Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Jullie mening gevraagd over rondreis zuidwest VS april/mei volgend jaar

Discussie gestart

Remco P.

Hi allen!

April/Mei volgend jaar wil ik samen met 2 vrienden een rondreis van 3 weken gaan maken per auto door het zuidwesten van de VS. Tot dusverre ben ik tot de volgende rondreis gekomen.

1    Aankomst Los Angeles
2    Los Angeles
3   Los Angeles           -   Palm Springs   
4   Palm Springs           -   Prescott         
5   Prescott                   -      Grand Canyon         
6   Grand Canyon      
7   Grand Canyon           -   Canyon de Chelly      
8   Canyon de Chelly   -   Monument Valley   
9   Monument Valley   -   Moab         
10   Moab   
11   Moab              -   Capitol Reef NP         
12   Capitol Reef NP   -   Bryce Canyon      
13   Bryce Canyon           -   Zion NP               
14   Zion NP              -   Las Vegas         
15   Las Vegas
16   Las Vegas           -   Death Valley         
17   Death Valley           -   Visalia            
18   Visalia              -   Yosemite         
19   Yosemite   
20   Yosemite                   -   San Francisco         
21   San Francisco
22   Vertrek naar huis

De bedoeling is om een deel van te voren te regelen, zoals de overnachtingen in of bij de parken (ik begreep dat die vrij snel volgeboekt zijn) en de huurauto. De overige hotels/motels wil ik het liefst kort van te voren regelen of tijdens de reis (laptop mee!). De vlucht heb ik nu zo gepland dat het heen naar LA is en terug vanuit SF maar dat moet ik nog even bekijken als ik ga boeken of dat financieel wel handig is, eventueel zou ik dan wat schuiven en zo de kustweg van SF naar LA of andersom meepakken.

Ik heb al een aantal berichten gelezen hier en daar al aardig wat informatie uit verkregen, waarvoor dank! Graag hoor ik jullie mening over de route die ik heb uitgestippeld en of jullie vinden dat er dingen op missen (altijd! maar er is zoveel te zien! haha) of dat we ergens te lang zouden zijn. Nou heeft iedereen zijn eigen mening maar alle informatie is welkom!

Ik had ook nog de vraag of April een goede maand is om deze route te doen, zou je nog sneeuw kunnen hebben?

Remco 
#1 - 29-07-2010, 20:34 uur

Hans B

Remco,
leuke route, ziet er goed uit, natuurlijk zijn er wel op-aanmerkingen te maken, maar als je aan de rit bent zul je vast kunnen schuiven.
Daarom ook zo min mogelijk vastleggen.

April EN mei kun je zeker sneeuw verwachten.
Yosemite via de TIOGA PASS (+3250 meter) zal een lastige klus worden.
Informeer daarom tijdens je reis bv in de Death Valley of het kan.
Ook in andere parken is het zeker niet uitgesloten (Bryce ligt boven de 2500 meter).

Reserveren in april en mei kan, maar is niet persé noodzakelijk je bent erg vroeg in het jaar en de Amerikanen hebben meestal vakantie in Juni en later.

Mocht je jonger dan 25 zijn, houd er rekening mee dat voor jong bestuurder (-25 jaar) een extra toeslag geldt.

#2 - 29-07-2010, 21:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Remco P.

Bedankt voor je reaktie, helaas zal de tioga pass gesloten zijn in april/mei. Als ik op de site van yosemite kijk kan je vanaf 1980 zien op welke datum hij opengesteld is en meestal is dat eind mei begin juni geweest. Vandaar dat ik ook een tussenstop in visalia had gepland (zit je ook gelijk bij sequoia NP). Voordeel wat je hebt in april/ mei is dat er veel watervallen zullen zijn en er een hoop in bloei zal staan. (of moet je dan toch iets later?)

We zijn alle 3 boven de 25 dus dat is geen issue met het huren van een auto, wat ik wel begreep uit berichten hier op de site is dat je beter de autohuur in nederland via een reisorganisatie kan regelen vanwege de verzekeringen? klopt dat? 
#3 - 29-07-2010, 21:50 uur

Tet14

Als je de keuze hebt zou ik altijd april/mei of september/october gaan dus wat mij betreft is april/mei prima.  Ik vind echter dat jullie weinig tijd besteden aan sommige National Parks zoals bij Moab en in Zion. Je kan wel naar Canyon de Chelly rijden en dan naar MV maar veel tijd voor CdC zal je dan niet hebben. Ik zou eerder zeggen GC-Page-Monument Valley-Moab. Ik vind CdC meer iets voor een vervolgreis maar that's just me.
Om meer tijd te besteden aan die NP's (en ook bv in Page) zou ik de rit naar GC bekorten. Zelfs in 1 dag naar GC (8-9 uur) van LA is mogelijk, zeker met 3 chauffeurs. Palm Springs vinden we heerlijk om te golfen en te R&R maar op een rondreis komt PS niet meteen in aanmerking imo. Ook Prescott, hoe leuk het centrum ook is, zou niet als eerste bij mij opkomen. Daarentegen is het wellicht leuk om stukjes R66 te rijden bv tussen LA en Kingman en tussen Kingman en GCNP. Een reservering voor GCNP is een must www.grandcanyonlodges.com Ook voor Yosemite moet je lang van tevoren reserveren.  In april zou ik ook zeker een nacht in Death Valley willen zitten.  Het is mogelijk om in een dag van DV naar bv Oakhurst bij Yosemte te rijden. Als je Seki wil bezoeken zou ik niet in Visalia gaan logeren maar in Three Rivers en dan de volgende dag besteden aan Seki op weg naar Yose.  In april hebben wij wel eens in korte broek gezeten in zowel Sequoia (Seki) als in Yosemite maar het kan er ook nog koud zijn met sneeuw.
Jullie route ziet er goed uit hoor, en je zal ervan genieten. Tioga Pass is vrijwel zeker nog gesloten.
Voor vlucht en autohuur is het voor ons vrij eenvoudig. We laten ons vaste reisbureau eea vastleggen maar alleen de vlucht en de auto. Verder niets. Is altijd goed bevallen. Je kan natuurlijk ook zelf vlucht en auto boeken, doen we ook wel eens, maar ik heb meestal geen zin in al dat gezoek.
Tet
#4 - 30-07-2010, 15:28 uur

Remco P.

Thanks voor de info. Ik zal hem hier en daar nog wel aanpassen, een stukje route 66 is inderdaad ook wel leuk en Page lijkt me ook wel wat.   
#5 - 02-08-2010, 22:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15