Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

koelbox en annual pass overnemen?

Discussie gestart

nielsenkim

Wij zijn vanaf maandag 27 September tot en met donderdag 30 September tot 12 uur in San Francisco. Wij hebben dan 3 weken heerlijk gebruik gemaakt van onze koelbox die wij helemaal nieuw hebben gekocht bij de Walmart. Ook hebben wij nog een National park pas, waar een tweede handtekening op mag (dat had de verkoper zelf gezegd).
Wie heeft interesse in deze twee dingen en is toevallig ook in San Francisco deze dagen. Weggooien is zo zonde vinden wij. $ 50,- is een mooie prijs.

Groetjes,
Niels en Kim
#1 - 26-09-2010, 23:43 uur

hdeweert

De discussie over de pas is al eens gevoerd. Neem die lekker mee naar huis voor het plakboek.
Als ik al op die tijd in SF zou zijn had ik waarschijnlijk de artikelen al zelf aangeschaft dus heb ik ze niet nodig.
Neem de koelbox maar mee naar huis en geef hem aan iemand die hem wil hebben of zet hem op marktplaats.

Veel plezier in SF
Harm
#2 - 27-09-2010, 10:16 uur

Old Faithful

Met het eeste voorstel ben ik het helemaal eens. De opbrengst van de pas wordt besteed aan (de voorzieningen in) de parken . Bovendien krijg je voor die $80.00  zoveel mooie ervaringen. Dat is het mij dubbel en dwars waard.

Het meenemen van de koelbox kost waarschijnlijk meer dan de opbrengst op Marktplaats. Ik laat de koelbox altijd achter in het laatste hotel in de hoop dat iemand hem nog kan en gaat gebruiken.
#3 - 27-09-2010, 12:02 uur
Groet,

Old Faithful

Bakvet

Een tweede "checked bag" op een internationale vlucht meenemen kost je rond de $50. Die koelbox was hooguit de helft. Dus die optie valt af.

Ga ermee naar een Pawn Shop, wie weet krijg je er een paar dollar voor...
#4 - 27-09-2010, 16:22 uur

nielsenkim

Nou moderator sluit dit topic maar!!!

Het was goed bedoelt hoor. Op deze onzinnige antwoorden zat ik niet te wachten.  :-\
#5 - 27-09-2010, 23:55 uur

Johan

Het is altijd een gevoelig onderwerp als je een park pass wil aanbieden maar gezien het feit dat het tegenwoordig (schijnbaar) wordt toegelaten om hem second hand te gebruiken, snap ik dat je hem aanbied. Ik persoonlijk zou hem liever als souvenir bewaren maar das een persoonlijke mening.

Ik begrijp dus wel de reacties van mensen als het hun eigen mening betreft wat men er mee zou doen. Ik sta niet toe dat anderen je die mening opleggen in de vorm van censuur. Ik zie dat echter so far (nog) niet gebeuren. Dus mocht er iemand interesse hebben in je kaart en koelbox dan kan er gewoon gereageerd worden.

Overigens was het tot voor kort ook hier niet toegestaan de park pass aan te bieden, maar dat was met in het achterhoofd dat het vanuit de NPS niet werd toegestaan. Sinds enige tijd is het echter anders en is het toegestaan dus staat het jou volledig vrij hem aan te bieden alhier.
#6 - 28-09-2010, 02:45 uur

Lilo

Aan de booths aan Lake Powell werd er vorige week wel op aangedrongen om 2 handtekeningen te zetten! Die mevrouw gaf ons zelfs een speciale stift om direct te handtekenen!

Lilo
#7 - 30-09-2010, 17:02 uur

Mississippi

Ik moet zeggen dat ik geen aawijzingen kan vinden dat er iets is veranderd.
Op de web site staat nog steeds:

  • Photo identification may be required to verify ownership.
  • Passes are NON-REFUNDABLE, NON-TRANSFERABLE, and cannot be replaced if lost or stolen.


#8 - 30-09-2010, 21:29 uur

Bakvet

Aan de booths aan Lake Powell werd er vorige week wel op aangedrongen om 2 handtekeningen te zetten! Die mevrouw gaf ons zelfs een speciale stift om direct te handtekenen!

