Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

L.A. naar S.Fr. via de parken: Lower Antelope Canyon in te passen?

Discussie gestart

tedb

In juni gaan wij naar de States! 15 jaar geleden hebben mijn man en ik een rondje zuid-westen gedaan en dit jaar doen we een vergelijkbaar rondje met nog wat extra's (toen bijv. Los Angeles en Monument Valley niet gedaan). Hebben er héél veel zin zin in, zeker omdat we nu met zijn vieren gaan.
Hebben lekker makkelijk een trip van Jan Doets geboekt (Family Adventure), omdat we niet zo'n zin in al dat uitzoeken hebben en omdat dé ultieme route toch altijd beperkt wordt door tijd en geld. 15 jaar geleden hebben we veel lol gehad van de reisgids 'Let's go USA', vooral erg leuke restaurants gevonden.

Onze overnachtingsplaatsen /route:

Los Angeles (Sportsmen's Lodge) 2 nachten
Laughlin (The Aquarius Resort) 1 nacht
Grand Canyon (Canyon Plaza Qual.) 1 nacht
Sedona Sedona Super 8) 2 nachten
Chinle (Hotel Canyon the Celly) 1 nacht
Mexican Hat (San Juan Inn) 1 nacht
Moab (River Canyon Lodge) 2 nachten
Bryce (Bryce View Lodge) 1 nacht
Las VEgas (Best Value Inn) 2 nachten
Death Valley (Furnace Creek Ranch) 1 nacht
Mammoth Lakes (Mammoth Mountain) 2 nachten
El Portal (Cedar Lodge) 2 nachten)
San Franciso (Heritage Marina) 2 nachten

Mijn vraag: is er een bezoek aan de Lower Antelope Canyon in te passen? Bijv. tijdens ons verblijf in Sedona? Of juist als we 'boven langs' richting Bryce/Zion gaan?
Ik zou er heel graag naartoe willen en overweeg zelfs een dag ertussen te voegen, maar mijn man ziet dat eigenlijk niet zitten; die vindt het wel mooi zo.
Ik het Antelope Canyon trouwens te doen met twee jongens van (dan) 6 en 10 jaar?
Oh ja, we reizen van 27 juni tot 16 juli.

(Ik post apart nog wat vragen over 'doe-en-bezoek-tips', restaurant en The Narrows, om het overzichtelijk te houden).
Alvast bedankt!

Ted
#1 - 18-02-2008, 18:06 uur

jerbia

Ik zou niet weten waar je Antelope Canyon nog in zou kunnen passen. Vanaf Sedona of Bryce is het veel te ver rijden om 'eventjes' mee te pakken. Ga met de kids lekker naar Slide Rock SP bij Sedona, dat is ook hartstikke leuk! (zie ons verslag dag 7)
#2 - 18-02-2008, 18:12 uur

hdeweert

In een georganiseerde trip zit niet veel speling.
Antilope canyon is prima te doen met de kids
maar helaas te ver om eventjes te doen zeker.

Harm
#3 - 18-02-2008, 21:43 uur

tedb

Hoi! Bedankt voor de reacties!
Slide Rock SP is wel een erg leuke tip (leuk filmpje, geen geschaafde billen? ;-))
Antelope lijkt me toch wel errug leuk... zou wel eens het hoogtepunt van de reis kunnen worden... Komt ook omdat dat voor mijn man en mij ook nieuw is; Grand en Bryce en Zion en Death Valley hebben wij al eens bezocht. Al verheug ik maar daar ook erg op, hoor!

Ik overweeg nu om vanaf Grand Canyon toch naar Page te rdijen voor Antelope Canyon en dan aan het eind van de dag naar Sedona. Is ook wel een stuk rijden, maar daar slapen we dan 2 nachten. Maar dat is ook iets wat we ter plekke kunnen besluiten; afhankelijk hoe het reizen gaat.
Alternatieven zijn nog: in plaats van 2 nachten Sedona, 1 nacht Sedona en daarvoor 1 nacht bij Page. En: een ancht bij Page en tussen plakken en de rest vand e reis een dag opschuiven. Die twee alternatieven heb ik aan jan Doets voorgelegd; afwachten wat mogelijk is (ik wil best een dag extra=langer, maar mijn man moppert al dat het zo al mooi (=duur) genoeg is...

