Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kaart/boeken over west USA

Discussie gestart

schre062

Wat zijn goeie reisboeken over het zuidwesten van Amerika. Ik zelf heb al de Lannoo gids zuidwest Amerika en Californie, maar zoek nog naar meer.
Tevens zoek ik goeie kaarten van het westen van Amerika.
Hebben jullie tips?
#1 - 21-01-2011, 08:11 uur

leendert en maria

2 kaarten:
De Hallwag kaart (nr. 5). Deze vonden we handig thuis bij het uitstippelen van de route. Geeft een goed overzicht. In de auto vonden wij deze onpraktisch.
De North America Road Atlas van Michelin (anwb): duidelijk, compact, goed hanteerbaar en voorzien van allerlei stadsplattegronden. Ook alle scenic roads etc. staan hier op en plattegronden van de parken. Alles wat wij nodig hadden stond er op. Ook: plezierig voor de bijrijder. Beste koop van de vakantie!

Ook had ik de Trotter gids gekocht. Een goede gids en informatief, maar wij hebben hem niet gebruikt. Ik had uitdraaien mee genomen van de parken, bezienswaardigheden, scenic roads etc. die op onze route lagen, vooral gehaald van www.alles-amerika.nl Dat was voor ons voldoende.

Maria
#2 - 21-01-2011, 08:41 uur

maryde

Wij zijn Trotter- fans!Vaak de leukste adressen gevonden in verschillende prijs categorieën.
#3 - 21-01-2011, 09:22 uur

Tet14

South West USA van Lonely Planet vinden wij een goed boek en voor onze roadtrips hebben we altijd de grote Rand McNally.
#4 - 21-01-2011, 10:23 uur

Yessica

Sinds kort download ik ook Lonely Planet apps op mijn Iphone, die kun je off line ook raadplegen. Het fijne is dat je altijd updates blijft ontvangen. (al blijft een boek natuurlijk fijn om doorheen te bladeren)
#5 - 21-01-2011, 13:11 uur



Tammy

Ik heb sowieso de Rand McNally Road Atlas. Die gebruik ik om globaal mijn route te bepalen. Omdat wij in juni Las Vegas doen en Arizona & Utah heb ik een kaart gekocht van Arizona/Utah van Busche.Die naam zegt mij niet zoveel maar het was precies wat ik nodig had.
Verder vind ik de Capitool Reisgidsen altijd prettig. Ik heb o.a. USA-Zuidwest & Las Vegas. Die zou voor jou dus zeer geschikt zijn.
#6 - 21-01-2011, 15:32 uur

Marianne

Om je route te bepalen is de Hallwag erg handig, omdat er meerdere staten op staan. Bij een roadatlas moet je steeds bladeren.
Wij hebben hier al eens ene hallwag gekocht met het idee om ter plekek andere kaarten te kopen, maar uiteindelijk bleek de Hallwag ook onderweg goed te voldoen. Je zou wel langs een AAA-kantoor kunenn gaan als er een op je route ligt. Als ANWB-lid kun je daar gratis kaarten, plattegronden, tour guides etc krijgen.

De Lannoo vind ik ook erg prettig. Verder is het afhankelijk van wat je zoekt in een reisgids. Wil je hem gebruiken om onderweg (budget) accommodatie en restuarants te vinden, dan is een Lonely Planet handig. Ook voor bezienswaardigheden in de steden is de LP handig. Voor meer detailinformatie over de parken kun je in de parken zelf erg veel vinden, waaronder de gratis park-krant (krijg je bij de ingang maar zijn ook als pdf op de nPS-site te vinden). de ANWB gids (Verenigde Staten West) is ook mooi. Erg mooi is fodor's Complete Guide to the NP's of the west.
In de bibliotheek kun je vaak veel reisboeken vinden. Je kunt eens wat lenen en kijken welke gids je het meeste aanspreekt.

Als je graag fotografeert en je zou erg veel tijd hebben overal dan zijn de boeken van Laurent Martres een aanrader (Photographing the Southwest). Oo als je niet fotografeert geweldig om op onbekende mooie plekjes te komen.

Marianne
#7 - 21-01-2011, 18:47 uur

schre062

Bedankt voor de informatie. Hier kan ik wat mee.
Heb inmiddels bij de ANWB al Trotter gids Zuidwest USA gehaald. Fantastisch boek. Staat heel veel in.
#8 - 21-01-2011, 19:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15