Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

kuoni "highlights of the west"

Discussie gestart

heidi64

Hallo,
Wij gaan in augustus een rondreis maken "highlights of the west" , we hebben geboekt  bij kuoni, graag wil ik weten of iemand ervaring met deze rondreis heeft en of het goed bevallen is.
 >:D
We hebben er super veel zin in en het lijkt ons een heel afwisselende reis, we gaan met het gezin , met 2 kids van 18 en 13.
wie kan mij meer vertellen over deze reis.
grtjssHeidi
#1 - 14-12-2009, 14:13 uur
« Laatst bewerkt op: 17-12-2009, 14:36 uur door Mississippi »

hdeweert

Hallo
De route ziet er goed uit maar laat een hoop liggen. Je komt bv langs zion maar hebt geen tijd voor een bezoek
aan het park. Zoals gebruikelijk worden er flinke afstanden gereden, maar dat heb je zelf al gezien. Bij Lake powel
zou je o.a. een kort bezoek kunnen brengen aan de dam en indien mogelijk Antilope Canyon bezoeken.
Je bezoekt zoals is aangegeven de Highlights maar er is nog veel meer te zien en doen.
Het word vast een onvergetelijke vakantie.

Harm
#2 - 14-12-2009, 17:18 uur
« Laatst bewerkt op: 14-12-2009, 22:23 uur door hdeweert »

Jez

Tja, je hebt het al geboekt. Jammer dat je dit forum niet eerder hebt bezocht, zodat je de meningen over georganiseerde rondreizen in Amerika had kunnen vragen........
Dus sluit ik me bij Harm aan en wens je een fijne vakantie!
#3 - 14-12-2009, 21:40 uur
« Laatst bewerkt op: 14-12-2009, 22:23 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Velen gaan toch eerst iets meer 'beschermd' op vakantie en komen dan pas tot ontdekking dat Amerika een heel ander vakantieland is dan Europa.
Natuurlijk je mist enkele dingen, maar je ziet ook veel en des te meer een reden om nog eens terug te gaan.
En zeker een reden om op dit forum info te vragen die je gegarandeerd zult krijgen.
Veel plezier, Hans
#4 - 14-12-2009, 21:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

heidi64

 :D
bedankt voor jullie reacties, ik weet dat het veel rijden is, maar ze zeggen dat het er makkelijk rijden is ?
we willen ook wel het een en ander zien, en ik begrijp heus dat je niet alles kunt zien in 3 weken tijd, daarom hebben we ook voor de highlights gekozen.
we hebben al meer gereisd  ook met de auto door mexico, maar dat is weer heel anders denk ik als in de vs.
dus als jullie nog goede tips hebben zijn deze zeker welkom alvast bedankt ! patriot
#5 - 15-12-2009, 11:04 uur

hdeweert

Jullie route gaat er als volgd uitzien.

Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles-San Diego                 200km
San Diego-Palm Springs               280 km
Palm Springs-Phoenix/Scottsdale   430 km
Phoenix/Scottsdale
Phoenix/Scottsdale-Grand Canyon   320 km
Grand Canyon-Mesa Verde             490 km
Mesa Verde-Monument Valley         255 km
Monument Valley-Lake Powell         175 km
Lake Powell-Bryce Canyon              270 km
Bryce Canyon National Park
Bryce Canyon-Las Vegas                380 km
Las Vegas-Death Valley                 225 km
Death Valley-Yosemite                   525 km
Yosemite National Park
Yosemite-San Francisco                  315 km
San Francisco
San Francisco-Monterey/Carmel      200km
Monterey/Carmel-Ventura              440 km
Ventura Beach-Los Angeles            120 km
Los Angeles

Helaas klopt het kaartje op de website van Kuoni niet erg Mesa Verde  ligt niet zo mooi op de route als zij laten voorkomen. De afstanden kloppen gelukkig wel. Ook de fotos die zij erbij tonen zijn maar voor een deel waar. Zo kom je niet langs Lake Havasu dus is een foto hiervan overbodig, en  met een rondvaart over Lake Powel kom je niet op een van de strandjes die op de foto word weergegeven. Het rijden in Amerika is erg relaxt. Daar hof je je geen zorgen om te maken. Voor het bekijken van de highlights heb je echter maar weinig tijd.
#6 - 15-12-2009, 14:09 uur

JoeSee

Ziet er uit als een bijzonder pittige reis, je bent straks overal geweest, maar echt veel tijd om de dingen te zien is er niet.
In augustus naar Phoenix is een opgave op zich, het is daar boven de 45 c.
Inderdaad jammer dat je al geboekt hebt, met wat hulp van dit forum was je zelf een heel eind gekomen. Kun je nog tegen een zacht prijsje van deze reis af door te annuleren en opnieuw een route uit te stippelen ?
#7 - 15-12-2009, 16:24 uur

Hans B

Tja, ik snap ook niet waarom een reisorganisatie dit ziet als een vakantie.
Mijn idee ligt het accent verkeerd.
Het zijn korte "flits"bezoeken.
Ik zou het ook liever anders indelen met meer tijd voor de echte 'hightlights'.
Niettemin, veel plezier, Hans
#8 - 15-12-2009, 16:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JoeSee

