Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

huwelijksreis 7 sept

Discussie gestart

sander1602

Hoi allemaal hier even in het kort wat wij van plan zijn in drie weken Amerika.

zondag 7/9          - aankomst LA (anaheim hotel)
maandag 8/9       - Universal 
dinsdag 9/9         - Disney
woensdag 10/9   - Vertrek San Diego /Sea World
donderdag 11/9  - Dierentuin San Diego
vrijdag 12/9        - Joshua (overnachten in Blythe of Phoenix)
zaterdag 13/9     - Vertrek Grand Canyon
zondag 14/9        - Grand Canyon
maandag 15/9     - Vertrek naar Page (Upper And Lower Antelope Canyon)
dinsdag 16/9       - Bryce
woensdag 17/9   - Bryce (vertrek Zion)
donderdag 18/9  - Zion
vrijdag 19/9        - Vertrek Las Vegas
zaterdag 20/9     - Las Vegas (Hoover Dam)
zondag 21/9        - Las Vegas
maandag 22/9     - Las Vegas (als het bevalt anders naar Death Valley)
dinsdag 23/9       - Death Valley (slapen of anders naar Yosemite )
woensdag 24/9   - Yosemite
donderdag 25/9 -  Yosemite (vertrek naar ??)
vrijdag 26/9        - ?
zaterdag 27/9    - ?
zondag 28/9       - Vertrek naar NL vanuit L.A

We gaan de nachten in L.A en S.D Phoenix en Las Vegas slapen in een hotel en waarschijnlijk gaan we in de parken kamperen (we gaan in USA een tent en dergelijke kopen) dus als iemand nog tips heeft mbt een aantal campings die goed zijn bevallen horen wij het graag.
We hebben bewust de tijd genomen voor alles ipv overal doorheen te scheuren zonder echt wat gezien te hebben daarom hebben we ook niks besproken na San Diego ,zodat als iets goed bevalt we daar ook iets langer kunnen blijven we hebben nog een paar dagen over die we kunnen gebruiken als rustdagen of als opvulling in de parken.

Graag horen wij jullie reacties of dit een beetje te doen is allemaal of dat we iets gemist hebben met de route waar we absoluut naar toe moeten gaan.

Gr Sander en Barbara
#1 - 30-03-2008, 11:18 uur

MiamiHeat

Hey Sander,

Mooie locatie maar ik begrijp de route niet helemaal, zit in mijn ogen onlogisch in elkaar door kris kras van plaats naar plaats te rijden.

Mijn route zou dan zijn:

zondag 7/9          - aankomst LA (anaheim hotel)
maandag 8/9       - Universal 
dinsdag 9/9         - Disney
woensdag 10/9   - Via Joshua naar Blythe
donderdag 11/9  - Blythe - Sedona - Williams
vrijdag 12/9        - Grand Canyon
zaterdag 13/9     - Grand Canyon
zondag 14/9        - Williams - Page (Antylope Canyon)
maandag 15/9     - Page - Zion
dinsdag 16/9       - Zion
woensdag 17/9   - Zion - Bryce
donderdag 18/9  - Bryce - Cedar Breaks - Valley of the Fire State Park - Las Vegas
vrijdag 19/9        - Las Vegas (Hoover Dam)
zaterdag 20/9     - Las Vegas
zondag 21/9        - Las Vegas - Death Valley - Lone Pine of Big Pine
maandag 22/9     - Lone Pine of Big Pine - Mono Lake - Yosemite
dinsdag 23/9       - Yosemite
woensdag 24/9   - Yosemite
donderdag 25/9 -  Yosemite - San Francisco
vrijdag 26/9        - San Francisco
zaterdag 27/9    - San Francisco - L.A.
zondag 28/9       - Vertrek naar NL vanuit L.A


Tis zomaar een idee. Vergeet niet dat je een reservering moet hebben om Upper Antylope Canyon te bezoeken. Overnachten in Grand Canyon is vrij prijzig, wij verbleven in Williams. Voor Grand Canyon en Yosemite heb je in mijn ogen deze dagen nodig.....zeker als je ook gaat hiken. Anders kan je hier nog wat mee rommelen. San Diego zou ik persoonlijk overslaan.

