Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

keuzes maken tussen NP

Discussie gestart

Patrick1971

Beste forum lezers,

Indien ik moet kiezen tussen Great basin NP  en Kings canyon,  welk is dan de beste keuze?

We wandelen graag , en houden van mooie vergezichten , meestal trails tussen 3 a 4 H .

Dank U voor de tips,
#1 - 25-11-2011, 19:53 uur

Marianne

Kings Canyon! Er zijn daar veel meer mogelijkheden denk ik. Wij waren er in 2006 een dag en hadden toen veel te weinig tijd. In welke tijd van het jaar ben je er?

Marianne
#2 - 25-11-2011, 21:18 uur

Patrick1971

Dank voor de snelle reactie,Marianne,

Nu is de keuze zeker sneller gemaakt.
We zijn er volgende zomer in july.
De planning is voorlopig vanuit three rivers vertrekken en een ganse dag besteden in Sequioa en kings canyon en tegen de avond ariveren in oakhurst.
Is dit volgens u voldoende of moeten we een extra dag voorzien in de planning?

Dank u,
#3 - 25-11-2011, 21:24 uur

Marianne

Als je voldoende tijd hebt zou ik nog een dag er bij doen. Als je in 1 dag van Three rviers naar Oakhurst wilt heb je nauwelijks tijd voor Kings Canyon.
Ik had al naar ons 2006-verslag verwezen, wij hadden toen 2 nachten in Grant Village (Kings Canyon).

Marianne
#4 - 25-11-2011, 22:54 uur

Tet14

Great Basin ligt niet echt in de buurt van Seki. De combinatie Great Basin en Seki zie ik niet vaak op de forums. In Great Basin kan je een wandeling maken die op 10.000' begint.
#5 - 25-11-2011, 23:13 uur

Marianne

Zie hier bij 29 juli voor ons bezoek aan Great Basin NP.

Marianne
#6 - 25-11-2011, 23:24 uur

Porphyria

Nog niet in Great Basin geweest, maar wel twee nachten in Sequoia een paar jaar geleden. Wij logeerden op de Sunset-campground en hebben zelfs met onze twee nachten daar geen tijd gehad voor Kings Canyon.

In Sequoia wel de grote bomen in Grant Grove gezien, met de auto naar Panoramic Point gereden en daar moederziel alleen van een prachtige zonsondergang genoten. Ook de grote bomen in het Giant Forest gezien. Daar was het wel erg druk. En verder nog twee prachtige wandelingen gemaakt: één naar Moro Rock en eentje naar de Tokopah Falls. Vooral die laatste vonden we super!
#7 - 26-11-2011, 12:49 uur

Marianne

In Sequoia wel de grote bomen in Grant Grove gezien,

De parkgrenzen zijn wat onlogisch, maar Grant Grove ligt in Kings Canyon. Wie weinig tijd heeft kan bij de Grant Grove in een mooie korte wandeling veel sequoia's zien.

Marianne
#8 - 26-11-2011, 18:53 uur
« Laatst bewerkt op: 26-11-2011, 18:56 uur door Marianne »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15