Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kosten vliegticket in de maand mei

Discussie gestart

franco

Zo,

Net nog een ticket geboekt via joker.be voor 536 euro! Dus dan heeft het wachten zeker nut gehad! De vlucht vertrekt wel vanaf Brussel om 10.45, dus dan moet ik nog wat vervoer regelen (zag wel dat er een formule 1 hotel vlakbij de luchthaven zit voor 45 euro).

Maar dit wordt mijn eerste usa-reis, heb er zin in!
#16 - 02-01-2010, 02:29 uur

JoeSee

Zo,

Net nog een ticket geboekt via joker.be voor 536 euro! Dus dan heeft het wachten zeker nut gehad! De vlucht vertrekt wel vanaf Brussel om 10.45, dus dan moet ik nog wat vervoer regelen (zag wel dat er een formule 1 hotel vlakbij de luchthaven zit voor 45 euro).

Maar dit wordt mijn eerste usa-reis, heb er zin in!

Goedkoop of duurkoop, that's the question.
536 + 45 =581 + parkeerkosten (ik heb wel eens gehoord 200 euro voor 3 weken, geen idee of het klopt) + reiskosten naar Brussel + w.s. motel op dag van terugreis (moe en geen puf meer om uren in de auto te zitten) = .....
(ex. eventuele filestress rondom Brussel)

Het kon trouwens goedkoper door te vliegen op LA, maar dat is natuurlijks geen LV en Dusseldorf geen Brussel.
http://www.supervliegtickets.nl/noord-amerika/goedkope-vluchten-amerika-los-angeles.php?maand=mei





#17 - 02-01-2010, 10:46 uur
« Laatst bewerkt op: 02-01-2010, 10:48 uur door ~Martin~ »

Steson

Franco,

Je hebt in ieder geval tickets kunnen kopen die voor jou een goede prijs zijn !!
Dus een 'stress'-factor minder !!!
En nu heerlijk voorbereiden op je reis en veel surfen op dit forum !!!!
 :afro:
#18 - 02-01-2010, 13:47 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

JoeSee

Franco,

Je hebt in ieder geval tickets kunnen kopen die voor jou een goede prijs zijn !!
Dus een 'stress'-factor minder !!!
En nu heerlijk voorbereiden op je reis en veel surfen op dit forum !!!!
 :afro:


 ;D ha, ha,  leuke zienswijze, maar het door Franco genoemde bedrag is door alle additionele kosten natuurlijk niet echt een koopje te noemen.


#19 - 02-01-2010, 14:21 uur

koosv

Voor hen die in de buurt van Brussel of Düsseldorf wonen: er zijn nu speciale tarieven bij connections.be: ca €500 (incl adminkosten ) vanaf BRU naar LAX en LAS o.a.
Op de site van British Airways , nog steeds zeer lage tarieven voor LAX en SFO vanaf DUS, vanaf 470 euro incl alle kosten en zeer gunstige vertrektijden.
(Op sommige Virgin toestellen stond ooit in grote letters :NEVER BA AGAIN, maar toen hadden die twee  ruzie)

Nog een paar korte opmerkingen:
Na het boeken van lage vliegtarieven kan je niets meer wijzigen.
Bij overstappen in de USA: tussenstop minimaal 2 uur kiezen.
Als je bang bent voor files, vertrek dan op zaterdag of zondag.
De Franse expedia heeft lagere tarieven dan de andere expedia's.
Ook de belgische KLM site geeft lagere tarieven dan de nederlandse site, maar als je vervolgens kiest en doorklikt dan zijn die tarieven plots hoger, en dat komt niet door cookies, maar door een lachend manneke bij KLM denk ik.  ???
Soms kan je ook bij de KLM  voordelig reizen vanaf "antwerpen centraal"(ZWE), reis begint dan in antwerpen ( treinticket wordt daadwerkelijk gecontroleerd), maar terug kan je in amsterdam uitstappen.
#20 - 02-01-2010, 17:12 uur

Steson

 ;D
Weet je wat het is.... Je kunt nog langer wachten en hopen op een ticket van misschien 50 tot 100 euro goedkoper, maar ergens komt er een moment dat je de tickets wilt vastleggen, omdat je anders helemaal nergens heengaat !!
En voor Franco is dat moment gekomen op 536 euro, wat ik best een redelijke prijs vind voor een ticket ! Ach, en een nachtje extra in Brussel is toch ook al vakantie......

Natuurlijk kan het altijd goedkoper, maarja...... Gewoon nu niet meer naar zoeken en heerlijk gaan voorbereiden !!