Succes met jullie voorbereiding!

#2 - 30-03-2008, 14:09 uur

sander1602

Hoi bedankt :afro: voor de snelle reactie maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt  :Dmet kris kras van plaats naar plaats volgens mij heb ik hetzelfde rijtje als jou aangehouden
alleen gaan wij via phoenix ipv via williams en sedona en dan naar de grand canyon.

zondag 7/9          - aankomst LA (anaheim hotel)
maandag 8/9       - Universal
dinsdag 9/9         - Disney
woensdag 10/9   - Via Joshua naar Blythe
donderdag 11/9  - Blythe - Sedona - Williams (wij gaan via phoenix)
vrijdag 12/9        - Grand Canyon
zaterdag 13/9     - Grand Canyon
zondag 14/9        - Williams - Page (Antylope Canyon)( je kan toch vanaf de grand canyon naar cameron rijden en daarvan naar page??)
maandag 15/9     - Page - Zion ( [color=Maroon]ga je toch door bryce heen  via big water als je naar zion toe gaat[/color])
dinsdag 16/9       - Zion
woensdag 17/9   - Zion - Bryce
donderdag 18/9  - Bryce - Cedar Breaks - Valley of the Fire State Park - Las Vegas
vrijdag 19/9        - Las Vegas (Hoover Dam)
zaterdag 20/9     - Las Vegas
zondag 21/9        - Las Vegas - Death Valley - Lone Pine of Big Pine
maandag 22/9     - Lone Pine of Big Pine - Mono Lake - Yosemite
dinsdag 23/9       - Yosemite
woensdag 24/9   - Yosemite
donderdag 25/9 -  Yosemite - San Francisco
vrijdag 26/9        - San Francisco ( hebben wij ook naar gekeken maar doen we een andere keer als we wat meer dagen hebben)
zaterdag 27/9    - San Francisco - L.A.
zondag 28/9       - Vertrek naar NL vanuit L.A

Bedankt trouwens om te vermelden dat je moet reserveren voor Upper Antylope Canyon dat wist ik namelijk niet en betreft Yosemite daar gaan we inderdaad waarschijnlijk een dag extra blijven.
En we willen graag naar San Diego omdat we er een beetje traditie van hebben gemaakt om bij elke vakantie waar ook ter wereld een dierentuin te bezoeken (beetje raar misschien we weten het )maar is wel altijd erg leuk.

Ik hoor het graag van je

gr Sander
#3 - 30-03-2008, 15:13 uur

hdeweert

Hallo
De door jou geplande route gaat er ongeveer zo uitzien.



Ziet er op zich goed uit
Toch zou ik nog eens goed de route bekijken, en wat je wilt gaan doen.
Is het je de tijd van het omrijden naar San Diego b.v. waard of ga je gelijk vanuit LA naar Phoenix?
Heb je de afstanden die je per dag gaat rijden al ingepland, wat ga je doen in Zion Bryce en Page.
Ga je nog naar Monument Valley Arches etc.

Harm
#4 - 30-03-2008, 15:31 uur

pw.van.andel@hccne

>En we willen graag naar San Diego omdat we er een beetje traditie van hebben gemaakt om bij elke vakantie waar ook ter wereld een dierentuin te bezoek
De meeste grote beesten "werken"'s zomers in het San Diego safaripark en de zoo is een beetje leeg. M.i. kan je beter de laatste dag in LA naar de zoo in Griffith Park gaan (kun je ook uitstekend lunchen) en heel San Diego laten zakken. Je zit al vele dagen in de auto.
#5 - 30-03-2008, 15:38 uur

Marianne

Hallo Sander,

Je kunt ook de Hooverdam overslaan en de Glen Canyon Dam bezoeken. Ook indrukwekkend en nog gratis ook. Misschien kuj je dan een dag Las Vegas inruilen voor een extra dag Page want daar is veel meer te zien dan alleen Antelope Canyon (met een e en geen y).

