Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kustweg en Tioga Pass

Discussie gestart

Patricia

Hallo,

Ik ben al een beetje een planning aan het maken voor volgend jaar en ik heb even jullie hulp nodig.

Wat is mooier, beter, handiger om te doen: de kustweg rijden van Los Angeles naar San Francisco of andersom? Ik dacht dat ik het hier wel ergens een keer gelezen had, maar ik weet het niet meer.

Daarbij komt dan gelijk de volgende vraag: kom je de Tioga Pass alleen over als je van Death Valley naar Yosemite rijdt of ook andersom?

Want dan ligt het eraan welke kant je op rijdt over de kustweg of je over de Tioga Pass komt.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes, Patricia
#1 - 14-04-2006, 12:37 uur

Njit

Wat is mooier, beter, handiger om te doen: de kustweg rijden van Los Angeles naar San Francisco of andersom? Ik dacht dat ik het hier wel ergens een keer gelezen had, maar ik weet het niet meer.

Mooier is SF -> LA
#2 - 14-04-2006, 13:01 uur

Chi Sin X

En de tioga pass is gewoon een dubbelbaans weg, dus daar maakt het niet uit welke richting je uit rijdt.  Ook qua uitzicht maakt het daar niet zo veel uit. 
#3 - 14-04-2006, 14:05 uur

Bakvet

Bij de kustweg kent noord-zuid rijden twee voordelen. Ten eerste rijdt je dan het dichtst langs de oceaan, dus de passagier heeft een geweldig uitzicht en de bestuurder kan er af toe ook van genieten. Ten tweede rijdt je het over het algemeen het mooie weer tegemoet. Dat is lekker toch?

Voor andersom rijden kan ik ook twee voordelen bedenken. Richting San Francisco heb je het meest de zon in je rug. Het landschap wordt dan veel mooier uitgelicht. Als bestuurder geniet je veel meer van de rit. In de tweede plaats is SF gewoon een heel bijzondere stad. Terwijl je in Europa honderden leuke steden hebt, heb je er in de VS denk ik maar tien of twintig en San Francisco behoort daarvan tot de top. Het is een lekker gevoel om naar zo'n stad onderweg te zijn.
#4 - 14-04-2006, 19:17 uur

Patricia

Hallo,

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Dan denk ik dat we gaan beginnen in San Francisco en dan naar beneden via de kustweg naar LA en dan het rondje met alle parken en dan weer eindigen in San Francisco. We gaan in ieder geval 4 weken. Misschien dat we er een week aan vast plakken en dan ook nog naar Yellowstone gaan maar dat weet ik nog niet. Misschien dat we dan de kustweg schrappen en dat gaan doen, maar dat moet ik nog even bekijken.

Groetjes Patricia
#5 - 14-04-2006, 19:19 uur

Jez

Je zou ook nog in San Fransisco kunnen starten en in LA eindigen; scheelt je een rit terug naar SF.
Kwa tickets of inleveren huurauto maakt dit niets uit.
#6 - 14-04-2006, 22:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Misschien dat we er een week aan vast plakken en dan ook nog naar Yellowstone gaan maar dat weet ik nog niet. Misschien dat we dan de kustweg schrappen en dat gaan doen, maar dat moet ik nog even bekijken.

Groetjes Patricia
Yellowstone is super, maar het ligt wel een heel eind uit de buurt. Ik weet je 'rondje' niet, maar als je de parken tot en met bv. Arches neemt, dan is het vanaf daar nog wel 1½ dag rijden met de auto/camper. Voor het park zelf ben je naar mijn mening wel 3 dagen nodig. En vervolgens is het zeker 2 of meer dagen terug om je route op te pikken. Dus een week extra ben je zeker nodig.
Hans
#7 - 16-04-2006, 12:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Patricia

