Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

huur auto voor 6 personen

Discussie gestart

Barend2

We willen volgend jaar een reis door Zuidwest Amerika maken. We vliegen op LA. Omdat we met 6 personen (volwassenen) gaan hebben we een behoorlijke grote auto nodig. Heeft iemand een suggestie?
#1 - 22-10-2010, 21:18 uur

Jez

Je zult niet alleen moeten kijken naar een auto met zitplaatsen voor 6 personen, maar vooral ook plus de bagage voor 6 personen. En hoeveel ga je reizen? Zit je lang en veel in de auto, zul je comfort willen.
Hoewel bijv. een Ford Flex of een Chevrolet Suburban  (klasse fullsize of premium SUV) voldoende zitplaatsen hebben, is het de vraag of ook alle bagage gaat passen. Wij hadden beide wagens afgelopen januari met 4 volwassenen en 5 koffers en daarin hadden we voldoende ruimte. Maar of 6 volwassenen en nog meer koffers ook gaat passen, vraag ik me af.

Persoonlijk zou ik denk ik voor een Van gaan, of 2 auto's.
#2 - 23-10-2010, 11:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Barend2

Dank voor je reactie. We gaan met 5 volwassenen en 1 kind van 12, maar omdat we goed willen zitten wil ik graag 6 goede zitplaatsen. Verder hebben we afgesproken dat we als bagage 3 koffers meenemen, 2 personen per koffer dus. Verder willen we wat handbagage en rugzakken meenemen.
Ik zit te twijfelen uit 3 soorten auto's: Dodge Durango (volgens beschrijving 7 zitplaatsen), Toyota Sienna (8 zitpl) of Ford E 350 (8 zitpl.). Wanneer ik naar foto's en filmpjes van de auto’s kijk denk ik dat de Dodge de meest comfortabele is.  Ik weet alleen niet of de beenruimte op de 3e rij voldoende is en of we de 3 koffers kwijt kunnen.

We zijn overigens van plan om veel te rijden. De veel voorkomende route van LA, parken, LV en SF. We moeten de route nog verder plannen.
#3 - 23-10-2010, 12:34 uur

leendert en maria

Van auto's heb ik geen verstand maar wel van koffers :)
Afgelopen vakantie (2 volw. en 2 kk) hadden wij 2 koffers en 2 reistassen bij ons. De koffers vond ik onhandig: in de hotelkamer was niet altijd plaats genoeg om de koffers opengeklapt neer te zetten. Ook: als we onderweg wat wilden pakken, dan moest eerst de koffer uit de kofferbak, dat was omslachtig. Als we iets uit de reistas nodig hadden: rits open en klaar. Reistassen stapelen ook makkelijk.  We hadden voor 10 euro 2 heel grote reistassen gekocht bij de Makro, nog wel op wieltjes en aan het eind nog helemaal heel! Ik had spijt dat we niet voor allemaal een reistas bij ons hadden.
O ja, naast de koffers of tassen heb je ook ruimte nodig voor je koelbox (tenminste, als je die koopt...). Wij maakten voor onderweg ook aparte tassen; één voor zwemspullen, één voor etenswaar etc. Als je dat ook handig vindt: neem thuis vandaan vast wat stevige tassen mee.
Maria
#4 - 23-10-2010, 12:43 uur

Jez

Ik zit te twijfelen uit 3 soorten auto's: Dodge Durango (volgens beschrijving 7 zitplaatsen), Toyota Sienna (8 zitpl) of Ford E 350 (8 zitpl.).

We hebben de Durango een keer gehuurd en een neef in Amerika heeft er 1, waarin we wel eens een uitstapje hebben gemaakt. Met 4 pers. heb je voldoende ruimte voor je bagage, maar ik betwijfel het bij 6.

Hou er overigens rekening mee dat je bij veel verhuurders een klasse boekt, niet een specifieke auto. Het is dan altijd de vraag wat er staat als je er bent. Zo wilden ze ons in januari in een Jeep Wrangler stoppen. Daar pasten we precies in, als we onze bagage achterlieten........... We hebben toen maar bijbetaald voor die Suburban (was toch maar voor 1 dag). Gelukkig is LAX groot en daarmee meestal ook het aanbod aan auto's.
#5 - 23-10-2010, 12:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leendert en maria

Afgelopen zomer hadden we een GMC Acacia (als ik het goed heb begrepen is dat de ruimere variant van de Dodge Durango). Heerlijk ruim met z'n vieren. De achterste achterbank hadden we ingeklapt waardoor we genoeg ruimte hadden voor onze spullen. Ik denk dat je er met 6 p heel goed in kunt zitten maar of je dan nog plaats hebt voor je bagage????? Ik ben bang van niet...
Maria
#6 - 23-10-2010, 18:18 uur

Steson

Op LAX inderdaad ruime keuze bij (in dit geval) Alamo. Als eerste gaan toch meestal de cabrio's en economy's weg.
Wij hebben op Kauai in een Chevy Suburban gereden, omdat daar alle SUV's al 'op' waren. Met z'n 2-en natuurlijk een enorme bak en benzineslurper. Met 6 zeer ruime zitpplaatsen is deze wel oké en met 3 koffers moet het ook zeker te doen zijn, want ze passen makkelijk rechtop naast elkaar. En voor een koelbox is dan ook nog wel ruimte achter een stoel op de grond ofzo. Maar ik denk dat het ter plaatse kiezen wordt, of ter plaatse bijbetalen en dan kiezen uit iets groters. Volgens mij op LAX geen probleem !


#7 - 23-10-2010, 19:27 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Freddytex

Ook de chevrolet Uplander is een ruime wagen die volgens mij voldoende plaats geeft aan 6 personen en de bagage zie bij eautohuur.nl.Ik heb deze zelf al gebruikt en was er zeer tevreden over
#8 - 23-10-2010, 21:55 uur

Johan

En als je een minivan neemt kun je kijken of ze een Chrysler of Didge Stow n Go hebben zodat je laadruimte onder de stoelen hebt en dus koffers daar kwijt kunt. Ik kan in die van mij in de bodem zeker 3 flinke koffers kwijt!
#9 - 24-10-2010, 03:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15