Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis met kinderen naar west usa

Discussie gestart

Wop


V.w.b. trails in Zion, er is heus nog wel meer te zien en te lopen dan alleen Emerald Pools.
Watchman Trail, Riverside Walk, Narrows en Pa'rus Trail zijn ook mooie en niet te lange trails.
Uitgebreide info over deze trails vindt je weer bij de voorbeeldroute.
En als je er echt zin in krijgt, google dan eens op "Angels Landing"


Googlen hoeft niet altijd  ;)  Ook op de website van USA4ALL is veel te vinden.. Zo ook Angels Landing :
http://www.verenigdestaten.info/angels-landing-zion-national-park/
#16 - 28-12-2015, 21:06 uur

Hans B

Als je in gaat op het voorstel van Old Faitfull, wat blijft er dan over van je goedkope tickets.
Dusseldorf - Los Angeles of San Francisco vv., want daar ging het in eerste instantie toch om.

Als je in 17 dagen van Californië helemaal naar Moab Arches wil rijden wordt het een 'veel in de auto zitten' vakantie.

Als je besluit dat het niet mét LA en SF hoeft, dan is een rustiger rondje Las Vegas - Moab - Phoenix of anderom prima te doen.

Overigens zijn dat ook wat goedkope vliegvelden.
#17 - 29-12-2015, 20:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Neiryncp

Hallo,

        dat is de reden dat ik verder moet bekijken. Tickets Phoenix en terug via LA komen momenteel op 920 EUR terwijl
        santa Ana heen en terug 700 eur zijn. Vanuit LA zijn we dan wel 2 dagen onderweg naar GC terwijl vanuit Phoenix maar 1 dag.
        Dus het wordt afwegen of we 1100 EUR extra willen betalen voor die extra dag. Moeilijke beslissing.

        Maar op zich ziet die route er heel leuk uit. Enig vraagteken die ik heb (maar dat geldt voor alle routes in deze streek)
        is of we genoeg variatie kunnen geven aan de kinderen omdat het bijna 10 dagen rotsparken zijn. De 4WD DRIVE in Moab zou
        daar zeker een welkome variatie zijn. Zijn er zo nog dingen die we kunnen doen?

        Ik las ook dat in Page Antelope Canyon heel druk is. Sommige raden eerder Waterhole canyon aan wegens veel rustiger.
        Hebben jullie daar ervaring mee? Ik dacht het niet terug te vinden in de voorbeeldroute.
#18 - 31-12-2015, 12:16 uur

Cees A

Er is overal genoeg te doen. Maar net waar je interesse naar uitgaat.
Kijk eens op de website van de national parkservice ----> pagina van betreffende park ----> plan your visit ----> things to do
In diverse nationale parken kun je paardrijden en vanuit Tusayan bij Grand Canyon kun je een helicoptervlucht over de Grand Canyon maken.

Vanuit Monterey kun je een whale watch tocht maken.
Voor andere things to do langs de Californische kust zie de voorbeeldroute.
   
In Las Vegas kun je voor wat spanning naar het pretparkje bovenop de Stratosphere Tower: http://www.stratospherehotel.com/Activities
Net buiten Las Vegas, bij Boulder, kun je een zipline tochtje maken:  http://www.flightlinezbootleg.com/
Ga 's avonds naar de Fremont Street Experience: http://www.verenigdestaten.info/fremont-street-experience-las-vegas/
Of ga shoppen in een van de twee grote outletcenters. Er is er een noordelijk van de strip, vlakbij Downtown en een zuidelijk van de strip.

V.w.b. Antelope Canyon. Er zijn 2 Antelope Canyons.
De Upper is een 100 meter lange spleet in een rotswand en de Lower is een 400 meter lange spleet in de grond.
De Upper is het drukst bezocht. Alle georganiseerde reizen (ook busreizen) gaan naar de Upper. Reserveren is hier aan te raden.
De Lower is wat minder druk, mede vanwege de minder gemakkelijk toegankelijkheid.
Je daalt bij de Lower via een aantal trappen af in die spleet in de grond. Je moet dus wel een beetje goed ter been zijn.
Reserveren bij de Lower is mogelijk, maar zeker als je vroeg in de ochtend gaat niet per se nodig.

In Page kun je verder nog naar Horseshoe Bend, een uitzichtpunt over een hoefijzervormige bocht in de Colorado.
Of je gaat naar Lake Powell waar je bijvoorbeeld een speedboat of een kajak kunt huren of een rondvaart over Lake Powell kunt maken.
Of je bezoekt de Glen Canyon stuwdam.

Bovenstaande voorbeeldjes geven aan dat er overal genoeg te doen is.
Mede daarom is het zo belangrijk dat je in je routeplanning tijd vrijhoudt voor dat soort dingen
#19 - 31-12-2015, 13:26 uur

Hans B

Wandelingen zijn zeker niet saai, eerder uitdagend.
Zion - Angel's Landing, the Hidden Canyon trail of wandelen door de rivier in The Narrows
Arches - Devil's Garden trail naar de Double-O-Arch en terug over de primitive loop.

Maar ook een kajaktocht bij Page is mogelijk, hebben wij inmiddels 2x gedaan.
Je kajakt dan zelf naar de Antelope Canyon, in 1 of 2 persoons kajak ($25 pp dacht ik).
Heb je de kajak de hele dag. Onderweg picknicken op de rotsen of gewoon in je bootje.
±5 uur heen en terug. Heerlijk.

Ik weet niet of je rekening met je werk moet houden, maar vertrek je op zondag uit de VS, kom je op maandag aan.

Ik zou eens gaan kijken of de mogelijkheid er is om 1 week te verlengen.
Dan zou de hele ris veel beter in te passen zijn.
#20 - 31-12-2015, 16:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Ik heb je eerste post nog weer eens gelezen.
Mocht je de tickets nog voor 700 euro kunnen krijgen, zou ik dat doen.
Scheelt je een heleboel geld.
Maar dan zou ik Moab uit de route halen, dat is voor 17 dagen echt veel te veel.
Wat er overblijft wordt al een flinke klus.
#21 - 02-01-2016, 10:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Neiryncp

hallo,

       we gaan dan toch een paar dagen langer op reis.
       huidige route:
       1. DUS - LA
       2. LA - Kingman
       3. Kingman - Grand canyon
       4. Grand canyon - page
       5. Page
       6. Page - monument valley
       7. Monument valley - moab
       8. Moab
       9. moab
       10. moab - capitol reef
       11. capitol reef - bryce
       12. bryce - zion
       13. zion
       14. zion - las vegas
       15. las vegas
       16. las vegas - death valley
       17. death valley - LA
       18. LA
       19. LA
       20. LA - DUS
       
#22 - 09-01-2016, 12:15 uur

Cees A

Ziet er goed uit.  :afro:
#23 - 09-01-2016, 12:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15