Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

kamperen yellowstone

Discussie gestart

henny en an

hallo, ik weet dat er al vaker over dit onderwerp gepraat is, maar toch nog maar een keer! Wij gaan eind augustus 2010 voor de 2e keer een rondreis door West USA maken en willen dan ook naar Yellowstone. We kamoperen met een tent en willen zeker 4 a 5 nachten in Yellowstone blijven. Welke camping raden jullie aan of kunnen we beter 2 verschillende nemen?
graag jullie advies

Henny en An
#1 - 08-12-2009, 20:03 uur

Marianne

Hallo Henny en An,
Welkom op het forum!

Jaren geleden hebben wij een week in Yellowstone gestaan, en toen hebben we de hele week op Bridge Bay gestaan. We waren er in juni. Ik weet het niet meer, maar misschien waren toen nog niet alle campings open. Het was allemaal prima te doen vanaf Bridge bay, maar we hadden natuurlijk ook voldoende tijd. De laatste keren hebben we een cabin of kamer in het park genomen, en  op verschillende plaatsen, en dat is ook goed bevallen, je rijdt dan toch wat minder heen en weer. Je zou in Canyon kunnen gaan zitten als je liever niet je tent opbreekt, je zit daar heel centraal en je hebt aardig wat voorzieningen daar.
Bridge Bay was een leuke camaping, met ruime plaatsen, hoe het op de andere campings is weet ik niet.
Als je rust belangrijker vindt dan voorzieningen zou je voor een nachtje eens naar Slough Creek of Pebble creek kunnen kijken, die zien er wel erg leuk uit, en volgens mij geweldig gelegen als je vroeg in de ochtend wolven wil spotten.

Marianne
#2 - 08-12-2009, 20:56 uur

JoeSee

Wij stonden op Norris Campground met ons tentje.
Voordeel hiervan is dat deze centraal gelegen is en dus een prima uitgangspunt vormt voor beide rondjes door het park. We hadden niet gereserveerd en het was in juli. Toen stond deze bijna vol. Ik weet niet of het te reserveren is, maar dat zou ik wel aanraden als het kan.
Nadeel van deze campground is dat er geen douches zijn, hiervoor moet je naar Canyon Village.
#3 - 08-12-2009, 21:08 uur

Hans B

Wij zijn een beetje verwend en slapen niet meer in een tent.   ;D
Vorig jaar toen we in onze camper aankwamen was er al veel 'uitverkocht'.
Er zijn 5 campings waar je kunt bespreken, deze campings hebben ook voorzieningen (stroom, water).
Verwacht geen voorzieningen a la Europa.
Men is ingesteld op grote campers die alles zelf aan boord hebben.  ;D
De rest is first come, first serve met weinig voorzieningen (waterkraan).

Maak zelf een route met wat je wilt zien en stem daar je campings op af, anders blijf je wellicht toch wat extra reizen.
Misschien is het bij aankomst of vertrek wel handig in West Yellowstone te overnachten i.p.v. in het park.

succes, Hans

#4 - 09-12-2009, 09:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JoeSee

Tip: Als het mogelijk is, let er dan op dat je een tentplek uitzoekt die niet pal naast een RV is gelegen is.
RV's hebben een lawaaiige generator aan boord (voor hun airco/koelkast e.d.) en voor je het weet zit je de halve avond in de herrie. Wordt je niet vrolijk van... :(
#5 - 10-12-2009, 10:13 uur

Sascia

Wij kregen onderstaande mail toen we per e-mail probeerden te reserveren:

Citaat
Campground reservations are not accepted by email.

 

 As of May 1, 2009 we began accepting reservations for Summer, 2010.

 All rates listed below are inclusive of tax.

 

ALL RATES AND DATES ARE TENTATIVE PENDING NATIONAL PARK SERVICE APPROVAL. ANY RATE INCREASE WILL BE PAYABLE UPON ARRIVAL.                                           

 

 

Campground Rates and Dates of Operation - Summer, 2010:

 

Bridge Bay: May 28 - September 12, 2010 - $21.50 per site, tax inclusive.

Canyon: June 4 - September 5, 2010 - $22.05 per site, tax inclusive. This campground has showers and laundry facilities.

Grant: June 21 - September 19, 2010 - $21.50 per site, tax inclusive. This campground has coin-operated showers and laundry facilities nearby.

Madison: May 7 - October 24, 2009 - $21.50 per site, tax inclusive.

Fishing Bridge RV Park: May 14 - September 26, 2009 - $40.80 per site, tax inclusive.

 

All campgrounds offer tent and RV camping in dry, primitive campsites; Fishing Bridge R.V. Park has full hookups (water, sewer, and 30 amp electrical) and is strictly limited to completely hard-sided RV units only. Fishing Bridge has neither fire pits nor picnic tables.

