Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

koelbox en annual pass overnemen?

Discussie gestart

Johan

Zoals je het uitlegt klinkt het allemaal zo zwaar en negatief. Natuurlijk is het typisch Nederlands dit te doen maar goed daarvoor zijn we dan ook Nederlands. Of ze er wel of niet een ander mee helpen is natuurlijk vanuit onze kant moeilijk te bepalen. Je kunt het ook anders zien: het bespaard toch weer enkele tientjes op een erg dure vakantie. Lijkt me een goede motivatie of in ieder geval een motivatie vanuit een positieve benadering.

Overigens nogmaals ik heb geen twijfel aan de goede intenties van de originele poster en zie dientengevolge geen probleem.
#16 - 07-10-2010, 20:20 uur

Bakvet

Toch lees ik uit wat iedereen schrijft, dat je de pas aan iemand anders mag "geven". En geven is iets anders dan "to transfer", ofwel de eigendom tegen betaling aan iemand anders overdragen.

Want stel nu eens dat je een los kaartje koopt voor een enkel park. Dat kost bijvoorbeeld 20 dollar en zo'n kaartje is meestal een week geldig, je mag er meerdere dagen achter elkaar mee het park in. Dan ga je dat kaartje toch ook niet als je het park verlaat aan iemand anders verkopen? Het lijkt me in elk geval redelijk vreemd als je dat wel wilt doen.
#17 - 08-10-2010, 07:32 uur

Ine

Sorry hoor Johan, maar op een vakantie van toch een paar duizend euros zal je pakweg 40 of 50 euros die je voor zo'n kaart kunt vragen niet echt iets uitmaken!
Ik kan mij herinneren dat jij toch ook altijd een tegenstander van doorverkoop van een pass was.
Bovendien zijn de kosten van zo'n pass door de 1e gebruker na 3 -4 parken er allang uitgehaald. Losse kaartjes zijn in totaal veel duurder.
Plak die kaart, leuke herinnering. Of plan een eventuele volgende reis zo, dat je die kaart binnen het jaa rnogmaals  kunt gebruiken.
#18 - 08-10-2010, 13:04 uur

Johan

Volgens mij zeg ik toch al de hele tijd dat ik persoonlijk tegen ben en dat ikzelf de kaart als souvenir zou blijven gebruiken, ik begrijp je opmerking dan ook niet? Verder zoals al eerder gezegd waren de regels op het forum dusdanig het niet toegestaan was de kaart aan te bieden met in het achterhoofd dat de NPS het niet toestond.

We kunnen er allemaal best problemen mee hebben maar als men bij de NPS er zelf niet zo moeilijk over doet dan mag je jezelf terecht de vraag stellen of wij dat dan wel moeten doen op een forum. Dat is ook de reden dat ik het acceptabel vind dat iemand hier zijn kaart aanbied. Ongeacht mijn persoonlijke mening over het aanbieden daarvan.

Of die 40 a 50 euro iets uitmaakt op de kosten van zo'n dure vakantie is natuurlijk nogal persoonlijk. We kennen genoeg mensen die vrolijk ieder jaar naar Amerika gaan en het er lekker van nemen. Aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die jaren fors moeten sparen voor een dergelijke vakantie en als ze er dan zijn ook nog erg voorzichtig moeten zijn en op budget hun vakantie moeten doorbrengen. Voor dergelijke mensen kan dat geld toch wel veel verschil maken.

#19 - 08-10-2010, 13:21 uur

Ine

Het lijkt mij  dat als jij inderdaad ook tegen verkoop van zo'n kaart bent, net als een flink aantal anderen op dit forum, dat je dan een eventuele verkoop via dit forum niet moet toestaan. Tot nu toe was dat toch de regel?
Als iemand dan dat eventuele bedrag voor doorverkoop terug wil verdienen, laat hem dan lekker naar Marktplaats of zo gaan. Ik blijf erbij dat niet alleen de verkoper-meestal inkl. medepassagier(s) - zelf het bedrag al er dik uit heeft met bezoek aan een aantal parken en dat het op een totaal vakantiebudget echt geen sluitpost kan zijn.
Het lijkt mij toch een principiele beslissing.
Daarmee sluit je meteen ook mogelijke verkoop van andere zaken via dit forum uit. Daarvoor kan men op Marktplaats of dergelijke terecht.
#20 - 08-10-2010, 15:34 uur

Mississippi

Het lijkt mij  dat als jij inderdaad ook tegen verkoop van zo'n kaart bent, net als een flink aantal anderen op dit forum, dat je dan een eventuele verkoop via dit forum niet moet toestaan. Tot nu toe was dat toch de regel?

De forumregel is duidelijk: Het is verboden illegale onderwerpen te bespreken.
Dit is kennelijk niet illegaal en kan dus besproken worden door leden en moderatoren met een verschillende kijk op de zaak.

Omdat het tijdslot voor de voorgestelde ruil voorbij is, sluit ik het topic binnenkort.


