Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kunnen deze parken in 4 weken?

Discussie gestart

Eileen

Hallo,
We willen in 2006 half september-half oktober met camper rondreis maken met liefst geen steden buiten Las Vegas om (1 dag) en veel tijd om hele dagen te wandelen in de parken dus naast reistijd ook verblijftijd. Is het mogelijk om onderstaande parken te doen in 1 maand en wie heeft suggesties voor route?

Yellowstone national park
Great Basin National Park
Yosemite Nationol Park
Grand Canyon
Sequoia National Park
Arches National Park
Bryce Canyon National Park
Canyonlands National Park
Capitol Reef National Park
Zion National Park

Alvast bedankt,
Eileen :-*
#1 - 24-11-2005, 21:15 uur

Jez

Hoi Eileen, en welkom op dit forum!

Eerst wat vragen van mij:
Weet je al wat je aankomst en vertrekplaats zal zijn? Want da's natuurlijk belangrijk voor de volgorde. Je kunt op Las Vegas vliegen, als je verder geen steden aan wilt doen. En hoeveel dagen had je gedacht in elk park door te brengen?

Persoonlijk vind ik Yellowstone behoorlijk uit de route liggen en zou ik het met een andere route combineren. Afhankelijk van waar je er naartoe rijdt, is het toch al gauw 2 dagen rijden en in dit park kun je je zeker 3 dagen vermaken. Da's dus al een kleine week.
Op zich moet het best te doen zijn in een maand, hoewel je dan wel erg veel parken voor de overige 3 weken hebt. Ik weet niet of je ze dan optimaal kunt bekijken. Als je Yellowstone zou schrappen, heb je wat meer rust; anders wordt het naar mijn idee toch langs alle parken haasten.

Voor wat betreft Arches, Canyonlands en Capitol Reef; dit zou je mooi vanuit Moab kunnen doen. Da's een leuke plaats met genoeg vertier. Tenzij je graag in de parken zelf overnacht natuurlijk.

Ik heb nog eventueel een suggestie, mocht je niet naar Yellowstone gaan. Wat dacht je van Mesa Verde in Colorado (vind ik zelf een grote aanrader, omdat dit park zoveel verschilt van de andere parken) en Monument Valley? Ook het Four Corners Monument is leuk om te bezoeken, hoewel je het daar na een uurtje wel hebt gezien.

Het beste kun je deze parken "in een routeplanner gooien" en kijken wat de meest logische volgorde is. Ik heb geen ervaring met reizen met een camper; met de auto ga ik zelf meestal uit van ca. 250 mile per dag reizen.

Groetjes, Jez
#2 - 24-11-2005, 21:55 uur
« Laatst bewerkt op: 24-11-2005, 21:55 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Eileen

Bedankt Jez  8),

Yelowstone hadden we gekozen vanwege de geisers en warmwaterbronnen. En qua landschap trekken de cactussen, woestijnachtig landschap en indianendorpjes ons niet zo.
We willen waarschijnlijk of heen en terug vanaf Las Vegas of San Franscisco en Las Vegas.

Groeten,

Eileen
#3 - 24-11-2005, 22:22 uur

Eileen

vertrekkend half september 2006: van dag tot dag:
1: Amsterdam- Las Vegas , 2: Las Vegas camper ophalen - Hoover Dam - Grand Canyon South 3: Grand Canyon: wandelen
4: Grand Canyon - Chinle: wandeling in Canyon Chelly, 5: Chinle - Moab via Monument Valley, 6: Moab: wandelen in Canyon Lands en Arches Nat. Park, 7: Moab: rafting Gr. Canyon, 8: Moab-Dutch John (191), 9: Dutch John- Jackson, 10: Jackson-Grand Teton Nat. Park, 11: wandelen in Grand Teton Nat. Park, 12: Grand Teton - Yellowstone Nat. Park, dag 13 en 14 in Yellowstone Nat. Park, 15: Yellowstone - Craters of the Moon (Carey), 16: Carey- Salt Lake City (lange reisdag?), 17: Salt Lake City - Hanksville, 18: Capitol Reefe Nat. Park, 19: Glen Canyon National en Escalante, 20: Bryce Canyon, 21: Bryce Canyon, 22: Page en Lake Powel, 23, Page-North Rim Grand Canyon, 24: Grand Canyon North wandelen naar bodem, 25: terug wandelen naar boven - Toquerville: Zion, 26: Zion wandelen, 27: Toquerville- Las Vegas, 28: hele dag in Las Vegas, 29: terugvliegen naar Nederland.

