Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hulp gevraagd Yellowstone/Idaho/Oregon Washington

Discussie gestart

Jolanda2

Hallo allemaal  ;)

Graag had ik advies of tips over de te rijden route vanaf Yellowstone door Montana, Idaho, Oregon en Washington naar Vancouver (september 2010).

Bedankt alvast voor de hulp  :afro:
#1 - 21-07-2009, 19:27 uur

BelCan75

Hallo,

Eerst en vooral zou ik willen zeggen dat hier heel wat mooie plekjes te vinden zijn in deze route.  Verder zou ik willen vragen hoeveel dagen jullie voor deze trip hebben?  Ik weet ook niet hoeveel je van Oregon wil zien?  Waar komen jullie aan?  Ik zie dat jullie vanuit Vancouver, Canada weer terug gaan vertrekken. 

Oke, hier dan mijn idee van een leuke route:
*Yellowstone National Park en Grand Teton National Park om te beginnen en daarna zou ik de volgende route doen,  ik ben op een deel plaatsen nog niet geweest maar ben er wel bekend mee:
*Yellowstone & Grand Teton NP -->  Boise, Idaho
*Boise --> Portland, Oregon
*Portland --> Astoria, Oregon
*Astoria --> Packwood, Washington (Mt Saint Helens National Volcanic Monument & Mount Rainier National Park)
*Packwood --> Seattle, Washington
*Seattle --> Forks, Washington (Olympic National Park), dit zou ik doen via Olympia
*Forks --> Vancouver, BC, Canada via Whidbey Island (je neemt dan de ferry in Port Townsend naar Keystone op Whidbey Island)

Hier beneden heb ik die route even samengesteld in google maps en hier is de link daarvoor:
http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Jackson,+WY&daddr=Boise,+ID+to:Portland,+OR+to:Tillamook,+OR+to:Astoria,+OR+to:Packwood,+WA+to:Seattle,+Washington+to:I-5+S+to:Forks,+WA+to:48.217353,-122.695312+to:Vancouver,+Canada&hl=en&geocode=%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3BFWDZzQIdqpGt-A%3B%3B%3B&mra=dpe&mrcr=7&mrsp=9&sz=7&via=7,9&sll=46.777493,-121.025391&sspn=5.613051,9.854736&ie=UTF8&z=7

Hopelijk heb je daar wat aan en als je nog vragen hebt mag je me altijd contacteren.  Ik ken Vancouver zowat vanbinnen en vanbuiten (ik woon er al 9 jaar), ik ben ook vrij bekend met Olympic National Park, de Oregon Coast en volgende week gaan wij naar Mount Rainier National Park, daarna zal ik daar ook heel wat meer over weten.

Vele groetjes uit Canada,
Ann :)
#2 - 22-07-2009, 05:22 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


HenkM

Je zou ook het Yellowstone Park via de north-east entrance kunnen verlaten en via de 212 naar Red Lodge en verder kunnen rijden tot je op de I-90 zit.

Je komt dan over de Beartooth Pass. Als je van natuurschoon met veel bergen houdt, is dat een mooie route. Het is alleen wel een stukje om want je zit dan vrij noordelijk. Je zult dan later een stukje naar het zuiden moeten rijden anders mis je Oregon.


 
#3 - 23-07-2009, 21:34 uur

Jolanda2

Hallo Ann, Henk en andere lezers  :),

Ik had een paar weken geleden de volgende route gemaakt, misschien dat jullie nu beter zien wat mogelijk (of onmogelijk is):

Van    Naar   Plaats   Km.   tijd   Nachten
               
Amsterdam   Vancouver   Vancouver   0      3
      Vancouver   0      
      Vancouver   0      
Vancouver   Lilooet      254   3.50   1
Lilooet   Clearwater      295   3.44   1
Clearwater   Jasper NP   Jasper NP   319   3.55   3
      Jasper NP         
      Jasper NP         
Jasper NP   Banff NP (Canmore)   Banff NP   318   3.57   4
      Banff NP         
      Banff NP         
      Banff NP         
Banff NP (Canmore)   Waterton Lakes NP - St. Mary   Waterton Lakes NP   415   5.49   1
Waterton Lakes NP   Missoula   Glacier NP USA   332   4.57   1
Missoula   Yellowstone Canyon   Yellowstone NP   562   5.26   3
      Yellowstone NP         
      Yellowstone NP         
Yellowstone Canyon   Jackson   Jackson   132   1.31   1
Jackson   Boise   Boise   597   5.52   1
Boise   Bend   Bend   502   6.07   1
Bend   Portland   Portland   297   4.05   1
Portland   Forks   Olympic NP   458   4.46   2
Forks   Forks   Olympic NP         
Forks   Victoria   Victoria   43   1.36   3
      Victoria         
      Victoria         
Victoria   Vancouver   Vancouver   113   2.44   1
Vancouver   New York   New York         5
      New York         
      New York         
      New York         
      New York         
New York   Amsterdam   New York         
               
         4637      32

Mogelijk kan ik nog iest aanpassen of zou ik het zo laten gezien de tijd? De route van Ann is misschien langer? Halen wij dat dan? En moeten we Bend er niet in hebben zitten?

Groetjes Jolanda  ;)
#4 - 26-07-2009, 12:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15