Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

juni of eind augustus begin september

Discussie gestart

essie

hallo,
Waneer heb je nou last van het regen seizoen?
Als ik weatherunderground erop na sla kunnen we beter in juni gaan....
Maar wij zijn vorig jaar in Juni geweest en hebben we toch aardig wat regen gehad.
Vooral de kant van Denver was het prut, maar volgens het weer station is het in augustus, september helemaal nat...
Kunnen jullie mij helpen????
Groetjes essie
#1 - 28-03-2006, 14:19 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

marleencolorado

Over welk gebied heb je het precies? Colorado is voornamelijk heel droog in juli in augustus. Zo droog zelfs dat er bosbranden kunnen ontstaan.  De staat heeft zoiezo 300 dagen sunshine. Voor andere staten kan ik niet echt spreken, maar volgens mij zijn utah, arizona en new mexico ook in de zomer heel erg droog.
#2 - 28-03-2006, 14:36 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

essie

Wij willen naar de staten, Californie, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
#3 - 28-03-2006, 17:40 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

stinger

nou,vorig jaar juni zijn wij 3 weken in Colorado,Utah,Arizona,Californie,Wyoming,Nevada geweest en geen drup regen gehad!!! zelfs elke dag hadden we een strakblauwe lucht en een zonnetje.
#4 - 28-03-2006, 18:43 uur

Loek

hallo,
Waneer heb je nou last van het regen seizoen?
Als ik weatherunderground erop na sla kunnen we beter in juni gaan....
Maar wij zijn vorig jaar in Juni geweest en hebben we toch aardig wat regen gehad.
Vooral de kant van Denver was het prut, maar volgens het weer station is het in augustus, september helemaal nat...
Kunnen jullie mij helpen????
Groetjes essie

Wanneer was je in Denver?  Ik woon hier al 13 jaar en ik heb nog nooit meegemaakt dat het langer dan een paar uur achter elkaar regende, meestal gevolgd door jaren droogte...
#5 - 28-03-2006, 23:41 uur

essie

hallo,
Waneer heb je nou last van het regen seizoen?
Als ik weatherunderground erop na sla kunnen we beter in juni gaan....
Maar wij zijn vorig jaar in Juni geweest en hebben we toch aardig wat regen gehad.
Vooral de kant van Denver was het prut, maar volgens het weer station is het in augustus, september helemaal nat...
Kunnen jullie mij helpen????
Groetjes essie

Wanneer was je in Denver?  Ik woon hier al 13 jaar en ik heb nog nooit meegemaakt dat het langer dan een paar uur achter elkaar regende, meestal gevolgd door jaren droogte...

Wij zouden op 3 juni en 4 juni en 5 juni richting denver rijden en mount Rushmore, maar op weather channel hoorde we van verschrikkelijke regen en hagel buien en windhozen dit zou wel een paar dagen gaan duren.
Daarom hebben we toen besloten om vanaf Hollbrook maar alvast zo ver mogelijk richting yellowstone te rijden.
We zijn toen in door Moab heen gereden waar het ook verschrikkelijk weer was en daar vertelde ze ons dat we ook midden in het regen seizoen zaten?

Maar het valt dus allemaal wel mee?
Net zo als in Nederland dat ze zeggen dat het alltijd regent op Texel en dat is ook bijna nooit waar.

groetjes essie

#6 - 29-03-2006, 18:17 uur
« Laatst bewerkt op: 29-03-2006, 20:17 uur door essie »
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Tekkel

Ik heb juist altijd gehoord dat het bijna nooit regent op Texel; het waait daar altijd, dus het waait snel over.

Bart
#7 - 29-03-2006, 19:13 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

essie

Ik heb juist altijd gehoord dat het bijna nooit regent op Texel; het waait daar altijd, dus het waait snel over.

Bart


Nee klopt het regent daar ook bijna nooit maar als je weer berichten moet geloven regent het er wel vaak.
groetjes essie
#8 - 29-03-2006, 20:16 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Loek

Tja met die regen hier valt het wel mee.  Denver ziet per jaar 12 inch neerslag.  Het meeste daarvan valt in in winter in de vorm van sneeuw.  Ik zou hier nooit van een "regenseizoen" willen spreken, alhowel er meer regen valt in het voorjaar dat in de rest van het jaar.  Maar dagen achter elkaar regen heb ik hier nog nooit gezien.  Wat je hier, en in de rest van de midwest, wel veel ziet zijn de dreigende onweersbuien, tegen het eind van de dag.  Maar dat is over het algemeen veel wind, donder en bliksem en weinig of geen water.  Droog onweer noemen wij dat.
#9 - 29-03-2006, 21:33 uur

essie

Nou dat is goed om te weten. Gaan we volgend jaar gewoon weer in Juni en laten we ons niet afschrikken door Weather Channel. Een beetje regen is ook niet erg, als je vier weken gaat moet je wel heel veel mazzel hebben wil je alle dagen droog hebben, maar we gaan altijd wel voor zo min mogelijk.
Bedankt, groetjes Essie
#10 - 29-03-2006, 21:39 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

jaborg

Wij hebben vorig jaar in onze vakantie (aug/sept) 1 hele dag slecht weer gehad in Yellowstone (natte sneeuw en een miezerregen) 1 hoosbui met heel veel wind een 100 mijl voor Moab en een flinke onweersbui van een paar uur in Empire (co)
 De rest van de vakantie hebben we prachtig weer gehad (3 weken)
Op de droge onweersbuien na maar dat was wel heel mooi om te zien, terwijl in onweer niet zo heel leuk vindt.
#11 - 30-03-2006, 07:30 uur

Chi Sin X

Wij hadden vorig jaar in september 2 mindere dagen gehad in die streek.  1 dag zo een typisch NL wisselvallig weertje en 1 dag eigenlijk heel de tijd mooie blauwe lucht, maar ff als afwisseling een serieuze wolkbreuk met grote hagelstenen.  We hadden ons aan de kant moeten zetten omdat ik niet veel verder meer kon zien dan mijn motorkap.  Daarna was het wel spectaculair om al die flashfloods te zien, en die wegen die onder water stonden.  Het nadeel was wel dat we de scenic route niet meer konden doen in Capitol Reef als gevolg van het vele water.  Maar verder altijd perfect weer, en dat iets meer dan 3 weken lang.
#12 - 03-04-2006, 12:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15