Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kustlijn van San Francisco naar Los Angeles

Discussie gestart

Sandra1985

Hoi Allemaal....

Ik heb met hulp van Google maps de kustlijn van SF naar LA bekeken.
Nu wilde ik graag tips van wat we kunnen bekijken en waar we het leukst/best kunnen overnachten.
Ik heb de route hoe we willen rijden hieronder geschreven met km erbij.
 
San Francisco      Santa Cruz           128 km      
Santa Cruz      Monterey           80,2   km   
Monterey       Cambria           197 km
Cambria              Lompoc                   144 km
Lompoc              Santa Barbara    87,8   km
Santa Barbara      Los Angeles           155 km

Graag leuke tips van jullie....

Groetjes Sandra
#1 - 06-09-2009, 16:56 uur

Marianne

Hoi Sandra,

deze vraag had je al gesteld toch? Bekijk het lijstje van SpaceAce eens wat in dat topic werd gegeven en kijk dan wat je langs de kust wilt bezoeken. Als je bijvoorbeeld een bezoek aan Hearst Castle wilt brengen moet je op een halve dag rekenen en is een overnachting daar in de buurt handig. Als je in Monterey wilt whalewatchen of het aquarium wilt bezoeken, is een overnachting daar handig. Wil je wandelen bij Big Sur ga dan daar overnachten.

Dus, eerst bekijken wat je wilt doen, en dan de overnachitngsplaatsen erbij zoeken.

Marianne
#2 - 06-09-2009, 18:34 uur

Sandra1985

ja had deze vraag al eens gesteld.
heb het lijstje bekeken maar wilde graag weten wat de populairste dingen waren.
en de leukste plekjes om te overnachten,
maar dit maakt dus niet uit....
Vind het moeilijk om te beslissen dus was benieuwd wat ervaringen zeggen over wat je echt moest zien.

Groetjes Sandra
#3 - 06-09-2009, 19:57 uur

Marianne

Wij vonden Hearst Castle erg leuk om te bezoeken, we hebben er al twee rondleidingen gedaan, maar er zijn ook mensen die het vreselijk kitch vinden. Wat het ook is, maar daarom niet minder leuk vind ik.
En we hebben twee keer gekampeerd bij Big Sur, wat ik een prachtige omgeving vind (kijk eens naar het Ripplewood Resort voor een overnachting). Maar ook dat is weer erg persoonlijk.
Santa Barbara heb ik nog nooit bezocht, maar we hebben wel de mission in Carmel bezocht, terwijl de meeste mensen wel naar Santa Barbara gaan . Het is echt onmogelijk aan te geven wat je wel en niet zou moeten doen. Reisverslagen lezen helpt, en resgidsen lezen is ook heel nuttig. Keuzes zul je echter zelf moeten maken.

Marianne
#4 - 06-09-2009, 20:53 uur

Ine

Wij vonden  Hearst niet zo geweldig...
Leuke styadje om te overnachten zijn Monterey/Carmel, maar je bent dan nog redelijk dichtbij S. Francisco.
Ook aardig is Cambria, klein stadje aan de kust met een aantal hotels bijna meteen aan het strand.
Santa barbara met de mission, het centrum waat je leukkunt  shoppen, de pier e.d. is meestal ook erg gezellig.
#5 - 07-09-2009, 08:48 uur

marjoleinw

Wij zijn dit jaar ook in Santa Barbara geweest, mooi plaatsje! Ook Monterey en Carmel hebben we bezocht en de 17 mile drive gedaan die ik ook wel leuk vond om te doen en waar je veel mooie foto's kunt maken. Wij hebben in Santa Cruz geslapen maar dat vond ik echt vreselijk. Die plaats zou ik een volgende keer overslaan!! Raar wijkje met enge types terwijl het hotel megaduur was.... :-\
We hadden vantevoren kaartjes via internet willen kopen voor de Monterey Bay Aquarium maar dat uiteindelijk toch niet gedaan. Daar hadden we spijt van want er stond een rij van twee uur buiten voor de deur!!  Dat hebben we dus uiteindelijk niet gedaan.

Als je ons verslag wilt lezen; http://www.aqaes.com/usa/   (moet nog een beetje aangevuld worden maar deze plaatsen staan er allemaal bij)
#6 - 08-09-2009, 08:56 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

lex

Santa Cruz is gewoon lelijk! Geen tijd daaraan spenderen. 17 mile Drive is leuk, Monterey en Carmel daarbij. Wij bezochten Mission Santa Barbara: mooi en interessant. Santa Barbara, stadje zelf is ook heel charmant. Solvang, langs de kust is ook tof: een deens dorp!
#7 - 15-09-2009, 11:24 uur

Benneke

Ook is op gelijkaardige vraag van anderen hier al dikwijls een antwoordt gegeven ,
maar ook duidelijk is dat meningen verschillen , dikwijls wordt er enkel op grote en dikwijls terugkomende namen afgegaan .
Zoals duidelijk in mijn andere kommentaren over deze vraag vindt ik Santa Barbara helemaaaal niet de moeite ,
Gééf mij dan maar , zoals hierboven ook vermeld , SOLVANG , ideaal om te gaan ontbijten , en langs de winkeltjes te kuieren ,
maar kortbij zijn dan ook Santa Ynes en de mooie natuur errond , en de ganse Santa Maria valley .
Meer noord hou ik van San Luis Obispo , Arroyo Grande en langs de kust Grover Beach , Pismo Beach , Los Osos met z'n Montana de Oro state park ,
en natuurlijk het gezellige Morro Bay !
Er zullen uiteraard nog wel leuke plaatsen zijn die ook ik niet ken , en natuurlijk is San Simeon met Hearst Castle ook wel de moeite ,
maar eigenlijk is dit , net zoals Santa Cruz , Santa Barbara , Monterey enz véél te toeristis , en te duur !
Dikwijls zijn kleinere en minder gekende plaatsen veel leuker vertoeven , en goedkoper overnachten .
Je druk maken over een plaats om te slapen in CA ?? dit hoeft toch niet , je kijkt maar waar je uitkomt , hotels zijn er genoeg ,
wat ik hier echter nooit lees is : zorg steeds voor een VOLLE tank als je Hwy 1 doet , want de benzinnestations staan dun midden tussen SFO en LA ( langs Hwy 1 bedoel ik dan ! ), en prijzen durven ook als iets verschillen naarmate je verder van SFO en LA geraakt .


#8 - 15-09-2009, 12:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15