Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Juli 2010 met 5 ( 3kids) rondreis door het westen

Discussie gestart

Hans B

Ik blijf benieuwd waar je de tijd vandaan haalt om de route in 4 weken te doen.

Ik ben zelf 10 jaar terug in Canyon de Chelly geweest.
Ik heb de zuidelijke weg gevolgd.
Ik ben naar de White House gewandeld een mooie wandeling van enkele uurtjes.
De Spider Rock heb ik ongetwijfeld ook bezocht, maar het heeft niet zo'n indruk gemaakt dat ik het mij herinner.
Ik zal de dia's nog eens bekijken of ik de rots uberhaupt wel op een plaatje heb.

Als je grand canyon, monument valley, arches, bryce, zion met alle rode rotsen bezoekt of zoals wij al enkele malen hebt gezien blijven de wandelingen naar bv de Delicate Arch (Arches), Navajo Queens Garden (Bryce), Narrows (Zion), Angels LAnding (Zion) je meer bij dan een enkele rots.

#16 - 04-02-2010, 22:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Martin Obbe

Lake Powell koud?

Bedenk dat het een stuwmeer is midden in de woestijn. Lake Powell is heerlijk om in te zwemmen, maar verwacht geen brede zandstranden met allerlei faciliteiten, maar als je vanuit Page richting Wahweap rijdt vind je altijd wel een plekje. Een andere mogelijkheid is Antilope Point in de buurt aan de electriciteitscentrale (rijdt een stuk je over de 98 en sla dan linksaf bij de centrale met de 3 hoge schoorstenen), op Google Earth gemakkelijk te vinden.

Best Western Arizona in Page is niks mis mee, behalve misschien het wat nukkige personeel (heb zelf pirma ervaringen, maar lees op dit forum soms andere berichten).

Martin
#17 - 04-02-2010, 22:36 uur

Ine

Canyon de Chelley kan je niet vergelijken met Mesa Verde.
Mesa Verde zijn oude grotwoningen die nu onbewoond zijn.
In C. de Chelley wordt nog gewoond en gewerkt, daarom is de toegang alleen onder leiding van een gids. (Uitzondering de afdaling/klim naar WEhite House).
Men woont in huisjes, niet in grotten. Er zijn op sommige plaastsen nog wel wat opgravingen e.d.
Spider Rock is goed vanaf de bovenkant (de toer. route) aan de zuidkant te zien.maar dit is min of meer het laatste uitzichtpunt op die route en je moet heen en dezelfde route terugrijden. Wil je het vanaf de onderkant zien, dan alleen met een toer/of geboekte gids.

Bij Canyon de Chelley staan 3 hotels, Holiday Inn, Best Western en Thunderbird Lodge.
#18 - 04-02-2010, 22:39 uur

bemmelusa

Ha, na afgelopen dagen veel op het net naar hotels gezocht te hebben toch weer even om advies/tips vragen.

Een goed maar niet te duur hotel zoeken in LA is gelukt maar in SF is dit stukken moeilijker. Down town is of te duur of er komt nog veel parking fee bij en meestal geen pool, vinden onze 3 kids wel fijn vooral omdat we er 3 nachten blijven. Kijk nu naar hotels in het airport gebied. Hebben jullie daar ervaring mee? Moet je wel weer reizen, kost ook geld, is dit dan wel voordeliger dan down town?

Heb je daar veel last van geluidsoverlast van verkeer en vliegtuigen?

Graag jullie tips.

Gr. Marja :)
#19 - 07-02-2010, 21:25 uur

bemmelusa

Hoi iemand wel eens geweest in "grandstarecaseinn"in de Bryce en in "bumbleberry"in Zion, alleen de naam is al leuk!

 ;) Graar jullie ervaringen.

Groet Marja
#20 - 10-02-2010, 23:17 uur

mac

Hai Bemmelusa,

Ik kon eigenlijk ook nix geschikts vinden in centrum SF.
Heb nu geboekt a.d kust Pacifica; het Best Western Lighthouse hotel.€102 voor een zeezichtkamer.SF doen we
het eerst aan, niet ver van
15 min van het vliegveld. En een half uur van het centrum. Je kunt ook met de metro naar het centrum.
Of het een goede keus zal nog moeten blijken.! :-\
MAC
#21 - 11-02-2010, 12:11 uur

Marianne

De Grand Staircae Inn is in Cannonville. Als je het niet erg vindt om wat verder van het park te zitten (reken op een half uur rijden) dan kan dat prima. Je kunt dan ook eens in Tropic kijken, daar zijn ook voldoende mogelijkheden, zoals deze en deze. En weer ietsje dichterbij het park.
Tegen het park aan heb je de Bryce view Lodge en Ruby's Inn, en nog een BW waarvan ik de naam altijd vergeet.
Ik vind het zelf wel altijd prettig als ik de auto kan laten staan en met de shuttlebus het park in kan. Als je bij Ruby's zit stap je zo op de shuttlebus naar het park. Geen parkeerproblemen en je kunt ook nog eens iets afzondelijks doen als de ene helft van de familie nog wel wil wandelen en de andere helft niet bijvoorbeeld.

