Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

kustroute US1 : LA - Monterey

Discussie gestart

nerodrive

Wie heeft deze route al gereden US1 tussen Los Angeles en Monterey ?
Is dit te doen op 1 'lange' dag ?
Waar te stoppen voor speciale bezienswaardigheden ?
Overnachten in Monterey suggesties ?
Dank voor de info.
#1 - 08-02-2017, 19:21 uur

Cees A

Ik ga zelf dit jaar die kustroute ook weer eens rijden, maar dan van zuid naar noord.
Ik blijf echter 1 of 2 volle dag(en) in Santa Barbara, 1 volle dag in Monterey en tussendoor overnacht ik nog in Morro Bay.
Mijn reistempo wijkt dus nogal af van dat van jou. Wat jij in 1 dag wil doen, doe ik in  5 of 6 dagen .......

Als je jouw reistijd Monterey-LA via Hwy 1 in Google Maps uitzet kom je op 600 km en 7 uur reistijd.
Die rijtijd is exclusief rust-,  plas-, lunch-, foto- en andere stops. 
Ik ben bovendien bang dat Google een te optimistische schatting van de reistijd geeft.
Om 600 km in 7 uur te rijden zou je een gemiddelde van 85 km/u moeten aanhouden.
Ik verwacht niet dat je dat op een toeristische weg als Hwy 1 gaat halen.

Om antwoord te geven op je vraag "is het te doen" ? Ja hoor, met heel weinig stops en een snelle lunch.
Is het een aanrader ? Mwah, ik zou het zelf nooit zo doen .....
Moet je dan mijn tempo maar aan gaan houden ?  Nee, dat is nou ook weer niet nodig.
Het is jouw route en je bepaalt je eigen reistempo, maar een extra overnachting op dat stuk zou niet verkeerd zijn.
Je kunt bij onze voorbeeldroute bekijken wat je onderweg aan bezienswaardigheden tegenkomt, maar ik vrees dat je daar in jouw  huidige planning te weinig tijd voor hebt.

Tot slot:
Als je echt die kustroute tussen San Francisco en LA met 1 overnachting wil doen, plan dan die overnachting niet in Monterey, maar bijvoorbeeld in Morro Bay of Cambria.  Je rij-afstanden zijn dan beter verdeeld over de 2 dagen.

Have fun.
#2 - 08-02-2017, 22:16 uur
« Laatst bewerkt op: 09-02-2017, 08:44 uur door Cees A »

Lysanne

Wij gaan komende zomer ook dit stuk rijden (alleen dan andersom). Wij gaan van San Fransisco naar Los Angeles en hebben daar tussen een overnachting in Monterey en een overnachting in Pismo Beach.

In Monterey overnachten wij Hotel Baypark. We zijn van plan om vanuit Monterey een whalewhatch tour te doen.

Verdere plannen van ons:
- De 17 mile drive rijden bij Carmel
- Julia Pfeifer Burns State Park
- Piedras Blancas: zeeolifantenkolonie spotten.
- Morro Bay (idyllisch vissersplaatsje)

Als je dus een dag overhebt zou ik dit niet in 1 dag gaan rijden.
Succes en veel plezier met het maken van je planning!
#3 - 25-02-2017, 15:32 uur
« Laatst bewerkt op: 25-02-2017, 15:39 uur door Lysanne »

Cees A


Gré

Wij hebben geboekt via Travelbird en kregen net het bericht dat de Pfeiffer Canyon Bridge afgesloten is door hevige regenval. Er zitten scheuren in en moet opnieuw opgebouwd worden. Dat gaat op zijn minst 6 maanden duren.
Het verkeer vanaf Palo Colorado naar het zuiden en verkeer vanaf Ragged Point naar het noorden is geblokkeerd.
Ontzettend jammer want wij waren ook van plan om deze route te rijden.
#5 - 02-03-2017, 15:25 uur

Cees A

Wij hebben geboekt via Travelbird en kregen net het bericht dat de Pfeiffer Canyon Bridge afgesloten is door hevige regenval. Er zitten scheuren in en moet opnieuw opgebouwd worden. Dat gaat op zijn minst 6 maanden duren.
Het verkeer vanaf Palo Colorado naar het zuiden en verkeer vanaf Ragged Point naar het noorden is geblokkeerd.
Ontzettend jammer want wij waren ook van plan om deze route te rijden. 

Was al bekend.  Zie de link in mijn vorige berichtje.
Maarre ........ Je laat je vakantie toch zeker niet verpesten door 1 afgesloten stukje weg ?    :o
Rij tussen Monterey en Pismo Beach via Hwy 101  en voor de rest kun je gewoon je oorspronkelijke route houden zoals ie was.
#6 - 02-03-2017, 18:05 uur

Gré

Ja, ik zag het idd staan later.
Bedankt voor de tip!
#7 - 02-03-2017, 18:15 uur

Cees A

 :afro:   Have fun.

PS: misschien vind je nog nuttige tips over de rest van je route bij onze voorbeeldroute
Link: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=vb8iovg3iag7mb2as9si7g0r01
Je vindt hier bijvoorbeeld bij ieder park  een PDF kaart van het park waarop je kunt zien waar alle bezienswaardige punten liggen.
Erg handig bij het plannen van de meest efficiënte route door zo'n park.
Soms moet je even inzoomen op het PDF document, dan worden de lettertjes wat groter en de details wat beter zichtbaar.
#8 - 02-03-2017, 18:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15