Heidi je moet de feedback niet opvatten als afkraken van je reis. Amerika is sowieso prachtig en deze route ook, maar er is wel het een en ander over te zeggen, zoals je hierboven kunt lezen. Dit is doorgaans een heel positief forum !
Sorry als je eventueel teleurgesteld raakt door reacties op je reis. Het is geen hopeloze situatie hoor.
#9 - 15-12-2009, 23:09 uur

Marianne

Misschien kun je nog enkele aanpassingen doen? Jullie gaan pas in augustus, dus wellicht is er nog iets te veranderen.
Als je Mesa Verde overslaat en een extra nacht PAge doet, en je ruilt de tweede nacht Bryce in voor een nacht bij Zion heb je meer rust in de route, en ook tijd voor Zion. Vinden onze kinderen een van de leukste parken.
De dag Phoenix zou ik ruilen voor een overnachting in Sedona of bij de Grand Canyon. Maar zoals Martin al zei, ook zonder veranderingen wordt echt wel een prachtige reis!

Marianne
#10 - 16-12-2009, 17:16 uur

heidi64

Hoi allemaal
Dank je voor de reactie's, niet helemaal positief maar goed, de reis is geboekt en we gaan ervoor, op het reis buro hadden ze deze reis al meer verkocht en ze zeiden dat die mensen  er positief over waren.
We boeken meestal bij dit reis buro en ik denk niet dat ze ons zomaar iets verkopen, maar goed jullie hebben zo te horen wel ervaring daar, dat het warm is dat weten we, maar we hopen dat de airco goed werkt.

Als je 's morgens op tijd weg gaat heb je toch wel tijd om de dingen te zien ? ;D
 we wilden eerst ook alleen de eerste nacht boeken maar, toen las ik op dit forum, dat de hotels in de NP in het hoogseizoen, dan toch snel bezet zijn, vandaar dat we toen dachten we gaan toch alles maar vast leggen.
Maar is er iemand die deze route heeft gereden in 3 weken tijd?

#11 - 17-12-2009, 09:46 uur

Marianne

Je zult ook echt een geweldige vakantie hebben, natuurlijk is iedereen enthousiast. Maar meestal hoor je ook dat men wel weinig tijd had om alles goed te bekijken. Maar het is ook maar net wat je wilt en wat je verwacht van zo'n reis.
Ik denk niet dat je veel veregelijkbare routes ziet, zeker Mesa Verde is nogal ongebruikelijk in een reis van 3 weken.
In ons 2008-versag kun je de route van Mesa Verde naar Death valley zien (zonder Bryce), en in 2004 en 2006 kun je over het stuk vna Las Vegas naar San Francisco, via Death Valley en yosemite lezen.
In het hoogseizoen is alles in de parken inderdaad wel snel volgeboekt, wij boeken ook altijd van te voren, maar dat kun je heel goed zelf doen, dan weet je zeker dat je iets naar je zin hebt. En het uitzoeken is al erg leuk om te doen!

Als jullie vaker boeken bij dit reisbureau is het misschien toch mogelijk om nog iets aan te passen als je dat zou willen?

Marianne
#12 - 17-12-2009, 10:27 uur

Steson

Hoi Heidi !!

Wat kunnen reacties dan ook verschillend zijn hè !
Ik had onze reis op dit forum gezet en de reacties waren op zich goed.
Toch is onze reis globaal hetzelfde als die van jullie en wij hebben 'maar' 16 dagen !!

Dit is die van ons:
1. Amsterdam - Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles - route 66
4. route 66 - Grand Canyon NP
5. Grand Canyon NP - Page
6. Page - Springdale (Zion NP)
7. Springdale - Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Death Valley NP
10. Death Valley NP - Lee Vining
11. Lee Vining - Yosemite NP
12. Yosemite NP
13. Yosemite NP - San Francisco
14. San Francisco
15. San Francisco - Morro Bay
16. Morro Bay - Los Angeles

Lekker vroeg op weg en heerlijk genieten van de vele uitzichten !!!!
Wij zijn zelf niet van die hikers, dus we pakken de uitkijkpunten en beroemde vergezichten die we op dit forum hebben gevonden en op de site van nps.
In LA is het alleen Universal en in SF de 49-miles drive.....

Volgens mij heb je aan drie weken toch lekker de tijd ??
Fijne tijd !
Succes met de voorpret !!

Gr. Sonja
#13 - 17-12-2009, 19:29 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

Je hebt helemaal gelijk Sonja, deze reis is inderdaad ook goed te doen. Alleen kijk je met een reis van 16 dagen toch wat naders naar de route dan met een reis van 3 weken. Drie weken lang een druk programma is toch vermoeiender dan wanneer je twee weken gaat, en het fijne van een langere vakantie is juist dat je ergens ook wat langer zou kunnen blijven.
Eigenlijk is alleen de omweg naar Mesa Verde iets te veel van het goede (te weinig tijd voor de Grand Canyon en te weinig voor Mesa Verde), de rest is een kwestie van smaak.

Marianne
#14 - 17-12-2009, 23:11 uur

heidi64

Bedankt Sonja en Marjanne
voor de reacties.
Ik ben ook niet  teleurgesteld hoor door de reacties op de reis, het is goed te horen hoe andere mensen er over denken, maar ik denk altijd wel als je gaat reizen is dat vermoeiend en als je thuis komt kun je weer uitrusten, anders moet je een strand vakantie boeken.
We hebben inderdaad al veel voorpret,al duurt het nog even
Wanneer gaan jullie Sonja?
Fijn weekend :D
#15 - 19-12-2009, 10:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15