Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

informatie

Discussie gestart

HenJ

Hallo allemaal..

Wij hebben grote plannen om volgend jaar juni naar de westkust te gaan
Vliegreis, auto huur en hotel voor onderweg
we willen 2˝ week San fransisco en las vegas willen we graag zien.
ook houden we van natuur.
Nu komt tie...

Wie is zo'n beetje de goede en goedkoopste die dit heeft.. Waar moeten we op letten etcetc..
We hebben natuurlijk wel zitten kijken maar de 1 bied alles aan en zonder auto, de andere  weer zonder auto..
Het is onze eerste keer.. dus we zien nu door de bomen het bos al niet meer..

gr henk
#1 - 03-08-2013, 20:11 uur

Marianne

Hallo Henk, welkom op het forum!
Mooie plannen! Juni is een prachtige maand om naar het zuidwesten te gaan. heb je behalve de steden al een idee wat je nog meer wilt zien? Om een idee te krijgen van welke nationale parken er zijn en wat daar te doen s kun je eens op www.ontdek-amerika.nl kijken.

Ik begrijp dat je via een reisorganisatie wilt boeken? De meeste mensen hier boeken veel of alles zelf; vlucht, autohuur en accommodatie. Het voordeel is dat je dan zelf je route kunt samenstellen.
Je kunt eens aangeven waar jullie naar zitten te kijken, dan kunnen wij wel aangeven of de reis goed in elkaar zit. Maar hou er rekening mee dat een goedkope reis vaak als nadeel heeft dat je weinig tijd hebt voor de parken en dat je niet op de mooiste of best gelegen plaatsen overnacht.
Probeer eerst eens zelf te kijken wat je allemaal zou willen doen. Het is heel handig om reisverslagen te lezen want dan krijg je een idee wat je allemaal tegenkomt op zo'n reis. Als je weet waar je naar toe wilt kun j kijken of er een organisatie is die dat aanbiedt, of waar je lzef je route aan kunt geven. Je kunt dan ook zelf eens kijken wat het gaat kosten als je alles zelf boekt.

Wij zijn dit jaar in juni naar het zuidwesten geweest, misschien heb je iets aan ons reisverslag om wat ideeën  op te doen (zie de link hier onderaan).

Marianne
#2 - 03-08-2013, 22:27 uur

Wop

Hoi Henk,

Check de website van USA4ALL voor een zee aan Amerika informatie..

Hier op het forum is veel kennis aanwezig op jou en je vrouw op weg te helpen.
San Francisco en Las Vegas passen prima in een reis van 2 1/2 week/
#3 - 03-08-2013, 22:55 uur

Old Faithful

En als je de raad van Marianne opvolgt en reisverslagen leest, kom je er snel achter dat je niet per se een rondje hoeft te maken. Je kunt ook bijvoorbeeld in Phoenix beginnen en in San Francisco eindigen.

Ik zou ook pleiten voor het zelf regelen van de reis. En als er dan vragen zijn, vind je een heleboel mensen hier op het forum die je advies willen geven.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 04-08-2013, 01:09 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Welkom op dit forum.

Uit je openingspost proef ik dat je plannen nog weinig concreet zijn maar dat je nu vooral kijkt naar reizen van reisorganisaties waarbij vliegtickets, huurauto en hotels reeds geboekt zijn.
Klopt dat een beetje ?
Bedenk goed dat je bij dat soort reizen meestal in een ijltempo langs een aantal steden en nationale parken wordt gevoerd, maar geen tijd krijgt om iets in die steden en parken te ondernemen. 
Je bent overal geweest, maar had geen tijd om iets te zien of te ondernemen.
Marianne en Old Faithfull hebben al gepleit voor alles zelf boeken en regelen en ik doe dat ook.

In je openingspost lees ik ook het woord "goedkoop" .
Misschien zou je eens de aanschaf van een tentje moeten overwegen zodat je in (een aantal) nationale parken kunt gaan kamperen.
In nationale parken zijn hotels / lodges / cabins duur en met een eigen tent bespaar je aanzienlijk op de overnachtingskosten in die parken.
Een staanplaats op de campground in of vlakbij het park is namelijk een heel stuk goedkoper dan overnachten in een lodge of cabin
Zo'n (eenvoudige) tent koop je in Amerika voor een paar tientjes. Na 1 overnachting in een park heb je de kosten er al uit
Kijk maar eens op de site van Walmart:  Linkje naar Walmartsite
Als je vakantie voorbij is gooi je die tent gewoon weg.