 :D
#21 - 02-01-2010, 17:19 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

franco

Als je geen vervoer kan regelen en je moet overnachten e.d. dan kan je inderdaad beter uit ams vertrekken, maar dat ik een mannetje (of vrouwtje..) kan regelen voor het rijden naar Brussel had ik al een beetje ingeschat  ^-^

Maar ik vind dit een goede prijs, je moet jezelf ook niet lang bezig houden met het boeken van een ticket.... en starten in Las Vegas lijkt metoch leuker dan in Phoenix lijkt me.....maar dat is uiteraard persoonlijk.
#22 - 02-01-2010, 17:40 uur

JoeSee

;D
Weet je wat het is.... Je kunt nog langer wachten en hopen op een ticket van misschien 50 tot 100 euro goedkoper, maar ergens komt er een moment dat je de tickets wilt vastleggen, omdat je anders helemaal nergens heengaat !!
En voor Franco is dat moment gekomen op 536 euro, wat ik best een redelijke prijs vind voor een ticket ! Ach, en een nachtje extra in Brussel is toch ook al vakantie......

Natuurlijk kan het altijd goedkoper, maarja...... Gewoon nu niet meer naar zoeken en heerlijk gaan voorbereiden !!

 :D

Puur naar de ticketprijs, de vertrekplaats en de reisperiode kijkend is het een middelmatige prijs.
Zoals Koos V. en supertickets.nl al aangeeft is reizen via Dusseldorf een stuk goedkoper. Vorig jaar zijn veel mensen voor minder dan 500 euro in mei vanaf Amsterdam naar de US gevlogen, waaronder wijzelf voor 475 met slechts 1 overstap.

De meeste mensen zijn door hun werk natuurlijk beperkt in hun vakantiedagen en zien om die reden een motelnacht in Brussel niet als een waardevolle aanvulling op een amerika reis. Persoonlijk zou ik liever 50-100 euro meer uitgeven om een nachtje langer in de US te bljiven.

De ticketprijs vormt samen met je autohuur de grootste kostenpost. Ik vind het niet zo gek dat mensen daar veel tijd en aandacht aan besteden, want hier valt relatief het meest op te verdienen.

Franco succes verder met je planning :afro:
#23 - 02-01-2010, 18:30 uur

vincent77

Ik word wel gek van dat zoeken, voorbeeld:
Vlucht naar SF, 30-4/1-5 t/m 16/17 -5

Vanaf Dusseldorf -> 500 via Heathrow
Vanaf Amsterdam -> 700 via Heathrow
Vanaf Heathrow -> 500

en met het selecteren kun je vanaf Heathrow dus iedere keer met hetzelfde vliegtuig mee. BA geeft dus een gratis ticket vanaf Dusseldorf naar Heathrow toe, terwijl je dus vanaf AMS daar 200 euro voor mag betalen.

Grrrrrrrrrr
#24 - 03-01-2010, 10:31 uur

Pedro

Ik word wel gek van dat zoeken, voorbeeld:
Vlucht naar SF, 30-4/1-5 t/m 16/17 -5

Vanaf Dusseldorf -> 500 via Heathrow
Vanaf Amsterdam -> 700 via Heathrow
Vanaf Heathrow -> 500

en met het selecteren kun je vanaf Heathrow dus iedere keer met hetzelfde vliegtuig mee. BA geeft dus een gratis ticket vanaf Dusseldorf naar Heathrow toe, terwijl je dus vanaf AMS daar 200 euro voor mag betalen.

Grrrrrrrrrr

Betaal liever meer om Heatrow te vermijden.
#25 - 03-01-2010, 11:10 uur



koosv

@vincent77 : dat ligt aan AMS !! dure luchthaven kennelijk. er is een altenatief via BRU en Chicago als tussenstop naar SFO voor ca € 500 via connections.be
#26 - 03-01-2010, 13:10 uur

vincent77

Ik weet dat dat aan AMS ligt. Maar aangezien wij daar vlakbij wonen, is dat verreweg de meest ideale vertrekplaats. Heathrow vermijden is idd wel een pré... gezien vorige ervaringen...
#27 - 03-01-2010, 21:06 uur

koosv

Sorry Vincent77, AMS is inderdaad bijna  200 euro duurder. Wat is daar misgegaan?? Tot overmaat van ramp  zijn nu een aantal eigenwijze mannen bezig met de aanleg van een noord zuid lijn. Kosten een paar duizend euro per cm, als ik ervan uitga dat de kosten nog zullen stijgen EN dat het zaakje niet instort. Staatssecretaris De Jager staat nu zelfs met geldhonden aan de grens om extra belastingen te innen. ???
#28 - 03-01-2010, 22:48 uur

vincent77

Goed, we zijn weer wat verder... en ik kom nu vluchten naar LA tegen vanaf AMS voor rond de 500 euro. Zelf denk ik niet dat dit goedkoper gaat worden. Vluchten zijn met 1 overstap overigens.
Wat mij opvalt is dat een dag eerder/later vertrekken en/of aankomen al snel een 100 euro kan schelen.
Boeken of nog even wachten?
#29 - 08-01-2010, 09:21 uur

koosv

Dat is een heel mooie prijs  :afro: Bij zo'n bedrag zou ik niet te lang aarzelen. Let wel op een overstaptijd van tenminste 2 uur, en probeer gunstige vertrektijden te vinden.
#30 - 08-01-2010, 10:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15