Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van phoenix tot san francisco -juli 2012

Discussie gestart

marnix68

dag iedereen
 als nieuw lid hier op deze prachtsite merk ik een massa  kennis en ervaring
daarom zou het mij enorm plezieren dat mijn voorstel van autovakantie voor juli 2012 ook eens met kennis van zaken bekeken wordt
alle opmerkingen worden met heel veel dank aanvaard
kan er beter nog wat geschoven worden in een dag of zo , 3dagen S_F lijkt me ook zo veel
zijn een actief gezin met twee dochters van 16 en 18 j oud

1  zaventem -phoenix
2 flagstaff voor sunset crater ,walnut canyon
3 grand canyon ,mesa verde, horseshoe band
4 zonsopgang GC naar moab ,monument valley
5  moab  - arches ,capitool reef canyonland
6            idem
7 even doorbijten,   een uur of 9 naar grand teton
8 yellowstone
9 yellowstone
10 rijden naar zion stop in great salt lake
11 zion NP en bryce canyon
12  vroeg naar las vegas + 1 nacht
13 death valley
14 sequoia NP -kings canyon
15    "                   "       "
16 yosemite - Bodie
17      "             
18 san francisco
19
20
21    --> zaventem
#1 - 18-11-2011, 20:04 uur

Marianne

hallo, welkom op het forum!

Je hebt een bijzonder onmogelijke reis gepland. Ik kan je aanraden om een googlemaps er bij te pakken, of www.mapquest.com , en de route, afstanden en reistijden eens goed te bekijken. Bij dag 3 Mesa Verde lijtk me niet juist, bedoel je Antelope Canyon? En dag 16 naar bodie? Zion en Bryce op 1 dag?
Bedenk dat je niet veel ziet van een park vanuit de auto, dus plan ook nog wat tijd in om de parken te bekijken.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag; ook met tieners, ook met Yosemite, Yellowstone, Moab, maar ook met heel veel niet, en veel meer tijd.

Marianne
#2 - 18-11-2011, 20:46 uur

Tet14

Wat Marianne zegt.
#3 - 18-11-2011, 22:53 uur

Dirc

100% mee eens.
#4 - 18-11-2011, 23:37 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Ik heb weinig aan het verhaal van Marianne toe te voegen. Deze route is naar mijn bescheiden mening gekkenwerk. Beperk je tot het standaardrondje Phoenix-Grand Canyon-Page-Moab-Capitol Reef- Bryce-Zion-Las Vegas-Death Valley-Bodie/Mono Lake-Yosemite-San Francisco.

Als je beslist naar Yellowstone wilt, en daar kan ik me wel iets bij voorstellen, dan is het alternatief een rondje vanaf Denver of Salt Lake City.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 19-11-2011, 01:32 uur
Groet,

Old Faithful

Ine

Ik vraag mij serieus af of je wel op een goede wegenkaart gekeken hebt. Nu noem je zaken op die totaal onlogisch van elkaar liggen of je haalt diverse zaken door elkaar.
Kijk op bijv. goodle maps, zie de afstanden. Onthoud dat als je van A naar B rijdt, je nog niets gezien hebt, hetzij onderweg hetzij ter plekke.
Zoals je de route plant heb je een paar weken meer nodig vrees ik.
Durf te schrappen, dat is vaak moeilijker dan te veel willen zien en eindeloos in de auto te zitten.
#6 - 19-11-2011, 12:46 uur

Hans B

Eens met bovenstaande posters.
Gekkenwerk.
#7 - 19-11-2011, 17:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik hoop niet dat we Marnix nu afgeschrilkt hebben. Ik zou zeggen: geef eens aan wat de echte musts zijn voor jullie, dan zijn er hier genoeg mensen die helpen bij het uitstippelen van een route.
Hieronder alvast een voorbeeld, met wat meer rust, maar nu geen tijd op het laatst voor San Francisco. Maar qua reistijden (op de ene lange dag naar Jackson na, misschien al een dag eerder gaan rijden?) goed te doen, en ook tijd voor de parken.


1   Phoenix      
2   Phoenix    -   Grand Canyon
3   Grand Canyon    -   Monument Valley
4   Monument Valley    -   Moab
5   Moab      
6   Moab      
7   Moab    -   Jackson (erg lang)
8   Jackson    -   Yellowstone
9   Yellowstone      
10   Yellowstone      
11   Yellowstone    -   SLC
12   SLC    -   Bryce
13   Bryce    -   Zion
14   Zion    -   Zion
15   Zion    -   Las Vegas
16   Las Vegas    -   Death Valley
17   Death Valley    -   Lee Vining
18   Lee Vining    -   Yosemite
19   Yosemite      
20   Yosemite    -   SF
21   SF      

Marianne
#8 - 19-11-2011, 21:40 uur

hke

Wij zijn vorig ook van Phoenix naar San Francisco gereden.
We hebben minder plaatsen aangedaan.
gezin met 2 kids van 10 en 8. Kinderen zijn dus wat jonger maar je kunt toch wel een indruk op doen.
Bekijk het weblog eens.
#9 - 20-11-2011, 09:36 uur

marjoleinBB

Dat is inderdaad een drukke reis zeg .
We zijn afgelopen september ook in Phoenix begonnen en in San Francisco gestopt  en hadden nog tijd te kort   terwijl wij niet eens richting yellowstone zijn geweest .Wij hadden 20 dagen vakantie .
Zoals jullie zeggen zijn jullie actieve mensen zijn jullie ook van plan om hikes te gaan doen in bv Grand canyon en Zion en Yosemite ??Dan zou ik zeker  yellowstone bewaren voor een andere reis dan kun je de parken die je aandoet ook echt ervaren .Op de kaart lijken de afstanden mischien te doen maar dat valt echt tegen in het echt .
Succes met het plannen van jullie reis
#10 - 20-11-2011, 17:33 uur

marnix68

al veel dank aan de mensen die gereageerd hebben
ik zal alles eens goed moeten bekijken en harde keuzes maken en dingen moeten weg laten
was nochtans gebasseerd op ' grand tour of the west'  van jet air 21 dagen zonder los angeles en vertrek uit phoenix
inderdaad ,vermoeid van in de auto genieten lukt niet zo goed 
later meer en thanks
#11 - 21-11-2011, 08:39 uur

Marianne

Routes van een reisorganisatie staan er in het algemeen om bekend dat ze in een flink tempo langs de bezienswaardigheden gaan. Zo te zien heb je echter aan de reis nog wat dingen toegevoegd. Dat wordt dan echt te veel.

Marianne
#12 - 21-11-2011, 13:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15