag 4: Blythe - Sedona
Dag 5: Sedona - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley – Page
Dag 8: Page
Dag 9: Page - Bryce Canyon
Dag 10:Bryce Canyon – Zion
Dag 11:Zion
Dag 12: Zion - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Death Valley
Dag 15: Death Valley – Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - Pismo Beach
Dag 18: Pismo Beach - San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco – Terugreis


Vraag  2: Hebben jullie nog suggesties voor hotels en autoverhuur bedrijven. Moet je om deze tijd ook nog van te voren reserveren?
Vraag 3: Wat zullen de globale kosten voor deze reis zijn, bij het boeken van hotels in de middenklasse en een ruime wagen.

Zoals jullie zien zijn dit een hoop vragen, maar dit is dan ook de eerste keer dat wij zo’n lange reis zelf willen gaan organiseren en er is zo veel te zien en te doen.

Alvast bedankt.
Marianne Hoogendam

#1 - 01-02-2010, 07:54 uur

Hans B

Heb je ook rekening gehouden met het weer?
Als je Yosemite aan het eind van je vakantie doet, is het ½ oktober en loop je kans dat de TIOGA PASS is afgesloten. Klik maar even op onderstaande link voor de opening en sluiting van de weg.
http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Persoonlijk vind ik de meest handige route waarbij je langs alle hoogtepunten komt:
SF - Yosemite valley - Yosemite reuzenbomen - Monterey - kustweg - LA - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - stuke old route 66 - Las Vegas of anders naar Phoenix.
#2 - 01-02-2010, 08:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mariannehoogendam

Heel erg bedankt voor deze tip, ik zal eens bekijken of ik anders kan rijden.
Omdat wij graag niet in het weekend in LA zouden willen zijn, had ik voor deze route gekozen.
Ik ga vast even puzzelen.
Marianne
#3 - 01-02-2010, 08:24 uur

mariannehoogendam

Sorry LA moet zijn Las Vegas. Mijn man wil hier in ieder geval naar toe. Is een jongensdroom van hem.
#4 - 01-02-2010, 08:26 uur

Hans B

Waarom zou je niet graag in het weekend in LV willen zijn?
Dure hotels?
Er zijn voldoende sites waarop deze nu al te reserveren zijn voor een aantrekkelijke prijs.
Drukte?
In Las Vegas is het altijd druk.
Las Vegas minimaal 2 nachten.
#5 - 01-02-2010, 08:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mariannehoogendam

Ja we willen graag 3 nachten in LV zijn. Op de vakantiebeurs vertelden ze ons dat je LV in het weekend moet vermijden vanwege de extra drukte daar en eventuele poker tournooien, waardoor het extra druk zou zijn.
#6 - 01-02-2010, 09:43 uur

Tet14

Ik zou ook niet weten waarom je niet in SF zou starten. Las Vegas zal duurder zijn in het weekend maar vergelijk dat eerst eens. Tioga Pass is niet zo vaak al in october gesloten maar als dat wel het geval is mis je een prachtige route. En in september is hij vrijwel zeker nog open. Ik zou ook voor SF als aankomstplaats kiezen die tijd van het jaar.
Dan noem je Pismo Beach. Van Yosemite rijd je via Paso Robles. Ik zou dan naar Cambria rijden, scheelt ongeveer 2 uur (heen en weer) met Pismo en ligt veel meer op je route. Los Angeles-Sedona. Dat kan goed in een dag (ongeveer 8 uur rijden) via I10 en west van Phoenix naar I17.
Reserveren: Zeker in Grand Canyon en Yosemite maar het toeristen seizoen duurt steeds langer. Wij hebben wel eens meegemaakt dat in bv Page, alle hotels vol waren na 6pm eind september maar de kans dat je accomodatie vindt zonder te reserveren is natuurlijk groter dan in het hoogseizoen.
Voor drie weken vakantie, geheel afhankelijk van de vluchten, hotels, auto etc. zou ik rekenen op € 5000,-- to 6000,-- drie weken met 2 personen.
Eerst de vluchten en de huurauto vastleggen. Reisorganisaties hebben vaak redelijke prijzen voor autohuur (zonder drop off kosten)en vluchten en je bent in ieder geval goed verzekerd. Wij boeken meestal bij Hotelplan maar je zou ook on line www.usareisen.de kunnen proberen. 
Tet
#7 - 01-02-2010, 10:10 uur

mariannehoogendam

Dank je wel, Ik ga eens aan de slag met een nieuwe route vanuit SF.
Jullie merken wel dat ik totaal geen idee heb over temperatuur e.d. aan de West Kust. Mijn enige Amerika ervaring is Flordia geweest in mei en dat is inmiddels alweer 12 jaar geleden.
Verder hebben wij altijd in Frankrijk/Zwitersland gekampeerd, dus dit is wel heel erg nieuw voor ons.
Dus alle tips, opmerkingen zijn welkom en zal ik dan ook meenemen in mijn route en wensen.
Marianne
#8 - 01-02-2010, 10:49 uur

Jez

Reserveren: Zeker in Grand Canyon en Yosemite maar het toeristen seizoen duurt steeds langer. Wij hebben wel eens meegemaakt dat in bv Page, alle hotels vol waren na 6pm eind september maar de kans dat je accomodatie vindt zonder te reserveren is natuurlijk groter dan in het hoogseizoen.
Wij gaan altijd in september en reserveren nooit (behalve in de parken dan). Nog nooit gehad dat we geen kamer konden vinden.

