Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

LA r SF of LA - SF aansluitend hawai

Discussie gestart

bemmel47

Hoi, wij willen volgend jaar juli/aug met kids 6 en 13 de route SF - LA of LA - SF doen. En als afsluiter naar hawai. In totaal 3 weken de tijd. We willen zowel in LA en SF enkele dagen vertoeven, tijdens onze reis willen we een mooi park bezoeken. Ik ben verder nog helemaal blanco. persoonlijk vinden wij het fijn om ergens minimaal 3 nachten te verblijven om zo de omgeving etc te bekijken en dan door te trekken naar onze volgende bestemming. Als reisafstand willen we per x maximaal 300 km afleggen. Hebben jullie tips en waar kunnen we het beste starten LA of SF. We zijn echte stadsmensen, dus leuke aanraders voor leuke plaatsjes (winkels, restaurant etc) zijn meer dan welkom. Denk zelf dat 1 nationaal park o.i.d. voldoende is en is San Diego leuk om te bezoeken.

Hoop op leuke starters tips.

ps: heb vorig jaar zelf onze rondreis florida georganiseerd, wat prima is bevallen dus als iemand daar intresse in heeft, let me know

gr, danielle
#1 - 22-05-2008, 23:10 uur

Marianne

Hallo Danielle,

In 3 weken heb je niet zoveel tijd, als je ook nog naar Hawaii wilt. Waarom niet alleen het zuidwesten? Er is daar zovel te zien en te doen, dat zelfs 3 weken niet genoeg zullen blijken.

Maar goed, in twee weken zou je een moioe rondreis door Californië kunnen maken. Ik zou dan een rondje maken, zodat je zowel een park als de kustweg mee kunt nemen. Het startpunt maakt dan niet uit.
Stel je begint in LA, dan zou je zoiets kunnen doen:
1 Aankomst LA
2 LA
3 LA
4 LA -San Diego (Seaworld?)
4 San Diego
5 San Diego via Joshua Tree naar Sequoia NP
5 Sequoia/Kings Canyon NP
6 Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - San Francisco
10 San Francisco
11 San Francisco
12 SF - Monterey/San Simeon
13 Monterey - Pismo Beach/Santa Barbara
14 Pismo Beach - LA

Je schrijft dat je vooral steden wilt doen; je kunt er dan over denken om Las Vegas mee te nemen (en dan niet Sequoia te doen, maar via Death Valley naar Yosemite te rijden), maar dan blijft er voor andere dingen minder tijd over.
Ook al vinden jullie 1 park voldoende, ik zou toch aanraden om nog iets meer te doen. Ook voor de kinderen is dit leuk. Hoe mooi de steden ook zijn, het zou jammer zijn als je de geweldige natuur in het westen mist.

In San Diego hebben wij alleen Seaworld en de Zoo bezocht. Aan te raden, maar als je al in Florida geweet betn weet ik niet of Seaworld dan nog op jullie lijstje staat.
Kijk eens naar onze reisverslagen; onze kinderen waren in 2006 13 en 11 jaar. Wij zijn toen onder andere in Yosemite, Sequoia, LA en LAs Vegas geweest.
In LA vonden wij de VIP tour bij Warner Bros een aanrader.

Marianne
#2 - 23-05-2008, 14:37 uur

Yessica

Ik sluit me bij Marianne aan dat 3 weken een mooie periode is, maar erg kort als je er ook nog Hawaii bij wil doen. Het lijkt me ook nogal vermoeiend met kinderen om na zo'n rondreis nog naar Hawaii te vliegen. Waarschijnlijk wil je daar dan een soort strandvakantie boeken om uit te rusten en dat is nou net zo jammer: Hawaii is eigenlijk te mooi en er is te veel te zien en te doen om alleen op Oahu te blijven. Je bent dan erg ver van huis en hebt daar de mooie dingen dan nog niet gezien. Hawaii is eigenlijk een bestemming op zich waar je al zeker 2 weken voor nodig hebt.

Mocht je het toch willen, en je bent een echt stadsmens, dan is Oahu toch het meest geschikte eiland denk ik. Er is ook genoeg te zien en te doen zoals Pearl Harbour en het beklimmen van Diamond Head, de uitgedoofde vulkaan.

Ik zou zeker een nachtje in Californie zeker een nachtje in Santa Barbara blijven, een erg leuk stadje en het komt minder op je af dan de andere, echte grote steden en dat is een aangename afwisseling. Met kids mag Las Vegas zeker niet ontbreken denk ik.
#3 - 24-05-2008, 15:02 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15