De Bumbleberry ken ik alleen van het restaurant en dat is ons een paar jaar geleden niet goed bevallen. Kan een toevalstreffer geweest zijn. Ik vind het daar erg druk en rommelig overkomen, maar dat is niet echt belangrijk natuurlijk.
Ik had in een ander topic al de Canyon Ranch Motel genoemd, iets dichter bij het park, en lekker veel ruimte eromheen.

Marianne
#22 - 11-02-2010, 13:22 uur

bemmelusa

Marianne, bedankt voor je snelle reactie. De door jou genoemde accommodaties zitten eigenlijk iets boven ons budget. Het blijft toch steeds keuzes maken. Iets meer uitgeven en in of vlakbij de NP of iets voordeliger en dan wat verder weg. We proberen steeds de beste keuze te maken.

Iemand ervaring met hotel Phoenix Joie de Vivre in SF. Ziet er prima uit maar ligt in de wijk Tenderloin, heb je hier overdag last van?
Is dit een verstandige keuze?

Mac, ik zal jou keuze in SF ook eens bekijken!

Gr. Marja
#23 - 11-02-2010, 13:50 uur

Hans B

en nog een BW waarvan ik de naam altijd vergeet.
Heet ook :
Best Western Ruby's Inn
#24 - 11-02-2010, 15:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Martin Obbe

Als je met Tenderloin in SF de wijk even ten zuiden van Geary Street bedoelt, dan zou ik die mijden. Ik ben er afgelopen zomer (overdag!) doorheen gereden met een taxi en voelde geen enkele behoefte uit te stappen.
Wat betreft Best Western Ruby's Inn: een prima locatie (je rijdt zo met de shuttle het park in), maar wel erg massaal.

Martin
#25 - 11-02-2010, 16:28 uur

Marianne

@ Hans,
Er is tegenwoordig een tweede BW, ik heb de naam even opgezocht: het is de Best Western Bryce Canyon Grand Hotel.

@ Marja,
Het is inderdaad altijd een afweging. Voor ons is het echter moeilijk adviseren als we niet weten wat jullie budget is.
Nog even over SF: wij hebben een aantal keren dicht bij SFO overnacht, in Millbrae. Voordeel is dat het daar warmer is dan in SF zelf en dat je inderdaad nog van het zwembad gebruik kunt maken. Mijn kinderen hebben in SF echter het zwembad niet gemist, er is meer dan genoeg te zien en te doen, en het is er vrijwel nooit zo warm dat je echt behoefte hebt aan een verfrissende duik. Heen en weer reizen is ook niet altijd handig en zeker met z'n vijven komt er aardig wat bij aan reiskosten (als ik bij BART kijk kost een enkeltje Millbrae - Embarcadero 4.25, zit je al op ruim 40 dollar heen en weer, maar misschien kan het wel goedkoper?).
In het algemeen zijn de Motor Inns (er is al een aantal genoemd) prima, met gratis parkeren. Wij zaten in de Columbus Motor Inn in 2008. En is de Warff  Inn al genoemd?
Verdiep je anders eens in Hotwire als je zo goedkoop mogelijk wilt.

Marianne
#26 - 11-02-2010, 16:57 uur

Mrjn

Wij hebben afgelopen december in die BW geslapen. Prima hotel met een zeer uitgebreid ontbijtbuffet. Zo uitgebreid heb ik ze nog zelden gezien in de VS. Wel tikje duurder dan Ruby's.
#27 - 11-02-2010, 19:32 uur

leendert en maria

Voor ons vieren heb ik a.s. zomer cabins op Ruby's Inn geboekt voor 70 euro excl. met zwembad op de camping. Of het wat is moet ook nog blijken... Je kunt misschien ook kijken op www.americastentlodges.nl, zij hebben 6 persoons kant-en-klaar tenten op een camping in Cannonville, ik geloof 120 euro per nacht. Ziet er mooi uit.
#28 - 11-02-2010, 19:57 uur

Marianne

Je bedoelt de cabins bij Ruby's campground? Is erg leuk, wij hebben er in 2002 gestaan. Denk er aan dat je wel je eigen beddegoed mee moet nemen.

@Marja,
hebben jullie dat niet overwogen? Meer gebruik maken van cabins? Kijk eens naar KOA-campings. Ik vind dat ze niet altijd op de meest handige locaties liggen maar als jullie daar niet zo veel om geven is dat wel een idee.
Koop een simpele slaapzak bij de walmart en klaar.
En een tent kopen kan nauutrlijk ook, het is geweldig kamperen in de parken, en je betaalt maar 15 dollar of zoiets per nacht.

Marianne
#29 - 11-02-2010, 21:14 uur

leendert en maria

Jaaa, ik bedoelde inderdaad Ruby's campground. :D
#30 - 12-02-2010, 16:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15