Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

LA Kingman

Discussie gestart

Sus

Na een hoop verhuurcentra en carrentalwebsites te hebben uitgeplozen, komt het erop neer dat we enkel een Chevrolet Suburban (or simular) kunnen huren wanneer Pick-up en Drop-off locatie gelijk zijn. Aangezien we met 6 volwassenen zijn is een kleinere SUV of minivan uitgesloten. Normaal was de bedoeling ; heen naar LA en terug via SF maar dat wordt nu dus een rondje LA.
Het probleem wat zich voordoet is de eerste reisdag met de wagen, we willen nl. vanuit LA in 1 keer naar Kingman of liefst zelfs Wiliams rijden via Joshua NP (via Palm Springs de zuidingang nemen en via de noordzijde eruit rijden richting Needles). De afstand LA- Wiliams via Joshua NP is ca. 800 km, dus dat lijkt me onhaalbaar. Tot Kingman is ca 600km.
Is dit te doen via Joshua NP ?

Sus
#1 - 18-11-2011, 16:50 uur
« Laatst bewerkt op: 18-11-2011, 16:54 uur door Sus »



Freddytex

Waar in LA vertrek je en om hoelaat.Houd ook rekening met het verkeer in LA.De rechtstreekse weg via Barstow naar Williams is 700 km.Indien je nog iets wenst te zien van Joshua Tree NP denk ik dat het zeer moeilijk word  in een dag ,dan kan je beter in twenty nine palms overnachten.
#2 - 18-11-2011, 18:20 uur

Hans B

Indien je redelijk op tijd met het vliegtuig aankomt in LAX, zou je op die dag al kunnen proberen een stuk naar het oosten te rijden.
Met een beetje geluk kun je al wel tot bv. Cathedral City komen (130 mile, 2 uur), zit je meteen voor het Joshua Tree NP.
#3 - 18-11-2011, 18:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Het lijkt me handiger om iets meer informatie te geven. Hoe ziet de route er uit, hoeveel tijd heb je voor de rest, wanneer ga je? Vertrek je op de dag na aankomst? Of wil je eerst een paar dagen in LA blijven? Heb je al iets gereserveerd?
Je kunt het ook open laten en zien hoever je komt want het is moeilijk aan te geven hoeveel tijd je voor JT nodig hebt. In de zomer is het er erg heet, misschien ben je dan snel uitgekeken daar.
Ik denk dat je Kingman wel kunt halen, zeker als je vroeg vertrekt.

Marianne
#4 - 18-11-2011, 18:45 uur

Sus

Ok,,hier wat meer info: Vertrek 13/07/2012 - Terug op 03/08/2012
Als we met Jetairways vliegen en kiezen voor de vlucht met een tussenstop van 1u45 in NY, dan zijn we om 17.15 in LA. Met de tussenstop van 3u20 zou het 18u55 zijn als we in LA landen.
De route ziet er als volgt uit;
Dag 1: BRU - LAX (eventueel na aankomst dan naar Cathedral City of 29Palms) we hebben nog niets geboekt.
Dag 2: Cat.City of 29Palms - Kingman of Wiliams.
Dag 3 : Kingman of Wiliams - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 5: Monument Valley - Page
Dag 6: Page - Bryce Canyon
Dag 7: Bryce Canyon - Zion NP
Dag 8: Zion NP
Dag 9: Zion NP - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek of Stovepipe Wells)
Dag 12: DV - Bishop
Dag 13: Bishop - Bodie - Yosemity NP (Curry Village)
Dag 14: Yosemity NP
Dag 15: YNP - San Francisco
Dag 16: SF
Dag 17: SF
Dag 18: SF - San Simeon
Dag 19: San Simeon - LA
Dag 20: LA
Dag 21: LA
Dag 22: LAX (ochtend)- Brussel
Dag 23: Aankomst Brussel rond 7u30 .

Dag 20 en 21 in LA kunnen we anders ook in het begin zetten
Dan zou het begin er zo uitzien
Dag 1: BRU - LA
Dag 2: LA
Dag 3 : LA (late namiddag) naar 29 Palms of  Cathedral City
Dag 4: 29 Palms of Cathedral City - Kingman, of misschien al Wiliams.
#5 - 18-11-2011, 20:11 uur
« Laatst bewerkt op: 18-11-2011, 20:24 uur door Sus »



Marianne

Hallo Sus,
Het is een aardig volle reis, en zeker die eerste week heb je nergens een rustmoment. Met 6 personen denk ik dat je ook wel wat extra tijd nodig hebt (langer wachten op een tafel in een restaurant, meer overleg over wat te doen onderweg en ter plekke, meer tijd voor boodschappen etc), en dan elke dag weer ergens anders heen rijden; het lijkt me nogal vermoeiend.
Ik zou die dagen LA (wat wil je daar doen, is 1 dag misschien voldoende?) op het laatst doen, en meteen vroeg vertrekken die eerste dag. Nog ergens heen rijden na de vlucht lijkt me niet zo verstandig, maar je kunt dat ook ter plekke bekijken als je de auto hebt. Het zal 's morgens vroeg wellicht rustiger zijn omdat je tegen de file in rijdt?
Ik denk dat ik Joshua Tree zou overslaan; jullie hebben al voldoende parken. Wil je wel graag naar Joshua Tree, dan zou ik aanraden om Monument valley over te slaan zodat je iets meer rust hebt die eerste week. Dan zou je een extra dag Grand Canyon of Page kunnen doen.
Tussen DV en Yosemite zou ik in Mammoth Lakes of Lee Vining overnachten, dan heb je meer tijd voor Yosemite de volgende dag. Het blijft wel krap, de tijd die jullie voor Yosemite uittrekken.

Marianne
#6 - 18-11-2011, 20:39 uur

Sus

Hoi Marianne,

Bedankt voor de info.
Tja, Joshua NP hoeft niet echt,,ik wou de trip naar Kingman of Wiliams gewoon niet te saai maken, vandaar JT.
Ik kan ook 1 dag LA omzetten naar YNP.
Dat ik na aankomst nog 2 uren of wat meer moet rijden maakt me niets uit, ik kan zelfs niet wachten om in die V8 te kruipen:-))
Monument valley wil ik echt niet overslaan want het zijn de beelden van die rotsformaties in MV en Antilope canyon wat me deze reis heeft doen plannen.

sus
#7 - 18-11-2011, 20:52 uur



Tet14

Vergeet het maar om na aankomst in LA nog te gaan rijden. Het neemt nog zeker een uur voordat je de auto opgehaald hebt en je zit in de spits in LA. En controleer de auto op beschadigingen voor je weggaat.  Ik ken die I10 maar al te goed.
Als je via Joshua Tree NP wil rijden neem dan niet de zuid ingang maar de west ingang bij Yucca Valley (afslag naar ca62 off I10) Het NW gedeelte van Joshua Tree is het interessantst maar in deze drukke route zou ik Joshua tree NP  overslaan, zeker in juli.
Tet
#8 - 18-11-2011, 22:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15