Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Langer dan gepland, wat toevoegen?

Discussie gestart

Nici

Ik had een planning gemaakt voor 3 weken, maar nu blijkt dat we vier weken vakantie kunnen nemen!!! 8)
Wat zouden jullie toevoegen aan de planning? We zullen niet de hele vier weken in Amerika zijn, we willen ook nog een paar dagen thuis bijkomen.
Dit weekend gaan we de tickets en autohuur boeken en we willen 24 april heen vliegen en 19 mei terug (=25 dagen zonder vliegdagen).
We willen in ieder geval doen: Apache trail, omgeving Sedona, grand canyon, Page, Monument Valley, Mesa Verde, Canyonlands, Arches, Capitol Reef, Scenic Byway 12, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley (zie voor route http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,9840.0.html. Door de extra dagen willen we iig bij Zion een extra overnachting mee.
Ik zou heel graag Yosemite nog een keer willen zien, maar is dat te doen (ivm omrijden voor gesloten Tioga Pass). Marianne heeft het over de Sonora Pass gehad, maar ik kan op de site van nps.gov hier niets over vinden. Waar ligt deze? Is deze wel open rond 13 mei en zo ja hoe lang rij je hierover (vanaf Lee Vining naar Yosemite Village)? Hoe zouden we anders moeten omrijden vanuit Death Valley onderlangs of bovenlangs?
Of hebben jullie nog andere tips om toe te voegen?Of juist niets toe voegen en lekker de tijd nemen voor de aanvankelijke planning? Ik ben benieuwd.

groetjes, Nicoline
#1 - 13-01-2010, 22:52 uur

Hans B

Er zijn natuurlijk 100den mogelijkheden.
Ik heb getracht je wensen in een zo logisch mogelijke route te plaatsen.
Phoenix - Apache Trail - Payson - Montezuma Castle NP - Cottonwood/Jerome/Sedona - Flagstaff - Grand Canyon South Rim - Page - Monument Valley - stukje terug naar Kayenta - Cortez - Mesa Verde - Cortez - Monticello - Canyonlands - Moab - Arches - Interstate-70 Green River - Golblin Valley - Capitol reef - Staircase Escalante - Bryyce - Zion - Las vegas - Death Valley - Lee Vining/Mono Lake/Bodie - Tioga Pass - Yosemite - San Francisco.
Mocht de Tioga Pass nog onder de sneeuw liggen, kan je één weg noordelijker over de 108, dat is de Sonora Pass.

Schrijf voor jezelf eens een dagschema uit, zodat je weet of het allemaal haalbaar is in 4 weken.
Misschien is er zelfs nog tijd voor de kustweg (hwy-101) naar Los Angeles.

Hans
#2 - 14-01-2010, 10:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Nici

Hoi Hans,
Beetje late reactie, maar heb je voorstel zeker meegenomen in mijn nieuwe planning. Nog bedankt!

Nicoline
#3 - 24-01-2010, 20:00 uur

houtsmaaa

Hoi Hans,

Uh,.. over die 108, weet je zeker dat dat kan. Ik ga rond dezelfde periode, wou dan blijven slapen in bishop en dan ook wel over de 108.
Zou eerst "onderlangs" maar dit lijkt me beter. Wat vind jij?

Groet,

Johannes
#4 - 11-03-2010, 14:42 uur

Marianne

Is wel eerder open normaal gesproken, maar het is wel een risico. Het kan een maand schelen met de Tioga Pass, maar het kan ook dezelfde dag zijn, zie hier voor de openingsdata van de afgelopen jaren.
De 88 is een mooie weg en altijd open. Wij hebben hem in 2006 gereden, van Lake Tahoe naar Yosemite (zie ons reisverslag 2006 bij 31 juli).

Hier nog een nuttige site, en als je overweegt om de 88 te nemen kan deze ook handig zijn (met dank aan Tet).

Marianne
#5 - 11-03-2010, 15:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15