Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

In juni naar W-USA, tips mbt route?

Discussie gestart

dani80

Hallo!
Ik ben nieuw op het forum. Wij gaan in juni naar W-USA. Ik heb nu 2 avonden wat gesurft en kom tot de volgende route:
1   Brussel-Denver (vliegtuig)
2   Rocky Mountains
3   Rocky Mountains
4    Denver- San Francisco (vliegtuig)
5   San Francisco
6   San Francisco (alcatraz)
7   San Francisco naar Yosemite
8   Yosemite
9   Yosemite naar Lone Pine (via death valley)
10   Lone Pine naar Las Vegas
11   Las Vegas
12   Las Vegas naar Zion
13   Zion naar Bryce Canyon
14   Bryce Canyon naar Monument Valley
15   Monument Valley naar Page (horseshoe bend en antelope canyon)
16   Page naar Grand Canyon
17   Grand Canyon
18   Grand Canyon naar Kingman
19   Kingman naar LA
20   LA
21   LA
22   LA-Brussel (vliegtuig)
Mbt Rocky mountains, willen we graag een keer naartoe en gezien een kinderwens dachten we: dan pikken we dat meteen mee.
Mbt Westcoast: Ik zie overal Kingman icm Grand Canyon, maar wat is daar precies te zien/doen? Ik was zelf nl aan Joshua Tree aan het denken als tussenstop van LA naar GC. Lees ook soms overnachting in Palm Springs. Wat vinden jullie? Verder heb ik evt ook interesse in Moab. Is dit nog aan te raden om in te passen en zo ja, hoe?
Hoe warm is het in juni in de parken? Moet ik ergens nog rekening mee houden?
Zijn er nog plaatsen die ik niet heb opgenomen in de route die eigenlijk een must see/do zijn?
In hoeverre dien ik alles al te reserveren vwb hotels?
Ik hoop dat jullie mij ook willen helpen net als MB1.

Groeten, Dani
#1 - 26-01-2011, 15:48 uur

Tet14

Jeugdwensen moet je altijd volgen. Nadeel is dat begin juni Trail Ridge Road nog wel eens gesloten kan zijn en je gaat meteen na aankomst naar een grote hoogte. Maar RMNP is fantastisch natuurlijk.
Je route is goed gepland imo.  Het zou logischer zijn eerst van Bryce naar Page te gaan en dan naar Monument Valley tenzij je de route via ut12, Torrey en ut95 wil nemen maar dat is geen dagtrip meer met alle bezienswaardigheden onderweg.
Ik raad Kingman vaak aan bij een verblijf van 1 nacht in GC. Dus Monument Valley of Page naar GC en dan de volgende dag naar Kingman. Dan heb je een volle middag en een volle ochtend voor GC. Met 2 nachten in GC zou ik ook niet in KIngman overnachten maar vroeg weggaan en dan in een ruk naar LA (ca 8-9 uur) of naar Twentynine Palms bij Joshua Tree NP.
Moab is in deze reis niet goed in te passen naar mijn mening. 2 dagen Moab is al kort. Kan wel als je Denver overslaat -lol- maar zelfs dan wordt de reis nogal vol. Juni kan heet zijn in plaatsen als Las Vegas Zion, Monument Valley en Page en "are you kidding me"" in Death Valley en Joshua Tree.
Reserveren zou ik doen in de National Parks maar ook bij MV en Page kan het al druk zijn.  Veel uitwijkmogelijkheden zal je niet hebben dus zou ik overwegen alles te reserveren.
Tet
#2 - 26-01-2011, 16:05 uur

Anky28

Heet, ja in Death Valley, daar waren wij juli 2010. Toen was het 52 graden. Neem veel water mee en zet de airco van de auto uit.

Daarnaast raad ik jullie toch wel aan om de Pacific coast highway te rijden, dat is een van de mooiste routes ter wereld. Was echt prachtig.
The pacific coast highway is de weg tussen LA en San Francisco.

Veel plezier in juni. West amerika is geweldig dus dat komt vast goed!
#3 - 26-01-2011, 16:44 uur

hdeweert

Hallo
Het is aan te bevelen voordat je een post plaatst om eerst even de Forumregels door te nemen.
Je route ziet er leuk uit, er is niets mis met het meenemen van de Rocky Mountains in de route helaas neemt dat weer tijd in beslag om wat anders
te doen. Kingman word meestal in een route opgenomen omdat daar nog een stuk van de oude route 66 te rijden is.
Joshua Tree opnemen in je route tussen Las Vegas en LA is een knap eind om voor een niet erg spectaculair park.
Als moab jouw intresse heeft dan zul je ergens een paar dagen moeten opofferen, b.v. die in LA . Je kunt dan vanuit
Bryce doorrijden naar Capitol Reef National Park en vandaar naar moab om daar Arches National Park en Canyonlands National Park
te bekijken. Vandaar rijd je door naar Monument Valley dat dan beter in de route past dan zoals jij hem gepland hebt.
Onderweg kun je dan nog Natural Bridges National Monument aan doen. Door naar page en van daar je route vervolgen via de GC , LV naar LA.

Succes
Harm
#4 - 26-01-2011, 16:52 uur
« Laatst bewerkt op: 26-01-2011, 19:29 uur door hdeweert »

dani80

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb mijn route inmiddels aangepast.

Nog een laatste vraag: Wij overwegen om de Rocky Mountains toch maar een andere keer in een andere reis te doen. Mijn man vindt het altijd fijn om na een intensieve rondreis een paar dagen te kunnen relaxen. Nu leek Hawaii ons wel wat. Als ik echter kijk naar vluchtschema's zit er of enorm veel overstaptijd op de terugweg in (12 uur) of slechts 1 uur en 3 kwartier Honolulu-Seattle-Ams. Is dit uberhaupt haalbaar? Het zou allemaal via dezelfde maatschappij (Delta) zijn. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Evt andere tips om vanuit LA voor een 5 dagen nog naar toe te gaan zijn ook welkom!

Ik kan bijna niet wachten! Als je al die topics leest krijg je alleen maar meer zin en dan duurt juni nog lang!
#5 - 30-01-2011, 12:44 uur

Yessica

Ik zou zeggen: houd het bij het zuidwesten, daar is al genoeg te zien.
Hawaii is een bestemming op zich, naar mijn mening niet iets wat je er effe een paar dagen bij doet. Vaak komen mensen die dat wel doen niet verder dan Honolulu en dat terwijl de buiteneilanden juist zo veel spectaculairs te bieden hebben.
Je kunt dan beter een extra overnachting pakken in Zion of die paar dagen relaxen in bijvoorbeeld San Diego in de buurt van LA.
#6 - 30-01-2011, 16:23 uur



Hans B

Wij zijn in 2009 in Hawaii geweest als onderdeel van onze vankantie in het westen van de VS.
Hawaii is voor mij niet eventjes op en neer. Het is wel 5 uur vliegen.
Wij zijn 13 dagen geweest en dat was al aan de korte kant, want er is heel veel te zien.
Natuurlijk heeft Hawaii geweldige stranden, maar Santa Monica Beach is ook mooi en daar ben je toch.
Een ander mooi strand is Miami Beach, ben je ook al een stukje op de terugweg.
#7 - 30-01-2011, 16:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15