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. We hebben besloten om Yellowstone een andere keer te doen. Dus we gaan waarschijnlijk wel de kustweg rijden. Heeft er iemand nog tips m.b.t. de kustweg? (Zie ook mijn eerste berichtje) We gaan ons nu buigen over de route. Of we beginnen in LA of San Francisco moeten we ook even bekijken. Ik heb gehoord dat veel mensen wel beginnen in LA maar daar eigenlijk zo weer weg zijn.
Groetjes Patricia
#8 - 18-04-2006, 12:15 uur

Chi Sin X

LA was voor mij een tegenvaller eigenlijk.  Het is wel leuk dat je ff op al die beroemde plekken komt, maar daar blijft het dan ook bij (toch in vergelijking met San Francisco of Las Vegas).  Het is wel een must als je van pretparken houdt.

Wij waren begonnen in LA omdat we de laatste paar dagen eigenlijk op een strandje wouden liggen aan de kust op de weg van SF naar LA, om dan ook alles wat rustiger te doen, en er ook een stukje strandvakantie aan te plakken.
In de praktijk is dat er echter niet van gekomen omdat we dagen te kort hadden, en dat hebben we dan geschrapt en hebben we de kustweg gedaan in 2 dagen.

Op mijn volgende reis zou ik ook meer echte rustdagen voorzien.  Nu hadden we geen enkele echte rustdag en op het einde begon het allemaal wel een beetje door te wegen.
#9 - 18-04-2006, 14:54 uur

Annique & Maarten

Wij reden SF-->LA.

Zou het de volgende keer weer zo doen!
#10 - 18-04-2006, 16:38 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

SpaceAce

Dus we gaan waarschijnlijk wel de kustweg rijden. Heeft er iemand nog tips m.b.t. de kustweg? (Zie ook mijn eerste berichtje) We gaan ons nu buigen over de route.

    Leuke tussenstops (route kustweg San Francisco - Los Angeles):
    Om dit lijstje te kunnen bekijken, zou je het beste twee nachtjes tussen San Francisco en Los Angeles kunnen plannen. Bijvoorbeeld een nachtje in Monterey en een nachtje in San Simeon. Heb je hier geen tijd voor, zou je het beste even kunnen kijken welke van deze stops je wel zou willen doen, zodat je misschien maar één nachtje nodig hebt. Maar het leukste en relaxte is natuurlijk twee nachten :)
    #11 - 18-04-2006, 17:08 uur
    Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

    :: www.turbocabaret.nl ::
    * Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

    Patricia

    bedankt voor alle reacties!!!
    groetjes patricia
    #12 - 20-04-2006, 10:21 uur

    vwkever

    Hoi,

    Handige info hier boven! Over 4 maanden zijn we nu in West Amerika. We rijden dan o.a. ook van SF naar LA (hebben we 1 dag voor ingepland). De snelste route is geloof ik via de snelweg 5, maar de kustroute lijkt me veel leuker. Wat is de beste plek om de kustweg op te gaan? Al helemaal aan het begin in FS? Of is het slimmer om pas halverwegen ergens van de (ik geloof) snelweg 5 af te gaan?

    Mvg,
    Jeroen
    #13 - 01-05-2006, 15:27 uur
    We zijn (helaas) weer terug uit de USA! Zie het verslag op http://vwkever.web-log.nl

    vana

    Wij zijn de kustweg op gegaan bij Santa Cruz.

    #14 - 02-05-2006, 22:18 uur
    REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
    USA ZW

    LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
    USA Zuid en Midwest

    REISVERSLAG 2008:
    http://wunnik2008.web-log.nl

    Canada en NW USA

    Chi Sin X

    Wij zijn er pas op gegaan bij Monterey.  Ik denk dat je uw keuze moet baseren op de hoeveelheid tijd die je hebt, en wat je wil doen.  Het rijden via de kustweg is een stuk langzamer dan langs de autosnelweg (maar wel veel mooier).
    #15 - 03-05-2006, 10:03 uur

    leden:

    0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


    Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15