 

To reserve a campground you must provide unit type and exact length/dimension of all equipment and vehicles you will have on the campsite.

 

For Road construction information, please call the National Park Service at (307)344-7381.


Fishing Bridge RV park neemt nu (nog) geen reserveringen aan. Ze zijn bezig met renoveren en als ze klaar zijn (ergens in januari) nemen ze weer reserveringen aan. Je kunt wel op de wachtlijst gezet worden.

groet Saskia
#6 - 10-12-2009, 18:51 uur

JoeSee

Aan de hand van het berichtje hierboven leidt ik af dat de camping waar wij ooit hebben gestaan, first come, first serve is geweest.
Wil je voor zeker gaan, dan zou ik reserveren, vooral als je met RV gaat, want met een tent ben je een stuk flexibeler.
#7 - 11-12-2009, 13:19 uur

henny en an

allemaal erg bedankt voor de reacties!
klopt het dat je alleen telefonisch de campings kunt reserveren?via internet is zoveel gemakkelijker!
wat is het ontzettend leuk om op dit forum rond te neuzen!Heb al heel wat mooie reisverslagen gelezen en wordt steeds enthousiaster!
We kamperen trouwens met tenten, gehuurd bij Western Wanderer wat ons in 2008 super is bevallen
#8 - 11-12-2009, 13:33 uur

JoeSee


We kamperen trouwens met tenten, gehuurd bij Western Wanderer wat ons in 2008 super is bevallen

Met de tent is fantastisch !
Wij hebben dit jaar een grote tent (6 meter lang-2,5 meter breed) bij Wallmart gekocht met 2 queensize matrassen en 2 kinderslaapzakken. Al met al nog geen 120 dollar. Gelijk voor 12 dollar een weekendtas met wieltjes gekocht en alles weer mee terug genomen naar huis. Ik vraag me af wat het voordeel van huren is, het lijkt me een stuk duurder of zie ik dat verkeerd ?
#9 - 11-12-2009, 13:40 uur

Sascia

Citaat
klopt het dat je alleen telefonisch de campings kunt reserveren?via internet is zoveel gemakkelijker!

Eigenlijk klopt dit niet. Je kunt zelf alleen per fax reserveren. Ik heb gemaild maar kreeg toen antwoord dat dit alleen per telefoon kon. Toen ik belde nam de vriendelijke medewerkster wel mijn reservering aan, maar vertelde dat het eigenlijk alleen per fax kon. De reden dat het niet per e-mail kan is de bescherming van de creditcardgegevens die je moet verstrekken en dat is niet veilig per e-mail.

groet Sascia
#10 - 13-12-2009, 10:36 uur

henny en an

Het voordeel van het huren van een tent vinden wij dat je het hele pakket in 1 keer bij elkaar hebt. Wij gaan met zijn vieren in 2 tenten. het is allemaal heel kompleet. het wordt zelfs opgestuurd naar het hotel waar je de reis begint zodat je niet vast zit aan een rondje. western wanderer zit trouwens in Boulder , vlakbij Las Vegas. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Natuurlijk zal het zelf aan schaffen waarschijnlijk wat goedkoper zijn maar dit is wel erg gemakkelijk!!Wat de camping in Yellowstone betreft kiezen we waarschijnlijk voor BridgeBay of Madison. We vertrekken 19 aug. en zijn eerst 2 dagen in Teton. Kan iemand mij vertellen of het snachts erg koud is, en ook of je overdag ook last kunt hebben van muggen??
#11 - 14-12-2009, 20:52 uur

JoeSee

Muggen kan ik me niet herinneren van Yellowstone, wel van die grote Grizzly beren.
Ook op de camping als je lekker ligt te  sla-pen


Niets aan de hand hoor, zolang je geen eetbare spullen in je tentje hebt liggen.
#12 - 15-12-2009, 16:40 uur

pushirubiano

Waarom verdeel je het niet in tweeen? Twee nachtjes op een campground aan de noordelijke 'loop' en twee aan de zuidelijke. Spaart je nog wat rijtijd!
Aan de zuidelijke loop stonden wij op Norris, is ons prima bevallen. Er is een 'loop' alleen voor tenten en dit is ook gelijk de leukste, met uitzicht over een weiland waar vaak bison grazen! Je moet er wel vroeg bij zijn, want dit zijn natuurlijk ook de populairste plekjes. Het was een heerlijk rustige campground en de sites zijn niet zo op elkaar gepropt dus je hebt de nodige privacy. Enige nadeel is dat er geen douches zijn.

Aan de noordelijk loop stonden wij op Slough Creek, aan het riviertje, heeeerlijk! Ook hier weer een campground zonder douches, maar klein dus geen drukte. Deze campground is heel populair bij de vissers dus vult vaak wel zo tegen de middag.
Beide campgrounds accepteren geen reserveringen.

Ilona
#13 - 16-12-2009, 04:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15