#21 - 08-10-2010, 19:04 uur

Johan

Het lijkt mij  dat als jij inderdaad ook tegen verkoop van zo'n kaart bent, net als een flink aantal anderen op dit forum, dat je dan een eventuele verkoop via dit forum niet moet toestaan. Tot nu toe was dat toch de regel?
Als iemand dan dat eventuele bedrag voor doorverkoop terug wil verdienen, laat hem dan lekker naar Marktplaats of zo gaan. Ik blijf erbij dat niet alleen de verkoper-meestal inkl. medepassagier(s) - zelf het bedrag al er dik uit heeft met bezoek aan een aantal parken en dat het op een totaal vakantiebudget echt geen sluitpost kan zijn.
Het lijkt mij toch een principiele beslissing.
Daarmee sluit je meteen ook mogelijke verkoop van andere zaken via dit forum uit. Daarvoor kan men op Marktplaats of dergelijke terecht.

Dus omdat de meeste hier tegen de verkoop of koop van een gebruikte parkpass zijn zou ik het moeten verbieden om die hier aan te bieden? Als je het zo bedoelt zoals ik het lees dan kan ik je zeggen dat ik daar absoluut niet aan meewerk. We gaan niet de norm van een aantal (of zelfs het overgrote) deel van het forum laten bepalen wat wel/niet is toegestaan. Wederom ongeacht wat ik daar persoonlijk van vind! Het is precies zoals Mississippi aangeeft en niet anders!. Dit is nu precies hetgeen wat mij tegen de borst stuit. Wetgeving is leidend en niet de zogenaamde norm. Iedereen is hier vrij aan zijn/haar persoonlijke mening uiting te geven, zo ook als die mening niet helemaal in mijn of ons straatje past. Ik ben er PRINCIPIEEL tegen daar ook maar iets aan te veranderen. Uiteraard binnen de normale fatsoensnormen en wetgeving, anders wordt het een heel ander verhaal en natuurlijk ook on topic (dus het moet binnen het onderwerp van het forum passen).

Zoals je uit een eerder reactie van mij hebt kunnen lezen was het eerder inderdaad niet toegestaan maar heb ik ook mijn motivatie toegelicht waarom dat nu toch wel bijgeschaafd is.
#22 - 09-10-2010, 04:01 uur

Ine

Een mening ergens over geven is toch heel wat anders dan iets te koop aanbieden via een forum. Indien een mening gegeven wordt volgens de regels van dit forum is er niets op tegen, ook als men over een item anders zou denken. De een vindt het ene nationale park schitterendi, de ander heeft het snel gezien e.d.zo ook met bijv. hotels.
Een forum zoals dit is denk ik opgezet om elkaar adviezen/meningen/tips e.d. te geven op een wijd gebied betr. reizen of verblijven/wonen in de USA. en wat daarmee te maken heeft. Dit alles wordt door veel mensen met plezier kosteloos gedaan en er zijn zelfs leuke kontakten uit ontstaan.
Waarom danl toestaan een pas te koop aanbieden (die volgens de regels van de nps "non transferable"" is ondanks blijkbaar de toestemming voor een 2e handtekening) en ook een koelbox. Waar ligt hiervoor een grens, (dus wel/geen reisgidsen, verrekijkers, reisgidsen e.d.?) ik denk dat Markplaats heirvoor een goede plaats is.

Dit dus mijn mening en motivatie, die door sommigen gedeeld wordt als ik andere reacties lees. Beslissingen hierover neem ik niet, die laat ik aan jullie over.

 
#23 - 09-10-2010, 10:36 uur

Johan

Het aanbieden van Amerika gerelateerde producten is hier altijd mogelijk geweest en zal ook altijd mogelijk blijven. Als er een aantal Amerika magazines te koop worden aangeboden dan hoor je niemand daarover klagen, kortom dat vind kennelijk dan iedereen vrij normaal. Dat is in het verleden ook wel gebeurt. Zo ook met andere Amerika gerelateerde producten. Nu het over een parkpass gaat wordt het voor sommigen kennelijk erg moeilijk om dat te accepteren. Dat mag ook en zoals al eerder gezegd, het feit dat iemand daar een andere mening over heeft mag ook. Dit betekend echter nog niet dat daarmee dan ook direct een grens is gepasseerd door de poster. Om dat te bepalen moet je niet je persoonlijke mening over een bepaald product laten mee wegen maar naar de huidige situatie kijken hoe men kennelijk met de verkoop (of gebruik) van dergelijke producten omgaat (lees: NPS). Daarnaast is in de meeste gevallen de intentie van de aanbieder ook van belang. Immers als iemand commerciële bedoelingen heeft en op die manier gaat handelen is het ook weer een ander verhaal. Zo is ook het aanbieden van reisgidsen hier toegestaan mits ze natuurlijk over Amerika gaan, en ook dat is vroeger gebeurt.

Als administrators en moderators moeten we ervoor waken dat er geen producten worden aangeboden die los staan van het onderwerp waar dit forum over gaat. Daarnaast moeten we er voor waken dat er geen illegale producten en/of zaken hier worden aangeboden. Waarom het nu wel toegestaan is om de parkpass aan te bieden is al uitgebreid aan de orde geweest. Volgens mij maakt ook dat juist een forum sterk. Niet blind de (oude) regeltjes achterna lopen maar zaken tegen het licht aan houden en vervolgens op basis van de dan bekende informatie handelen is een groot goed denk ik.

Al het andere is al gezegd dus hoeft niet meer herhaald te worden!
#24 - 09-10-2010, 13:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15