Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Is een autoreis handig?

Discussie gestart

Sandra1985

Dit is dan een klein beetje het schema waar ik aan dacht.
Staat nog helemaal niet vast hoor dus tips zijn zeker welkom.

Dag 1:      Heenreis  -  Los Angeles
Dag 2:      Los Angeles
Dag 3:       Los Angeles
Dag 4:       Los Angeles   ->   San Diego      =   160 km
Dag 5:      San Diego
Dag 6:      San Diego   ->   Palm Springs      =   280 km
Dag 7:      Palm Springs   ->   Grand Canyon      =   700 km   ?
Dag 8:      Grand Canyon
Dag 9:      Grand Canyon   ->   Monument Valley   =           km ?
Dag 10:      Monument Valley  -> Lake Powell      =           km ?
Dag 11:      Lake Powell   ->   Bryce Canyon      =   275 km
Dag 12:      Bryce Canyon   ->   Zion National Park   =   140 km
Dag 13:      Zion National Park   ->   Las Vegas   =   230 km
Dag 14:      Las Vegas
Dag 15:            Las Vegas
Dag 16:      Las Vegas   ->    Death Valley      =   230 km
Dag 17:      Death Valley   ->   Yosemite              =   525 km
Dag 18:      Yosemite
Dag 19:      Yosemite      ->   San Francisco      =   325 km
Dag 20:      San Francisco
Dag 21:      San Francisco
Dag 22:      San Francisco – Terugreis

Heb ik zo wel genoeg tijd om alles te zien?
Die 700 km naar grand canyon is wel heel lang, maar anders kost het weer een dag als je ergens overnacht.
Ik weet ook niet of het stukje van monument valley en Lake powell wel klopt.

Wie kan me helpen?

groetjes
#16 - 19-08-2009, 15:17 uur

Marianne

Hallo Sandra,

Dat ziet er goed uit, en dat voor een eerste poging!

Het is wel moeilijk om advies te geven omdat ik niet weet wat je graag wilt doen, en wanneer je gaat. Wil je wandelen of andere dingen doen in de parken, of wil je zoveel mogelijk vanuit de auto zien?
Hoelang je ergens wilt blijven is heel persoonlijk, maar er zijn toch wel wat richtlijnen te geven. Je hebt nu een volle dag voor de Grand Canyon en ook een volle dag voor Yosemite. En dat terwijl je in Yosemite veel en veel meer verschillende gebieden hebt en veel meer wandelmogelijkheden en andere activiteiten (zwemmen, raften, klimmen, fietsen). De lengte van je bezoek hangt ook af van de tijd van het jaar: zijn de watervallen in Yosemite nog op volle sterkte, is de Tioga Pass al open, is het te heet om in de Grand Canyon een stuk naar beneden te lopen, etc.

Als het mijn rondje was zou ik een overnachting tussen Death Valley en Yosemite nemen, want anders heb je geen tijd om langs de tioga road iets te zien. Ook kun je Bodie bezoeken.
Verder zou ik langer in Zion blijven, vanwege de prachtige wandelmogelijkheden.
En misschien al iets eerder weg uit de GC en op dag 9 al naar MV rijden. Las Vegas is ook iets heel persoonlijks; ik vind het na 1 dag altijd wel weer genoeg.

Marianne
#17 - 19-08-2009, 18:07 uur

Bas_en_Es

Hallo Sandra,

misschien een tipje: wij zijn gestart in sFO en dan langs de kust naar Los Angeles gereden. Achteraf vonden en vinden wij de kustroute een van de hoogtepunten van onze reis. we hebben verder niet veel tijd door gebracht in LA en San Diego ook niet gedaan. Wij zijn vanuit LA gereden naar Palm springs voor een overnachting en daarna via Joshua Tree en Lake Havasu, kingman (overnacht) naar Grand Canyon. Het is allemaal vrij kort, maar daardoor meer tijd in parken als Bryce, zion en Yosemite. Wij waren 20 dagen en vonden dit alsnog te kort  ;D
Oja wij waren er van 15 mei tot 3 juni dit jaar en vonden dit een perfecte periode. Nog niet te heet en prachtige watervallen (ZION/Yosemite)!!
succes met verder puzzelen!
Groetjes,
Bas en Es.
#18 - 21-08-2009, 10:23 uur

Sandra1985

bedankt voor de reactie,

wij willen wel graag naar Seaworld in San Diego daarom staat deze erin.
Ik denk dat het dan 1 dag minder GC word en dan een dag meer Yosemite.

We willen dan eigenlijk die kustlijn ook wel doen, horen er veel over
moet dus een hele andere route verzinnen.