Ik laat nog wel weten of het toch nog eenv an de twee alternatieven wordt.

Groet,
Ted
#4 - 23-02-2008, 12:35 uur

Marianne

hallo Ted,
Ik begrijp dat er nog niets vast ligt, ook de vlucht niet?
Het schijnt behoorlijk snel te gaan met de goedkopere vluchten dus het lijkt me handig om zo snel mogelijk de vluht vast te leggen. Waaom niet alleen lvucht en (autohuur) boeken en dan zelf de accommodatie doen? Dan heb je nog even tijd om dat op je gemak uit te zoeken. Je bent dan ook niet afhankelijk van de mogelijkheden van Jan Doets.
Ik weet niet wat Jan Doets allemaal aanbiedt, maar vaak zit je bij georganiseerde reizen niet in de parken, terwijl een tentcabin in Yosemite bijvoorbeeld leuk is voor de kinderen (en het scheelt je zoeken naar een parkeerplaats als je het park in rijdt).

Een extra dag, dat zijn de kosten niet.  Misschien ben je juist goedkoper uit als je wat met de vluchten kunt schuiven!

Marianne
#5 - 23-02-2008, 13:16 uur

tedb

De reis is dus wel al geboekt....
Maar ik ben daarna pas gaan rondneuzen op het net en heb toen dit forum gevonden. Zo kwam ik ook achter Antelope Canyon. Tja, misschien had ik ook wel alleen vluchten en bijv. eerste (en laatste) nacht moeten boeken. Maar we waren gewoon wat gemakzuchtig en de reis zag er qua route goed uit. Er zitten bovendien al vier excursiet(tje)s in (een jeeptocht bij Sedona, een jeeptocht in Monument Valley, een raft bij Moab and een Bay City Cruise bij San Francisco.
15 jaar terug hebben we wel alleen vluchten en eerste hotelovernachtingen geboekt (we zijn toen naar New Orleans gevlogen, een week later van Memphis naar San Francisco en weer twee weken later van Las Vegas naar Pittsburgh waar we nog een week bij familie zijn geweest. Maar met de kinderen vinden we het wel zo gemakkelijk dat de overnachtingsplaatsen vastliggen. Niet eens zozeer dat de hotels vastliggen, maar meer dat de route tijdens de reis niet meer ter discussie staat (nou ja, we kunnen natuurlijk nog wel bepalen hoe we precies van A naar B rijden, maar dat we naar B moeten, is wel duidelijk.
En tja, het blijft dan een compromisreis, maar aangezien er toch grenzen aan onze tijd en budget zitten, zal zo'n reis altijd een compromisreis zijn. Maar dit compromis is er een waar we heel geod mee kunnen leven, hoor. En waar we ons al zeer op verheugen!
Na jaren kamperen in Frankrijk (ook leuk!) en een keer Griekenland, is dit alweer dichter bij de vakanties zoals ik die zelf graag doe. Maar ook wel weer spannend voor de jongens: zo'n eind vliegen, zulke stukken rijden en toch wel een programma van dingen zien en dingen doen (toch wel heel anders dan vooral op de camping tussen tent en zwembad rondhangen met af en toe een markt bezoeken of ergens een korte wandeling...) Ze zijn er in ieder geval al heel enthousiast over. (Ook omdat we 'al' op de laatste schooldag voor de vakantie weg gaan; dat was nog net de laatste dag voor een voordeliger boekingsklasse; scheelde ongeveer 1400 euro...)

Dág!

Ted
#6 - 24-02-2008, 01:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15