Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Juli 2015 Naar West coast

Discussie gestart

Twister62

Hallo,

Wij zijn van plan om met vier personen in de maand juli te gaan rondtrekken langs de westkust van de VS (California).
4 juli start in San Francisco en daar tot 7 juli verblijven
7 juli San Simeon (Cambria?)
8 juli Yosemite (Mariposa)
9 juli Yosemite (Mariposa)
10 juli Sequoia / Kings Canyon
11 juli Bakersfield
12 juli Death Valley
13 juli Las Vegas
14 juli Las Vegas
15 juli Las Vegas
16 juli Zion
17 juli Bryce Canyon
18 juli Page
19 juli Monument Valley
20 juli Grand Canyon
21 juli Grand Canyon
22 juli Laughlin
23 juli Joshua Tree
24 juli San Diego
25 tot en met 27 juli Los Angeles (Sherman Oaks)

Is dit een beetje een knappe route?.
We willen in hotels verblijven met twee kamers, maar staan ook open voor andere alternatieven (niet kamperen).
Wij willen reizen met een Dodge Durango of soortgelijks.
Graag jullie advies.
John, Angela, Nick en Marissa.
#1 - 18-01-2015, 16:38 uur

Marianne

In principe is dit ene goede route. Ik zou zelf het aantal nachten overal wel iets anders doen. Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden en kijk wat je aanspreekt en hoeveel  tijd je voor de parken uit zou willen trekken.
Waarom Bakersfield? En wat wil je met 1 nacht Sequoia doen?
Ik zou naar Yosemite gaan en via de Tioga Pass naar Death Valley rijden - met een stop in Lee Vining of Mammoth Lakes; dan heb je een veel mooiere en kortere route. Zie ons 2006-verslag voor beide routes (via Sequoia en via de Tioga Pass).

Ik zou zelf voor Zion 2 nachten uittrekken, zeker als je wilt wandelen. Als jullie niet willen wandelen zou je voor de Grand Canyon ook wel met 1 nacht kunnen volstaan.
Tussen de GC en San Diego zou je een nacht minder kunnen doen; die nacht zou ik dan bij San Diego gebruiken want 1 nacht is wel erg weinig.

Als je niet wilt kamperen zou ik niet weten wat voor ander mogelijkheden je nog hebt. Met z'n vieren een kamer delen is een stuk goedkoper, misschien is dat een overweging op plaatsen waar het duur is om te overnachten?
Voor Yosemite is Mariposa niet echt handig gelegen; kijk in het park of in El Portal.

Marianne
#2 - 18-01-2015, 16:58 uur

Hans B

Route is niet verkeerd, maar kan hier en daar wel wat ge-finetuned worden.
Dag voor dag uitschrijven is wel zo handig.

03 juli vlucht AMS-SFO
04 juli SFO
05 juli SFO
06 juli SFO
07 Juli SFO - Cambria   etc...

In een dag naar Cambria is een heel eind, wellicht dat Monterey een alternatief is (zee aquarium, boottocht cannery row).
Als je vanuit te zuiden Yosemite nadert en geen overnachting in het park hebt, is Oakhurst je eindplaats.
Een andere overnachtingsplaats zou El Portal kunnen zijn, maar zorg dat je gereserveerd hebt, want er is niet veel plaats.
Google geeft 1.30 uur voor Oakhurst - Yosemite Valley, maar reken maar gerust dat je daar meer tijd voor kwijt bent.
De Valley - El Portal is een half uur.
Dan zou ik ook, zoals Marianne al schrijft van Yosemite via de Tioga pass richting Death Valley gaan.

Mocht je naar Sequioa willen om daar de reuzenbomen te bekijken, zou ik dat vóór Yosemite doen.
Cambria - Visalia - Sequioa - Oakhurst een lange reisdag in de auto.

Verder een extra dag wandelen in Zion is zeer aan te raden.

Als je in Page een extra dag wilt blijven zou je kunnen gaan kajakken naar de Antilope Canyon (eens wat anders).

Laughin zou iets te kort kunnen zijn vanaf de Grand Canyon, maar dat moet je zelf even bekijken.

San Diego verdient ook meer dan een dag.

