Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huwelijksreis door West-USA - Iemand tips?

Discussie gestart

Tinita

Hallo iedereen!

Mijn vriend en ik gaan in juli 2008 op huwelijksreis naar het westen van de USA voor drie weken. We zouden een huurauto huren bij Alamo bij JetAir (een Chevy Equinox :icon_arrow: iemand ervaringen met deze wagens? qua bagagereuimte en zo?)
Ik ben ondertussen al erg lang bezig met de planning en heb ook veel opgezocht in reisgidsen en op deze site...   ::)
Onze route zal er als volgt uitzien:

- LA 3nachten
- Santa Barbara 1 n.
- San Simeon (of naburig) 1 n.
- San Francisco 2 n.
- Lake Tahoe 1n.
- Yosemite 2n.
- Sequoia 1n.
- Death Valley 2n.
- Henderson (Hoover Dam) 1n.
- Grand Canyon 2n.
- Bryce Canyon-Lake Powell 1n.
- Capitol Reef 1n.
- Zion 1n.
- Las Vegas 2n.

Deze trip zouden we ook eventueel omgekeerd doen, maar mij lijkt het leuker om in Las Vegas te einidgen. We wilden rechstreeks naar LA vliegen en Las Vegas is zowiezo met tussenstop. Heeft er iemand ervaringen met tussenstops in Amerika? Men vertelt me dat het wel eens lang kan aanschuiven zijn aan de Immigration en dat je daardoor je aansluiting dreigt te missen...
Heeft er iemands tips ivm deze route of dingen die we zeker niet mogen missen in deze plaatsen, laat het me alsjeblieft weten! 

Bedankt alvast!
 cheer
Tine
#1 - 12-08-2007, 18:48 uur

Ine

Kijk eens bij www.verenigdestanvanamerika.com en lees de vele reisverhalen van mensen die zulke reizen gemaakt hebben. Misschien zie je nog leuke zaken om te bezoeken. Verder nog even goed op een routeplanner kijken wat de te rijden afstanden zijn.
Sequioa naar Death valley wordt een lange dag,het is niet helemaal duidelijk  of je over de Tioga pas (dus Yosemite) over via Bakersfield gaat reizen. De ingang van Sequioa is alleen aan de westkant.

Die overnachting in Henderson ?? want je slaapt in een buitenwijk van Las vegas. Ik zou zeggen of slaap in Las vegas of rij eventueel door naar Laughlin of eventueel Kingman, dat ligt op de route naar Gr. canyon.
Van Gr. Canyon naar Bryce is een best eind rijden, zeker als je daarna nog in Page (want dat bedoel je misschien met Lake Powell?) wilt overnachten. tenzij je via de noordkant van de Gr, Canyon wil, die alleen tussen mid Mei en mid Oktober is.Hier is overigens maar 1 hotel, dus absoluut reserveren dan.
Nogmaals lees de reisverhalen , er zal veel duidelijker worden.
#2 - 12-08-2007, 19:48 uur

Tinita

Dag Ine

Bedankt voor je reactie! Ik heb al die reisverhalen al gelezen, vandaar dat ik ook aan deze route ongeveer kom. Ik heb ook al alle afstanden met een routeplanner berekend en ze zijn allemaal wel te doen.

Van Seqoia naar Death Valley had ik twee overnachtingen in DV voorzien omdat die eerste dag toch een reisdag zou zijn, maar ik had er niet bij stilgestaan dat je alleen via de westkant Sequoia in kunt. Waarschijnlijk gaan we dan een overnachting in Bakersfield inlassen en dan één overnachting in Death Valley (daar is het waarschijnlijk toch veel te heet  2006-20).

Ik heb nu ook gezien op de kaart dat je de Grand Canyon enkel kunt bereiken via North Rim en Grand Canyon Village. Dan is het wel verstandiger om bv. in Kingman te overnachten ipv in Henderson.

Van Grand Canyon is zeker een eind rijden: 451km om exact te zijn. We wilden in Bryce logeren, en proberen eventjes via Lake Powell te rijden. Maar dat is geen must.

We gaan zeker alles vooraf reserveren om alle 'stress' te vermijden wanneer we ginder zijn. Zo snel we kunnen, boeken we onze vliegtickets (is nu nog iets te vroeg, want nog niet beschikbaar) en dan komen de hotels.