Kas vegas lijkt ons geweldig, misschien kunnen we hier de reis dan wel eindigen, of is dat niet mogelijk?

heb je trouwens voor lake powel en monument valley wel een hele dag nodig? of zouden we dat in 1 dag kunnen doen,
en dus een dag eerder naar bryce canyon gaan.

groetjes
#19 - 24-08-2009, 16:37 uur

Bas_en_Es

Denk dat je wel in Las Vegas kunt eindigen, maar dan lijkt het me slim om er ook te starten..
wij hebben Lake Powell en Monument Valley niet gedaan (keuzes). Achteraf hoosde het die dag rondom Page  ;D
Wij zijn in 1 dag van Grand Canyon via Page naar Bryce Canyon gereden. Het was veel beter te doen dan verwacht, maar waarschijnlijk ook omdat het de hele dag regende, dus niet zo warm in de auto haha
bij Bryce aangekomen kwam de zon weer en hebben we nog flink wat kunnen zien van het park.
Groetjes,
Bas en Es.
#20 - 25-08-2009, 08:57 uur

Marianne

Kas vegas lijkt ons geweldig, misschien kunnen we hier de reis dan wel eindigen, of is dat niet mogelijk?

Dat kan ook, maar kijk ook eens naar Phoenix als beginpunt. Dan kun je meteen naar de Ggrand Canyon rijden. Als je dan eindigt in San Diego heb je niet die lange rit van San Diego naar de Grand Canyon, en je kunt de mooie route via Sedona rijden als je van Phoenix naar de GC gaat.
Het is geen probleem om ergens anders te vertrekken dan waar je aankomt, binnen deze staten heb je ook geen drop off kosten voor de auto. Wel zul je vaker geenr echtstreekse vluchten hebben.

heb je trouwens voor lake powel en monument valley wel een hele dag nodig? of zouden we dat in 1 dag kunnen doen,
en dus een dag eerder naar bryce canyon gaan.

Je hebt voor MV zeker geen volle dag nodig, maar dat heb je nu ook niet.

Dag 9:      Grand Canyon   ->   Monument Valley   =           km ?
Dag 10:      Monument Valley  -> Lake Powell      =           km ?
Dag 11:      Lake Powell   ->   Bryce Canyon      =   275 km


Dag 9 : het is ongeveer 4 uur rijden naar MV, en je kunt bij de GC nog de uitzichtpunten langs de east rim bekijken. Dat betekent dat je hooguit een halve dag hebt voor MV. De volgende dag rij je naar Page, dat is ongeveer 3 uur rijden. Eerst een bezoek aan Antelope Canyon, en dan misschien Horseshoe Bend en Lake Powell, of de Glen Canyon dam. Is dus ook maar een halve dag.

Er zijn mensen die in 1 dag van de Grand Canyon via MV naar Page rijden. Dat kan, maar je ziet MV dan niet met ondergaande zon. Ik weet niet wat je bij Lake Powell in gedachte hebt, kun je ook overslaan natuurlijk en van MV in een keer naar Bryce rijden. Is wel lang.
Of MV overslaan?
Wij zijn eens in 1 dag van MV naar Bryce gereden, via Natural Bridges. Was ook te doen, maar toen hadden we nog geen tienerdochters en dus veel meer tijd in 1 dag.  ^-^
Kortom, mogelijkheden genoeg om wat te schuiven!

Marianne
#21 - 25-08-2009, 12:27 uur

Juulina

Heerlijk die voorpret! Ben het helemaal met o.a. Marianne eens. Zelf uitstippelen is gewoonweg het leukste! Wij hebben dat mbv dit forum ook gedaan maar wel vantevoren ieder hotel geregeld.  Werkte perfect!

Mijn aanvullingen op je route. Neem idd meer tijd voor Zion en Yosemite. Dat vonden wij echt het allermooiste en dan vooral Yosemite. Overnacht in de vallei van Yosemite, dat scheelt veel reistijd en is gewoon het gaafste.
Je bent van plan om van Death Valley in 1x naar Yosemite te rijden. Als je naar de vallei wilt in Yosemite gaat dat dus 9 uur kosten. Wij hebben van Yosemite naar Mammoth Lakes (onze tussenovernachting) er dik 3 uur over gedaan en de volgende dag konden we nog 6 uur rijden naar DV. Dus in 1x keer zou ik zeker niet doen. Met tussenovernachting heb je ook tijd om te koekeloeren in Mammoth, Mono en Bodie.

Vergis je niet in mijlen/ versus kilometers. Ik heb van te voren ook zitten plannen met Google Maps maar uiteindelijk was het allemaal veel verder dan gedacht. Gelukkig rijdt het relaxed in de USA.
#22 - 31-08-2009, 11:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15