Citaat
Voor drie weken vakantie, geheel afhankelijk van de vluchten, hotels, auto etc. zou ik rekenen op € 5000,-- to 6000,-- drie weken met 2 personen.
Da's dan denk ik ruim gerekend. Wij hebben met 2-en nog nooit meer uitgegeven dan €4000,-, inclusief alles. Voordeel is natuurlijk dat de tickets in september/oktober voordeliger zijn dan in juni-augustus.
#9 - 01-02-2010, 10:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tet14

Er is een groot verschil tussen een ervaren USA reiziger en iemand die voor de eerste keer gaat. Wij reserveren ook nooit maar dat wil niet zeggen dat dat goed advies is. Met € 6000,-- zouden wij er niet komen maar logeren dan ook wat duurder en we hebben een dure auto. Voor middenklasse hotels (Best Western, Holiday Inn etc) reken op $ 100,-- x 21 is $ 2100,-- Vluchten in $$$ ongeveer 2 x $ 900,-- = $ 1800,-- huurauto $ 50,-- x 21 = $ 2100,-- maakt  totaal $ 6000,-- voor vaste kosten of ongeveer  € 4500,-- En dan moet je nog eten, benzine, drank etc etc.  De vraag was voor middenklasse hotels en een ruime auto, niet voor kamperen/hostels en een Economy car.
Tet
#10 - 01-02-2010, 11:41 uur

hdeweert

Hallo Marianne
Je route ziet er goed uit alleen de omweg naar Pismo Beach is een vraagteken. De prijs voor het huren van een
auto is afhankelijk van waar je de auto huurt hoe groot je wilt rijden de leeftijd van de bestuurder en hoeveel
personen de auto  gaan besturen. Huren in Amerika is geen optie i.v.m. de verzekering. Ook zijn de kosten van
een hotel kamer erg flexibel. Ze kunnen varieren van $ 30 tot enkele honderden dollars. Verder is reserveren in
de grote steden en verblijf in de parken aan te bevelen. Een totaal prijs is erg moeilijk te geven de een verblijft
al 3 weken in Amerika voor € 3000 al incl de ander heeft aan € 5000 niet genoeg. Wij zijn met 4 a 4500 Euro
altijd prima de vakanties doorgekomen.

Succes
Harm
#11 - 01-02-2010, 11:44 uur

Marianne

De kosten voor de vlucht en de auto zijn een groot deel van je budget, dus als je daar al een indicatie van hebt ben je al een heel eind. Zoals gezegd is de variatie qua motels en eten erg groot. Wij zitten met de overnachtingen in parken en in de steden altijd boven de 100 dollar, maar daarbuiten kan het (veel) goedkoper.
In ons 2008-verslag hebben wij per dag de kosten aangegeven (onder het verslag van de dag), misschien heb je daar iets aan om een idee te krijgen. De kosten voor het eten zijn gebaseerd op 4 pesonen, de andere kosten zijn met 2 personen even hoog. (ik zie nu dat het nog niet overal aangegeven is, ik zal het eens bijwerken)

Marianne
#12 - 01-02-2010, 12:01 uur

mariannehoogendam

Allemaal heel hartelijk bedankt voor alle informatie.
Weet iemand nog een alternatieve route?
Die ik naast die ik al gehad heb nog even kan bekijken.
Marianne : :afro:
#13 - 01-02-2010, 16:53 uur

Hans B

Eind september / oktober zou ik zo gauw niet iets alternatiefs weten.
Misschien Florida met veel zon?
Als je eerder in het seizoen gaat is bijvoorbeeld Denver - Black Hills - Yellowstone - SLC - Arches - RMNP - Denver heel mooi.
Voor de tijd dat jullie gaan is dat wellicht wat laat ivm sneeuw, maar misschien heb je geluk.
En valt er hoog in de bergen niet zo veel dan nu in het laag gelegen Nederland  ;)
#14 - 01-02-2010, 18:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mariannehoogendam

Het gaat niet om een alternatief in Amerika, maar een alternatief voor de door mij samengestelde reis.
Wie heeft hierover nog meer tips en kan mij hierbij helpen.
#15 - 01-02-2010, 19:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15