Nog eens bedankt voor je tips!
#3 - 12-08-2007, 20:54 uur

Freddytex

Ine ,ik denk dat Tinita geen idee heeft van hetgeen je daar schrijft. Van Yosemite is het ongeveer 3h rijden(165 mls) naar Hammond /Sequoiapark en van Hammond naar Death valley is het 6h15 / 360 mls. Mijn ondervinding is dat het zelfs via de Tioga pass moeilijk is om in een dag naar death valley te rijden dus zonder sequoia park .Indien men heel vroeg opstaat in Yosemite misschien want het is 6h rijden via de Tioga pass dus zonder stoppen op de tioga pass de mammoth lakes of Bisshop.
Henderson en de Hooverdam zou ik ook overslaan.Beter slapen in Laughlin bvb Edgewater à 19 $ in de week en de Hooverdam bezoeken als men in Las Vegas is.
Tinita,probeer eens te werken met mapquest.com of yahoomaps.com.. Indien er nog vragen zijn zien we dit wel op het forum
#4 - 12-08-2007, 21:26 uur

Marianne

hallo Tinita,

Jullie hebben 1 nacht Lake Tahoe gepland. Als je dat doet kun je daarvandaan via de Tioga Pass Yosemite binennrijden, dan heb je dat deel van Yosemite ook gezien. Onderweg heb je dan Mono Lake en Bodie om te bezichtigen. Maar eigenlijk zou ik aan willen raden om die nacht te laten vallen en rechtstreeks van SF naar Yosemite te rijden; dan heb je een extra nacht om ergens anders in te lassen, bv in Yosemite en bij Zion/Bryce, want dat is nu wel erg krap.

Zoals Ine al zei heb je twee mogelijkheden voor de route tussen Yosemite en Death Valley: of je verlaat het park via de oostingang (de Tioga Pass) en rijdt met het liefst nog een tussenstop naar DV zoals Freddytex al zegt, of je rijdt via de zuidingang naar Sequoia/Kings Canyon NP. Dit is een schitterend park, waar je behalve de sequoia's ook de prachtige Kings Canyon Scenic Byway hebt. Wel een park waar je de tijd voor moet nemen, want de meeste bezienswaardigheden vergen een korte of lange wandeling.

Kijk eens op de site van de NPS (www.nps.gov) voor informatie over de parken. Als je op www.nps.gov/yose kijkt zul je een kaart van Yosemite vinden, handig om eens te bekijken, dan begrijp je beter hoe de afstanden zijn, en waar de toegangswegen lopen. Ook handig: koop hier alvast een kaart, bv de Hallwag, deel5, dan kun je je hele route bekijken (bij ANWB en boekhandels verkrijgbaar).
Wij zijn vorig jaar in zowel Yosemite, Sequoia als DV geweest, kijk eens in ons reisverslag voor de routes en de bezienswaardigheden.

Ik weet niet precies wat je bedoelt me die bereikbaarheid van de Grand Canyon: je kunt of de North Rim, of de South Rim bezoeken (met Grand Canyon village), over de weg liggen ze een behoorlijk eind rijden van elkaar vandaan.  Beide rims zijn de moeite waard, maar voor een eerste bezoek zou ik de south rim aanraden.

Het deel Bryce, Capitol Reef en Zion zou ik ook even beter bekijken, ik heb het gevoel dat dat nu niet logisch in elkaar steekt.

Marianne
#5 - 13-08-2007, 08:27 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2007, 09:10 uur door Marianne »

Ine

Even verder over de Gr. Canyon. Er zijn nl. 2 "Rims" die je kunt bezoeken, maar die van elkaar door de Colorado gescheiden zijn. Hemelsbreed dicht bij elkaar, maar via de weg een eind van elkaar....

De northrim is open van mid Mei tot mid Oktober, heeft maar 1 hotel, dus als je daarvoor kiest zeker reserveren (misschien helaas al vol..).  Er is een toeristische route die je per auto kunt tijden en bij de diverse stopplaatsen een stuk kunt wandelen. Deze kant bereik via via o.a. St. George en Fredonia.

De southrim is het hele jaar open, daar ligt de village en kan je via Kingman en Williams bereiken. In o.a. Tusayan en aan de Gr. Canyon zelf staan diverse hotels, maar ook hier kan je beter reserveren. De westkant van de southrim kan je niet per auto doen, daar rijdt een shuttle bus. De oostkant kan wel weer per auto.
Zoals Marianne aangeeft, bekijk de diverse kaartjes van nps., dan krijg je een indruk hoe de ligging, routes, in- en uitgangen zijn.
DV is inderdaad heet, maar wel bijzonder om er te rijden.
#6 - 13-08-2007, 13:53 uur

Tinita

Marianne,

Dan zullen we Lake Tahoe overslaan (is daar dan zo weinig te zien?) en een extra overnachting in Bryce inlassen...Hebben we daar wat meer tijd.
#7 - 14-08-2007, 10:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15