Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Haalbaarheid Bryce en Zion in 1 dag

Discussie gestart

Minoes

Goed van je KH dat je zo eerlijk bent!
#16 - 16-09-2005, 14:29 uur

Bakvet

Beste KH, bedankt voor je reactie, ben blij dit nu eens van een ander te horen. Daarom had ik ook tot nu toe niet gereageerd.

Naar mijn idee is het, voor toeristen uit België of Nederland,  "absolutely not done" om twee National Parks op dezelfde dag te bezoeken. Dat is gewoon tijdverspilling. Dan moet je maar iets minder doen en later nog eens terugkeren.

Je moet in dit kader het onderscheid tussen National Parks en National Monuments begrijpen. Een National Monument is over het algemeen een plek die iets heeft wat speciaal is voor dat monument. Dus iets wat je elders in Amerika of elders in de wereld niet zo snel of niet op die manier vindt. Een National Park daarentegen is vrijwel altijd een plek die verschillende van dat soort bijzondere verschijnselen binnen z'n grenzen heeft.

Voor veel National Monuments / National Historic Places / enz. geldt dan ook dat een bezoek van een paar uur wel afdoende is. Er is gewoon niet meer te zien of er is niet meer te doen. Je kan ze gerust combineren met een bezoek aan iets anders. Hoe anders is het in een National Park: hier kan je vrijwel zonder uitzondering de hele dag bezig zijn en dan nog vertrekken met het gevoel dat je "meer" had willen doen.

Omdat Bryce en Zion beide de status van "Park" hebben, moet je het niet willen om beide op dezelfde dag te combineren, ook al liggen ze vlak bij elkaar.
#17 - 16-09-2005, 20:58 uur

Chi Sin X

Ik had voor Bryce 1 volledige dag voorzien, en ik heb die scenic route tot het einde gedaan op die dag, en een redelijke wandeling.
Toen ik enkel de scenic route had gedaan, en de verschillende viewpoints had gedaan... was ik nog niet echt onder de indruk (had er ook al een hele toer opzitten, en al een hele tijd niks anders dan stenen gezien).  Maar die hike heeft mijn mening wel heel enthousiast gemaakt over het park.  Maar 1 dag lijkt me ook wel genoeg voor Bryce, ik heb nu niet het gevoel dat ik iets gemist heb (was ook wel een lange dag).

En Zion hadden we de volgende dag gedaan.  We logeerden in Tropic (echt een triestig dorp, slechtste eten uit de reis gegeten daar) en ons einddoel van die dag was Las Vegas, en tussendoor wouden we nog "effe" Zion doen.  Maar dat was serieus tegengeslagen, we hebben daar twee hikes gedaan, die emerald en weeping rock... vond ik allebei niks en verspilling van m'n tijd.  En hetgeen dat ik vh park zag was ik ook niet echt van onder de indruk (begon ook stenenmoe te worden).  Maar waarschijnlijk als we Angels Landing of een andere langere wandeling hadden gemaakt, dat we een heel andere kijk op het park hadden gehad.  Maar inderdaad, een np ff snel bezoeken, doe je beter niet.  En je kan beter ook 1 redelijk lange hike doen, dan heb je een veel beter idee van een park ipv er door te rijden.
#18 - 30-09-2005, 12:13 uur

lee74

Ik ben het helemaal met jullie eens. Bryce en Zion kan je beter niet in 1 dag doen. Ik ben net een paar dagen terug van onze geweldige rondreis door Amerika met Camper. Zowel in Bryce als in Zion zijn we twee dagen geweest. Beide parken zijn prachtig en zeker de moete waard om meer van te zien. In zion hebben wij de Narrows Wandeling gedaan. Je loopt van oever tot oever dwars door de virgin river. Een ervaring die ik niet snel zal vergeten! Op een van de campeerplaatsen in Zion gestaan en de zonsondergang op de watchman gezien. Super! En inderdaad 's avonds zie je daar veel wildlife. erg leuk.
In Bryce hebben we 1 ochtend gehiked. Via sunsetpoint naar beneden en bij Sunrisepoint weer omhoog. Een wandeling van 2 uur en goed te doen! De andere dag zijn we te paard naar beneden gegaan. Ik was de enige in de groep die al kon rijden dus ook als je geen ervaring hebt is dit echt een do! Je kunt het boeken in de lodge en het is echt heel leuk. Zeker als je bv niet kan hiken. Zo zie je toch Bryce op een hele leuke manier!
Oh nog een andere tip voor bryce, als je de zonsopgang wilt zien ga dan niet naar sunrisepoint, maar naar sunsetpoint. Is naar mijn idee veel mooier dan sunrisepoint ivm schaduwen plus je staat er helemaal alleen!

