Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hulp nodig reis Noord Westen

Discussie gestart

Mirjam

Hallo allemaal,

Ik ben al druk bezig met het voorbereiden van mijn tiende Amerika vakantie in juni. Deze keer gaat de reis naar het Noord Westen. De planning is als volgt:

6 juni: vliegen op Seattle, hotel downtown (Holiday Inn Express) 
9 juni: auto ophalen en op weg naar Hoodsport (vlakbij Olympic NP) waar we voor een week een huisje hebben geboekt. Vanuit hier naar Olympic NP, Victoria, een dag om Olympic NP rijden.
16 juni: op weg naar Mount Rainier NP  1 a 2 dagen
Daarna wilden we onze weg vervolgen naar Yakima om daar diverse wineries te bezoeken om dan af te zakken naar Bend, waar we ook een leuk huisje op het oog hebben. Vanuit daar o.a. een dagje kust, een dagje Crater Lake NP.
Vervolgens 24 juni naar Portland en 25 juni weer terug naar Seattle.Waar we de 26e bijtijds terug zullen vliegen.

Het was de bedoeling om niet te veel te rijden en alles op ons gemak te bekijken en ook een dagje lekker in de zon te zitten met een boek, maar ik heb nu een aantal boeken en reisverslagen gelezen. Het is allemaal een beetje overweldigend, omdat er zoveel moois te zien is en zoveel te doen is. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Is Bend interessant genoeg om een dag of vijf te blijven? Doen we Seattle tekort met twee en halve dag? Is Crater Lake NP de moeite waard?  Is er iemand naar de wineries in Yakima geweest?

Het enige wat tot nu toe gereseveerd is, is het huisje in Hoodsport. Indien jullie tips en of suggestie´s hebben, hoor ik die graag.

Groetjes, Mirjam
#1 - 16-02-2009, 18:57 uur

maryde

Seattle is goed te doen in de geplande tijd. Crater Lake is de moeite waard, wij waren er een middag en ochtend en overnachtten bij www.lemololakeresort.com midden in de natuur. Omdat het net buiten het seizoen was, zat de boottocht op Crater Lake er niet meer in ...
#2 - 17-02-2009, 16:42 uur

Hans B

Bedoel je Victoria, Vancouver Island?
Dan zou ik het huisje in Hoodsport laten voor wat het was en een week op Vancouver Island verblijven.
Vancouver Island is erg mooi en enorm groot, daar kun je alleen wel een week verblijven.
Een dag je Victoria is leuk, maar het eiland heeft erg veel moois te bieden.

Of je je nu 5 dagen in Bend kunt vermaken, vast wel, maar het heeft nu ook weer niet zo heel veel bijzonders.

Ik heb getracht je route even te visualiseren.
Ik zou er zelf voor kiezen om niet te lang op één plaats te blijven maar rustig de route per dag een stukje te volgen.
De 5 dagen Bend zou ik dat op Vancouver Island doorbrengen, de week Hoodsport minimaal halveren.
Mt.Rainier, Mt.St.Helens en Crater Lake zijn ieder op z'n eigen manier bijzonder mooi.

Vakantie in de VS is voor mij altijd reizen en veel zien, niet op een plek blijven. (Heel persoonlijk dus)
#3 - 17-02-2009, 17:26 uur
« Laatst bewerkt op: 17-02-2009, 17:28 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mirjam

Dank jullie wel.

Vancouver Island staat voor een andere reis op het programma in combinatie met Alaska, maar we willen wel een dagje snuffelen aan Victoria. Ik hou ook erg van rondtrekken, maar de vriendin met wie ik reis houdt er niet van om uit de koffer te leven en iedere dag verplicht in de auto te zitten. Vandaar dat we aan deze combinatie dachten. Huisje huren, een week trekken en weer een huisje huren.
Vorig jaar zijn we drie weken door het Zuiden getrokken en hebben 6 staten aangedaan. We dachten door maar twee staten te kiezen dat we tijd in overvloed zouden hebben, maar er is hier zoveel moois. En ik had Mt. St Helens nog niet eens meegenomen.

Ik heb gelukkig nog drie maanden om de reis te perfectioneren.

Groetjes, Mirjam





#4 - 17-02-2009, 18:37 uur

Hans B

Hoi Mirjam,
ik weerhoud jullie zeker niet van je eigen route.
Mogelijk is een dag naar de potholes vanuit Victoria leuk.

Veder lijkt het mij veel heen en terug naar het huisje reizen.

Veel succes met de puzzel.
#5 - 18-02-2009, 20:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

yvonn

een idee misschien om via Anacortes, ten noorden van Seattle, de San Juan eilanden te bezoeken?
Bend is niet echt interessant.  Ik was midden juni 2007 in Crater lake n.p. toen was de rondweg nog niet open en lag er nog veel sneeuw, maar heel mooi. Tussen Bend en Crater Lake ligt een volcanic monument wat de moeite waard is.
zelf ga ik dit jaar vanuit Vancouver en Vancouver eiland naar Alaska.
veel plezier het noorden. :)
yvon
#6 - 07-03-2009, 23:42 uur

Mirjam

Hoi Yvonne, dank je wel voor de tips.

Daar jij de regio al gezien hebt. Weet je een leuke plaats in Oregon waar we voor een paar dagen een huisje kunnen huren? En waar vanuit leuke dagtrips kunnen maken?

Groetjes, Mirjam
#7 - 08-03-2009, 16:08 uur

maryde

Wij bezochten Oregon vorig jaar september, zoals Yvon tipte zijn de San Juan eilanden , met name Orcas de moeite waard. wij huurden op Orcas een cabin www.doebay.com, basic maar midden in de natuur en Orcas is leuk voor 2 overnachtingen.Cannonbeach is ook leuk om te zijn, hoewel wij dat met 2 overnachtingen genoeg vonden: www.webbsscenicsurf.com of www.thewavesmotel.com Oregon is geweldig en er is veel te zien dus het wordt echt keuzes maken. wij gebruikten de Rough Guide to Oregon & Washington.
#8 - 09-03-2009, 13:54 uur

yvonn

hallo Mirjam,

ik ben maar ongeveer 5 dagen in Oregon gebleven, en vanaf de kust naar Crater Lake - Bend - John Day richting Baker City en vandaar naar Idaho. John Day ligt al voor jou een beetje uit de richting vandaar naar Baker City veel originele plaatsjes - Oregon Trail . afwisselend landschap, van woestijn tot bossen en landbouw.
Maar ik zou de suggestie van Maryde opvolgen en lekker de reisboeken doorspitten, nog leuk ook.

veel genoegen

yvonne
#9 - 10-03-2009, 16:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15