Lilo

Dan zeg je toch: "The person sitting next to me is NOT my husband (wife). I need my husband (wife) to countersign this pass, or else... ".
#9 - 01-10-2010, 01:22 uur

Lilo

Ik moet zeggen dat ik geen aawijzingen kan vinden dat er iets is veranderd.
Op de web site staat nog steeds:

  • Photo identification may be required to verify ownership.
  • Passes are NON-REFUNDABLE, NON-TRANSFERABLE, and cannot be replaced if lost or stolen.




Oke, non-transferable, betekent toch nog altijd NIET DOORGEVEN (of doorverkopen), volgens mij he?

Lilo
#10 - 01-10-2010, 09:19 uur

Old Faithful

Ik dacht ook dat het duidelijk niet toegestaan is. Maar n.a.v. een ander topic, heb ik een mailtje gestuurd met een verrassend en ook enigszins onduidelijk antwoord, zie onderstaand citaat. Met name het groene gedeelte is mij niet helemaal duidelijk. Overigens zou ik de pas nooit doorgeven en zeker niet doorverkopen. Maar dat is mijn mening en die kan ik niet aan iemand anders opdringen. Daar heeft Johan gelijk in.

Citaat
Ik heb enige tijd geleden naar <[email protected]> gemaild met de vraag "Are we allowed to take our annual pass home and give it to a second party, a relative or friend, so that he/she can use the pass as second owner?"
Ik kreeg het volgende, voor mij toch wel verrassende, antwoord.

Hello,
Yes, as long as they are not a Senior. They will sign the second line and may be required to show their identification verifying their name.
Thank you,
Janet
U.S. Geological Survey
Denver Federal Center, Bldg. 810
Box 25286
Denver CO 80225
              1-888-275-8747
#11 - 06-10-2010, 22:06 uur
Groet,

Old Faithful

Nici

Wij hebben dit jaar in juni een annual pass gekocht bij de ingang van Yosemite. Voordat we bij de kassa waren werden we door een ranger aangesproken hoe het in zijn werk ging, welke passen je kon kopen etc. Ook vertelde hij dat als we weer terug in Nederland waren dat we de pass aan een kennis of familielid konden geven omdat er tegenwoordig ruimte is voor 2 handtekeningen. Het is dus zeker wel toegestaan om de pass door te geven.

Dat van die senioren is denk ik omdat senioren een andere (gratis?, maar in ieder geval goedkoper) pass kunnen krijgen.

Nici
#12 - 07-10-2010, 08:35 uur

leendert en maria

Wij hoorden afgelopen juli zo'n zelfde verhaal: we kochten de AtB pass bij de GC. Met nadruk werd tegen ons gezegd dat we hem na afloop door konden geven aan een ander, vandaar de plaats voor de tweede handtekening.
Maria
#13 - 07-10-2010, 09:30 uur

Marg

Ook ik wil nog even reageren op het doorgeven van de pass. Ook tegen ons is gezegd dat we hem door konden geven aan familie.vrienden etc. Staat er volgens mij ook duidelijk op.

Ik snap sowieso de commotie niet over het aanbieden van de pass en de koelbox. Waarom niet verkopen, hebben 2 partijen er voordeel van en weggooien kan altijd nog. Het gaat dan wel om een klein bedrag maar zo'n reis is al duur genoeg.
Misschien een speciale topic ervoor openen  :)

#14 - 07-10-2010, 10:29 uur

hdeweert

De kans om deze aanbieding gebruik te maken is al week voorbij. Bij het te koop aanbieden van de pas is  maar hoe je het bekijkt.
Op het hele bedrag van een reis door Amerika is de pas eigenlijk een habbekrats. Het is echt Nederlands om te pogen om van een
eenmaal gekochte pas nog een keer  profijt te hebben om hem door te verkopen. Als het echt de bedoeling was om een ander te
helpen zou ik er nog vrede mee hebben . Helaas zijn het vaak mensen die eerst een flink bedrag geïnvesteerd hebben in hun
vakantie en die een mogelijk denken gevonden te hebben om een paar euro´s armzalige euro’s terug te vangen.
Harm
#15 - 07-10-2010, 17:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15