Heel veel plezier daar!

Groetjes,
Leonie  ;)
#19 - 04-10-2005, 16:18 uur

DennisH

In Zion hebben we Angels Landing gedaan, echt een uitdaging.
Narrows hadden we ook willen doen, maar omdat we Emerald Pools (alledrie) en Weeping Rock al hadden gedaan was de tijd daarvoor helaas op.
Maar er moet ook iets overblijven om voor terug te gaan !! (of voor te emigreren)

Angels Landing:



En zonder dollen, op sommige plekken is het pad een meter breed en dan 500 m recht naar beneden, op 1 plek zelfs aan twee kanten steile afgronden.
#20 - 04-10-2005, 20:34 uur
« Laatst bewerkt op: 04-10-2005, 20:36 uur door DennisH »

Chiefram

Je moet er ook niet vallen nee...

 :-\
#21 - 04-10-2005, 23:05 uur

lee74

Wow angels landing ziet er ook erg gaaf uit! Daar hadden wij dan helaas geen tijd meer voor. Jammer, maar inderdaad ook weer een hele goede reden om terug te komen!

Groetjes,
Leonie ;)
#22 - 05-10-2005, 09:27 uur

Mikke

Wij zijn in Bryce geweest vanaf het middaguur tot zonsondergang en we hebben voor ons gevoel voldoende tijd hier doorgebracht. Daarna een overnachting bij  de ingang van Bryce en de volgende ochtend door naar Zion alwaar we ook rond een uur of 12.00/13.00 aankwamen na een mooie tcoht van +/- 1 1/2 uur. Blij dat we weer even de beentjes konden strekken zijn we toen met de bus naar diverse stops gegaan en hebben Wheeping rock, River walk en alle Emerald Pools gedaan. We vonden het echt super!

Ik zou zeggen: zorg dat je voor beide dagen een hele dag in de planning hebt staan!
#23 - 08-10-2005, 22:07 uur
Boston 1999, Florida 2003, Florida 2004 en dan eindelijk Westkust 2005!

MiamiHeat

Je moet er ook niet vallen nee...

 :-\

Heftig om te downhillen op je MTB  ;D ;D ;D

Ik sch**t in mijn broek toen ik daar wat jaren geleden liep. Omhoog nergens last van maar naar beneden........... :o :o
#24 - 09-10-2005, 11:07 uur
« Laatst bewerkt op: 09-10-2005, 11:08 uur door The_Grove »

morphsie

Ik ben net een weekje terug en we hebben de parken inderdaad gespreid over 2 dagen.
In Bryce was het verschrikkelijk koud al lijkt het op de foto's 30 graden te zijn. Het was echter een graad of 5 en er stond een snijdende harde wind. Toch een aantal korte wandelingen gedaan en de scenic drive rustig afgewerkt, maar veel lol was er niet aan omdat het zo koud was.
De volgende dag in Zion was het plots weer 25 graden :) In Zion op een uur of 6 heel het park gedaan inclusief Emerald Pools (alle 3), Grotto connection trail, Riverside Walk en 2 bochten van The Narrows, Weeping Rock en de zeer korte Patriachwandeling.
Ik had nooit de indruk dat ik erdoor aan het racen was eigenlijk. Meer dan tijd genoeg om alles rustig te bekijken al moet er natuurlijk wel worden bijgezegd dat de parken zeer rustig waren met weinig bezoekers en geen wachttijden of zo.
#25 - 23-10-2005, 00:59 uur

Verelle

Ik zou enkel de scenic drive willen doen in Bryce en dan onmiddellijk verder naar Zion via de Mount Carmel Passage.
Ook hier weer de scenic drive met de shuttle en een korte wandeling naar Weeping Rock.
Citaat

Zonde van je tijd als je er zo door heen vliegt, zou zeggen sla dan beide gewoon over. Wij hebben bijna 3 dagen in Zion gestaan en 2 of 3 dagen in Bryce. Allebei parken waar je fantastisch kan wandelen. Bryce in de winter is helemaal mooi. Toen wij er waren afgelopen november (2004) lag er sneeuw, magical!
#26 - 03-11-2005, 23:36 uur
In april terug naar Amerika

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15