Ik zie je (aangepaste) route graag tegemoet.
#3 - 18-01-2015, 20:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Echt advies heb ik (nog) niet. Je plannen en interesses zijn daarvoor nog te vaag.
Ik heb wel een paar punten waar je eens over na zou moeten denken

V.w.b. het stuk San Francisco - San Simeon ben ik het met Hans eens.
Volgens Google Maps is het maar 4 uur rijden en zou het dus gemakkelijk haalbaar zijn.
Google Maps houdt echter geen rekening met wat er allemaal te zien en te doen is op dit stuk.
En je gaat toch naar Amerika om iets te zien en/of te ondernemen, nietwaar ?

Wat je wil doen in de nationale parken of in bv San Diego is ook niet geheel duidelijk.
Voor Yosemite en vooral Grand Canyon trek je zoveel tijd uit dat de indruk wordt gewekt dat je een fanatieke wandelaar bent.
De tijd die je voor andere parken uittrekt (bv Zion, een wandelpark bij uitstek) geeft dan weer het tegendeel aan.
En waarom ga je naar San Diego ? Je bent daar maar ½ dag. Is dat niet zonde van de omweg ?
Ik denk dat je eens voor jezelf moet bepalen WAAROM je naar een bepaalde plaats of een bepaald park gaat.
Stel jezelf vragen als: Wat wil ik er gaan zien en doen ? Hoeveel tijd kosten die activiteiten ?

Of je via de Tioga Pass naar Death Valley rijdt of via Sequoia is een persoonlijke keuze.
Maar de tijd die je voor Sequoia uittrekt is niet echt riant te noemen en alleen al daarom zou je moeten overwegen om Sequoia te schrappen
Ik denk wat pragmatischer over Mariposa als overnachtingsplaats.
Accommodaties in Yosemite park zijn duur en/of primitief en alleen al daarom is een hotel buiten het park een aanrader.
Hotels in El Portal liggen het dichtst bij het park, maar dat zie je terug in de prijzen die men rekent
Mariposa en Oakhurst zijn vaak vriendelijker geprijsd.  Als het prijsverschil de extra rijtijd rechtvaardigt moet je deze plaatsen zeker niet uitsluiten.

Voor Death Valley geldt hetzelfde.
Door sommigen wordt vaak, met vage kreten als "zonsondergang", een overnachting in Furnace Creek, middenin het park, aangeraden.
Ikzelf ben meer voorstander van Panamint Springs aan de rand van het park.
Als je de prijzen gaat vergelijken zie je vanzelf waarom ................
#4 - 18-01-2015, 21:25 uur

Tet14

Je weet toch dat july 4th een Nationale feest dag is in de USA? Zal druk zijn. Hoop dat je reserveringen op tijd maakt. death Valley en Joshua Tree zullen bloedheet zijn en voornamelijk gevuld met Europeanen. je hebt geen tijd voor San Diego dus die prachtige stad zou ik overslaan. Met jullie beperkte tijd en de wens voor Death Valley zou ik Stovepipe Wells of Furnace Creek kiezen.
#5 - 19-01-2015, 16:21 uur

Dirc

-4 july zou ik zorgen dat je in de baai van SF (SFO is het vliegveld) bent. Daar is dan enorm vuurwerk welke vanaf het water wordt afgestoken. Ik was daar in 2012.
-In Page en omgeving, waar ik dit jaar weer naar terug ga, is natuurlijk redelijk veel te doen. Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell met diverse bootreizen, Glen Canyon dam en ga zo maar door.
-Yosemite ben ik inmiddels 2 keer geweest. 1 keer in de village geslapen en 2 dagen geweest, 1 keer in El Portal en 3 dagen geweest. Ik heb me daar nooit verveeld en niet dezelfde dingen gedaan. Neem bijvoorbeeld de Panorama Trail bij Glacier, dit kost je vrijwel een hele dag.

Het is zonde om door 1 plaats / park heen te racen en daardoor 2 parken maar deels te zien. Je kunt er dan beter 1 schrappen en voor de ander echt de tijd nemen. En dan ben ik nog niet iemand die iedere trail en ieder hoekje wilt zien.

Succes!
#6 - 20-01-2015, 08:58 uur

Twister62

Super bedankt al voor de adviezen en tips. Helaas gaat deze zomer de rondreis nog niet door, maar zal het waarschijnlijk toch 2016 worden. Dus alle tips en adviezen blijven welkom om tot een prachtige rondreis te komen in het volgende jaar en nog beter voorbereid dan.  ;)
#7 - 03-02-2015, 15:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15