 
#5 - 04-08-2013, 09:52 uur

Pieter79

Als je wil sparen op hotels dan zou je op vrachtwagen parkeerplaatsen of informative stop punten langs de snelwegen in je auto kunnen blijven slapen. State Parks hebben vaak ook een campground en zijn erg goedkoop en dan met een tentje of zo.

Gr. Pieter
#6 - 04-08-2013, 13:33 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bakvet

Ben het met de laatste tips niet helemaal eens. Dat overnachten op pakeerplaatsen mag (in het Zuidwesten) meestal niet. Echt goed slapen doe je ook niet in een auto. En State Parks zijn vrijwel zonder uitzondering extreem duur geworden de afgelopen jaren. Sommige State Campgrounds in California vragen 60 dollar per nacht voor een ocean view plaats. Terwijl dat niet zo gek lang geleden misschien 10 of 20 dollar was.
#7 - 04-08-2013, 17:09 uur

Marianne

Ik kan me niet voorstellen dat overnachten op parkeerplaatsen - of het nu wel of niet mag - nu een prettige manier van overnachten is.

Henk; het is wel handig als je een reactie geeft, anders schiet dit topic misschien een verkeerde kant op. Als je alleen wilt weten waar je het beste kunt boeken, dan kun je het beste hier aangeven naar welke reizen/sites je zit te kijken, dan kunnen we daar op reageren en meedenken wat het beste zou zijn. Maar dan hebben we wel meer input nodig.

Marianne
#8 - 05-08-2013, 22:33 uur

Pieter79

Ben het met de laatste tips niet helemaal eens. Dat overnachten op pakeerplaatsen mag (in het Zuidwesten) meestal niet. Echt goed slapen doe je ook niet in een auto. En State Parks zijn vrijwel zonder uitzondering extreem duur geworden de afgelopen jaren. Sommige State Campgrounds in California vragen 60 dollar per nacht voor een ocean view plaats. Terwijl dat niet zo gek lang geleden misschien 10 of 20 dollar was.

Dat die State Parks zo duur zijn geworden wist ik niet. California is nogal snel duur, misschien dat het daar aan ligt. Prijzen hier in Minnesota zijn maar enkele dollars per nacht, en er is niet eens controle. Nu moet ik wel zeggen dat ik County Parks bedoelde, en geen State Parks. Misschien dat HenJ daar eens naar op zoek kan.

Gr. Pieter
#9 - 06-08-2013, 21:45 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

HenJ

bedankt voor alle info,

ik zal eens proberen op te schrijven wat wij willen zo ongeveer.
Eerst was de planning op een motorvakantie te doen, maar ivm met de prijzen € 3300 + 1900 vinden wij dit wel een de hoge kant, want er komt nog van alles bij.
Dus dan een vlucht (zelf boeken ben ik al achter) zelf een auto regelen, en je route.
ook  de hotel zelf boeken las ik dat moet geen probleem zijn.
wat we willen zien is veel maar in max 3 weken kan je dit niet allemaal doen.
misschien wel. L.A. natuurschoon, dieren, bossen. Las vegas, Amerikaanse dingen
Wij houden ook van rust dus een dagje en dagen lekker  ergens zijn  zonder herrie is ook welkom

Misschien kwam het verkeerd over maar  echt low budget zoeken we ook weer niet dus een ontbijt van 10 dollar vinden wij al best
Hotels moeten schoon zijn , douche en goede bedden.
Auto : we zijn met 2 personen maar als ik daar ben wil ik wel comfortabel  rijden dus geen spark..
Voor de rest weet ik er weinig van in Amerika.

Wij moeten nog precies plannen hoe we willen rijden, maar zitten nu even in een verbouwing hier dus dat word na de zomer. Maar ik ben wel al veel aan het kijken waar en wat..

gr henk
#10 - 12-08-2013, 12:16 uur

Hans B

Lijkt me goed om je eerst even te consentreren op je verbouwing.
Zeker als je nog weinig idee hebt wat je in Amerika allemaal wilt zien.
Een goede voorbereiding is meer dan het halve werk.

Eerst tip : een vliegticket van begin juni tot eind augustus (hoogseizoen) kost zo'n € 250-300 meer dan daarbuiten.
#11 - 12-08-2013, 12:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

De overgang van laag- naar hoogseizoen is rond 24-25 juni.
#12 - 12-08-2013, 17:16 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15