Wie o wie heeft opmerkingen op deze reisroute? Ik vond de RandmcNally routeplanner niet erg handig omdat deze alleen op plaats werkt en niet op nationaal park (klopt dit of doe ik iets fout?). Alvast bedankt voor de reacties, Eileen  :-*
#4 - 26-11-2005, 21:39 uur

Jez

Hoi Eileen,

Ik denk dat je een mooie route hebt gemaakt; de afstanden zijn goed te doen, je neemt genoeg tijd in de parken die je wilt bezoeken.
Ik heb nog 1 tip: probeer niet teveel overnachtingen vast te leggen, zodat je daar nog wat ruimte in hebt. Stel dat je ergens eerder bent uitgekeken, of juist meer tijd had willen hebben. Je kunt ook onderweg proberen te reserveren, als je wat meer inzicht hebt in de haalbaarheid van je planning.

Ik ben zelf niet bekend met Rand Mc Nelly; ik gebruik Microsoft MapPoint North America en die vind ik erg prettig om mee te werken. Ik kan tot op huisadres een route plannen.

Oh, je zou ook nog wat reisgidsen kunnen halen, gewoon om te zien welke routes daarin worden beschreven. Ken je trouwens de officiele website van de Nationale Parken? www.nps.gov In jullie geval is het slim om een parkpas te kopen; voor $50,- mag je een jaar lang alle nationale parken bezoeken.

Groetjes, Jez
#5 - 27-11-2005, 12:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

usfreak

Hallo.....

Ik vindt dat je er wel veel aandoet in korte tijd!
En ook ik denk dat je Yellowstone niet deze trip moet doen (Wij vonden het tegenvallen op de bizons na)

Mijn tip is: Neem je tijd voor een n'park minimaal 3 dagen en ga lekker wandelen door het park.
Yosemite en Zion zijn perfecte parken om te wandelen en van horen/lezen is Bryce ook een park waar je langen moet verblijven.
En natuurlijk moet je ook de Grand-Canyon goed bekijken!
Arches, Capital  en monument vind ik meer parken om rustig doorheen te rijden

Wat ik eigenlijk wel mis op je lijstje is Yoshua National Park Dit is een zeer mooi PArk om zowel doorheen te rijden of een wandeling te maken!  Ligt goed op de route als je bv op LA vliegt  (begin LA en vertrek via San Francisco) Dan hou je ook het mooiste park als laatste "Yosemite"   (Na drie keer nog steeds mijn favoriet)

Op http://www.usatravelguide.nl  kan je handige links vinden voor je Trip!

Veel plezier,

Kees


 
#6 - 29-11-2005, 01:32 uur

PetraVS

Hallo.....

Ik vindt dat je er wel veel aandoet in korte tijd!
En ook ik denk dat je Yellowstone niet deze trip moet doen (Wij vonden het tegenvallen op de bizons na)

Kees


 

Echt??? Wat heb je daar bezocht dan?  Zo zie je maar hoe smaken verschilllen.  Wij vonden Yellowstone fantastisch, het zal moeilijk zijn het te evenaren (en we hebben de meesten van de andere parken ook bezocht).  Het unieke landschap, het vele wild en de varieteit van het landschap in Yellowstone maakt het, voor ons althans, het mooiste park, dat we ooit gezien hebben!
#7 - 29-11-2005, 01:51 uur

Verelle

In jullie geval is het slim om een parkpas te kopen; voor $50,- mag je een jaar lang alle nationale parken bezoeken.
En voor 15 dollar extra kan je een upgrade maken met de Golden Eagle hologram, hiermeer krijg je toegang tot alle parken die onder beheer van U.S Fish and Wildlife Services vallen, dus State Parks etc.

Nog een extra toevoeging: Yellowstone is zeker een van mijn grootste favorieten, maar aangezien dit park vrij groot is zul je hier wel een aantal dagen moeten verblijven om een en het ander te zien. Wij zijn er nu drie keer geweest, en staan er dan een dag of drie per keer.
Zoals Usfreak ook al zei: Joshua Tree in California is heel mooi. Maar je zult een keuze moeten maken omdat er wel veel op je lijst staat. Maar als je je aan een strak schema houdt is het wel te doen.
Vroeg opstaan, doen wij ook.
#8 - 29-11-2005, 07:44 uur
In april terug naar Amerika

Jez

Tja, en wij vonden Joshua Tree weer wat tegenvallen. Vooral omdat het er bloedheet was toen we er waren (eind september); we kunnen nl allebei niet zo goed tegen de warmte.........
#9 - 29-11-2005, 11:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ceetje

6: Moab: wandelen in Canyon Lands en Arches Nat. Park In 1 dag beide parken doen? zonde! zeker in Arches zijn een aantal leuke wandelingen te doen waardoor je een beter en mooier beeld krijgt van het park. En wat betreft Yellowstone: trek daar idd minstens 3 dagen voor uit want er is veel te zien en het is zó groot. Ik ben het eens met de mensen die je aanraden dit park een keer in een andere route op te nemen. Je gaat toch wel een keer terug  ;D ;D ;D Grant Teton is ook prachtig en is ook zeker 2 dagen waard (of meer!)
Houd wel rekening met een zekere moeheid die optreedt na een week of 3. Je doet zo vreselijk veel indrukken op dat je er op het laatst een soort verzadiging optreedt.
#10 - 03-12-2005, 21:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15