Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kustweg San Francisco-Los Angeles - Route 1

Discussie gestart

sonny_z

Beste forummers,

Wij hebben 2 dagen uitgetrokken voor de kustweg SF-LA. Maar we willen alleen de mooiste stukken zien.
Het gedeelte Monterey-San Luis Obospo lijkt ons het interessants met de zeehonden bij Monterey, de 17 mile drive,
Big Sur en Hearst Castle bij San Simeon. Wat ik wil vragen zijn de gedeelten SF-Santa Cruz en in het zuiden San Obispo-LA
wel interessant genoeg om de kustweg te nemen of kunnen we voor die gedeelten beter de snelweg pikken ?

Alvast bedankt !

groet,
Rob Zonneveld
#1 - 14-06-2009, 17:01 uur

Hans B

San Francisco - Santa Cruz.
Dit stuk heb ik zelf gereden en ik vond dit wel een mooi stuk.

San Luis Obispo - Los Angeles
Pak er even een goede kaart bij en je ziet dat ruwweg tussen San Luis Obispo en Santa Barbera een groot deel niet langs de zee ligt. Op dit deel zou ik voor de grotere Hwy-101 kiezen.

Hans
#2 - 14-06-2009, 18:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Benneke

Waarom geeft men mensen hier steeds VERKEERDE info ??
Rob ,
Santa Cruz is idd een mooi stadje , maar ééns je dat zag is er de ganse kustweg tot halfweg zo goed als niets meer te zien , 17 mile drive vind ik niet zo indrukwekkend , Uiteraard is er San Simion met Hearts Castle voor mensen die ervan houden , maar is daar allemaal vééééél te duur om te overnachten , eten , ea .
Vertrek ook VOORAL met een VOLLE tank !!! want als je halfweg moet tanken zou je wel is kunnen schrikken ,
natuurlijk is het mooi rijden in de bergen met rechts van u de kustlijn , maar daar houdt het ook op .
Meer zuidelijker ligt Morro Bay  , met otter rock , vissende pelicanen ,héél gezellige shops , ideaal ook om ontbijt te nuttigen bij opkomende zon , terwijl onder u de otters liggen te "zonnen" , hier is't gewoon prachtig ! .
Net onder Morro Bay ligt het kleine plaatsje Los Ossos , eigenlijk klein nederzetting voor gepensioneerden die vluchten van het drukke LA , met het Montana de Oro State Park , wat ik wel de moeite vondt om wat tijd voor uit te trekken .
Verder is San Luis Obispo een héél mooie streek , mooie hotels , in het seizoen héél wat te doen , om een voorbeeld te geven ,
oldtimer en andere classic car clubs houden er hun meetings , er is altijd wel wat te zien ,dit is DE streek bij uitstek voor evenementen .
nog zuidelijkere ligt : Pismo Beach met de vele surfers en beachshops ,  Arroyo Grande , met nette hotels aan schappelijke prijzen !
Santa Ynez met z'n wijngaarden , en vooral niet te vergeten het héél gezellige Solvang ( Deens dorpje )! zeker een bezoekje waard , maar beter een hotel in de buurt zoeken ( bv Buellton ) daar overnachten in Solvang nogal kostelijk kan zijn .
Santa Barbara is ook niet echt mijn ding , onvriendelijke mensen , géén parking te vinden , speciale streek maar niets voor mij , niets gezelligs aan !


#3 - 15-06-2009, 02:59 uur
« Laatst bewerkt op: 15-06-2009, 03:04 uur door Benneke »

Hans B

Waarom geeft men mensen hier steeds VERKEERDE info ??
Benneke,
Ik ben altijd graag bereid te leren.
Aangezien ik de enige ben die een reactie heeft gegeven zou ik graag willen weten welke "verkeerde" info ik heb gegeven.

Hans
#4 - 15-06-2009, 07:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ruud

Sonny
Op het moment dat jij deze vraag stelde reed ik op de Hwy 1. Ik heb niet het hele stuk gedaan maar heb hem opgepakt bij Ventura en ben daarna, zoveel mogelijk langs de kust, naar San Francisco gereden in drie dagen.
Het is nogal moeilijk om alleen de mooie stukken eruit te pikken want die liggen verspreidt over de hele route.
Zowel Hans als Benneke hebben in hun antwoord gelijk, het ligt er maar aan waar je de nadruk op legt.
Ik heb stukken gereden waar ik de zee niet eens rook laat staan zag en ik heb hele mooie stukken gereden met vol zicht op de zee.
De hwy 1 kun je moeilijk in stukjes hakken. Je rijdt hem omdat je de hele route mooi vind en soms valt het mee en even verderop valt het misschien wat tegen. Ik vond het schitterend om te doen en misschien komt deze beschrijving het dichtst bij de waarheid:
De Hwy 1 is een prachtige route om te rijden met zeer regelmatig zicht op de zee. Wat je verder in de dorpjes langs de route nog interessant vindt moet je zelf bepalen.
Ruud
#5 - 06-07-2009, 15:41 uur

dol op reizen

Wij hebben vorige maand in Morro bay geslapen dat ligt ongeveer op de helft tussen LA en san Francisco. leuk plaatjes, niet groot, maar leuke restaurantjes waar je de ondergaande zon kan zien en uitzicht hebt op de Morro Rock. Bij de Morro Rock lopen allemaal eekhoorntjes die zo uit je handen eten. Wij hadden kaas popcorn gekregen van Amerikanen die ze aan het voeren waren en die schattige maar bruatale beestjes zaten er van te genieten erg leuk.
#6 - 09-07-2009, 18:05 uur
« Laatst bewerkt op: 09-07-2009, 18:16 uur door dol op reizen »

Eric

zucht...ik kan het niet laten..., maar....voeren van dieren???
waarom???
#7 - 10-07-2009, 09:04 uur

USofA

17 miles drive vond ik ook niet veel aan. Na 5 mile zijn wij eraf gegaan om een duik in de zee te nemen.
Verder heb ik een supertijd meegemaakt in Big Sur en San Luis Obispo. Santa Barbara is een leuke plaats om een paar uurtjes te bezichtigen.
Wij hebben ook 2 nachten in Santa Cruz gezeten. Voornamelijk omdat het weer erg mee zat en de zee goed te doen was.
Erg leuke plaats met veel hippies.

Monterey vond ik niet veel aan trouwens. Je kan de zee aquarium bezoeken. Zoiets bestaat ook in Scheveningen, dus stelt niet veel voor.

Groet,

Michael
#8 - 13-07-2009, 13:34 uur

eelde1904

Misschien kun je iets vinden op mijn website

http://www.honest.nl/reis%20usa%202002/

Vriendelijke groet en veel plezier gewenst

Herman
#9 - 30-07-2009, 22:36 uur

Bas_en_Es

Wij vonden route 1 geweldig en hebben geprobeerd deze zoveel mogelijk te volgen. We vonden dorpjes als Carmel, pismo Beach, solvang en santa Barbara echt heel erg leuk! Morro Bay viel wat tegen maar dat kwam voornamelijk door de mist (zagen niks van heel het dorpje  ;D). Ieder moet voor zich weten wat hij/zij leuk vindt!
Succes ermee!
Groetjes,
Bas en Es.
#10 - 31-07-2009, 09:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15