Ik zou voor een overnachting in Grand Canyon in plaats van Williams gaan, veel mooier, scheelt je tijd en is wel zo handig als je een zonsopgang of zonsondergang wilt zien (en dt is toch een must daar). Rijden in het donker is af te raden, zeker 60 mijl naar Williams. Mather is een mooie camping.

Waarom via Phoenix rijden? Dit is om, en je hebt niet de mooiste (hoewle misschien wel de snelste) route. Neem de route via Prescott naar Sedona.

Vanuit Page eerst Bryce (eventueel via de Cootonwood Canyon Road als die begaanbaar is) en dan naar Zion. Camping bij Bryce: Rubu's. Bij Zion heb je een goedgelegen camping in Springdale, ben de naam even kwijt Tegenover Spotted Dog Cafe, aanrader voor het eten).

Willen jullie wel of niet SF meenemen? Als je daar niet naar toe gaat kun je via sequoia naar LA rijden. Prachtig kamperen in het park.

Reserveer voor Yosemite tijdig, zeker als je een camping in de vallei wilt hebben. In de weekenden zal het daar vol zijn.

Misschien ook een idee om vanuit LA direct richting Joshua/GC te rijden; je bent toch vroeg wakker en dan schiet je lekker op. Op die manier ben je ook heel flexibel; je hebt dan de dagen LA/San Diego op het eind en mocht je onderweg ergens langer willen blijven dan kun je er altijd voor kiezen om San Diego of Disneyland te laten vallen (heb je in Parijs ook).

Marianne
#6 - 30-03-2008, 15:39 uur
« Laatst bewerkt op: 30-03-2008, 16:23 uur door Marianne »

sander1602

Bedankt voor de reacties in ieder geval allemaal

Ik zal eerst even de vraag van hdeweert beantwoorden  bedankt voor het kaartje trouwens, we hebben besloten om inderdaad gelijk van L.A naar Phoenix (met tussenstop in Joshua )te rijden ipv eerst naar de dierentuin in San Diego is inderdaad toch wel flink omrijden.
In Page zoals eerder gezegd Antylope bezoeken en Horseshoe bend en misschien Lake Powell en de Glen Canyon Dam ipv de Hooverdam (of kunnen we beter de hooverdam bekijken)
In Bryce en Zion willen we "gewoon"van de natuur gaan genieten en een aantal wandelingen maken.
We gaan niet naar monument valley (of moeten we daar echt wel heen volgens jullie)

En de tips van  Marianne zijn ook goed aangekomen en na wat herzieningen :afro:hebben we inderdaad er een paar van overgenomen bedankt daarvoor.
En we gaan inderdaad via Phoenix omdat dit volgens een aantal mensen sneller rijden ipv binnendoor.

Gr Sander en Barbara

 :afro: :afro: :afro:   

#7 - 01-04-2008, 09:36 uur

hdeweert

Er zijn nog een groot aantal dingen die je eigenlijk moet zien, maar het is jullie huwelijksreis en de tijd is beperkt Monument Valley is een topper die je regelmatig op TV voorbij ziet komen. Verder zijn er nog Arches n.p., Dead horse Point, ook parken waar je eigenlijk geweest moet zijn.  Maar een Amerika vakantie bestaat uit keuzes maken tussen de div. natuur parken en andere mooi dingen die er te zien en beleven zijn. Volgens mij hebben jullie best een leuke vakantie in het vooruitzicht.
Harm
#8 - 01-04-2008, 13:45 uur

Roosje26

De mathers campground is een absolute aanrader! Je staat heel mooi tussen de bomen, er is sanitair, dus dat is ook prima. En wat leuk is aan het kamperen in het park zelf is dat je 's avonds naar de rangerpraatjes kan gaan. Altijd heel leuk om iets te weten te komen over de natuur daar of de beesten die er leven. En de zonsopgang 's morgens vroeg is onbetaalbaar...
Veel plezier met jullie reis!
#9 - 03-04-2008, 21:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15