Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Las Vegas en omgeving in mei 2009

Discussie gestart

jerbia

Op 15 mei 2009 vliegen Jerry en ik naar Las Vegas voor een korte trip van 10 dagen. We willen graag de omgeving van LV bekijken en hebben de volgende route in elkaar geknutseld:


15/5 Brussel - Las Vegas
16/5 Las Vegas - Death Valley
17/5 Death Valley - Rachel 
18/5 Rachel - St. George  Cathedral Gorge SP/Snow Canyon SP
19/5 St. George  wandeling Red Cliffs Area bij Leeds of Kanarra Creek wandeling
20/5 St. George  Cedar Breaks NM/Cascade Falls hike?/Kolob Canyons
21/5 St. George - Springdale  via Smithsonian Butte Backway/Grafton naar Zion NP
22/5 Springdale - Las Vegas Whitney pockets(bij Little Finland)/Valley of Fire SP
23/5 Las Vegas hike in Red Rock Canyon NCA   
24/5 Las Vegas Mount Charleston?
25/5 Las Vegas - Brussel
26/5 Aankomst Brussel

In Death Valley slapen we in Stove Pipe Wells en in St. George in La Quinta Inn & Suites. In Rachel wil ik het Little Ale'inn boeken. Heeft iemand van jullie hier wel eens geslapen? Voor Las Vegas heb ik nog geen idee welk hotel ik wil boeken. Misschien dat ik ook eens 'een gokje' waag via Priceline.

Is het de moeite waard om naar Mount Charleston te rijden, net buiten LV? Kent iemand de Cascade Falls Trail nabij UT14? Heeft iemand misschien nog andere leuke tips voor op de route?

 
#1 - 04-12-2008, 10:19 uur
« Laatst bewerkt op: 07-12-2008, 13:20 uur door jerbia »

Zofsky

Heb je de grand canyon al eens gezien?

Wat die kun je ook bekijken.

Groetjes,
Margje
#2 - 04-12-2008, 10:51 uur

jerbia

Jazeker, die hebben we al 2 maal bezocht tijdens onze vorige rondreizen van 2007 en 2008, dus die slaan we dit keer over. 
#3 - 04-12-2008, 11:30 uur

karinita

Wij hebben in 2007 in Rachel bij de Little Ale Inn overnacht. Geweldig! Foto's staan op ons weblog bij dag 26. Het is wel een heel eenvoudige overnachtingsplaats, maar ook heel apart zo in the middle of nowhere. Bij dag 27 van hetzelfde weblog staan nog wat foto's van Cathedral Gorge SP. Een heel mooi SP!

Willen jullie niet de Kolob Terrace Road rijden? Die begint ten oosten van Cedar City en komt uit bij Virgin. Wij hebben deze weg nog niet gereden, maar het staat wel voor volgend jaar op het programma.

Wat is White Pockets? Gaan jullie ook naar Little Finland? Ik heb nog een goede beschrijving hoe je daar komt, mocht je die nog niet hebben  ;)

Karin
#4 - 04-12-2008, 15:38 uur

MiamiHeat

Hahaha...ja de Extra Terestrial Highway is afgezien van een geinige stop bij de Little AleInn gewoon een mooie weg om te rijden. Ik heb nooit geslapen aldaar...wij sliepen in Tonopah en St. George. Toen wij daar jaren geleden waren, was de Airforce enorme oefeningen aan het doen met Stealth vliegtuigen.......zo hard en laag. Dwars door de geluidsbarrieres......echt geweldig!

Cedar Breaks is echt prachtig.....ik zou echter dan weer terugrijden via Zion naar St. George.

Goede Tip voor Las Vegas: Flamingo Hotel en kies dan voor de GO LUXURY STRIP VIEW room.......wij hadden via Internet een "HOT" deal geboekt en zaten voor een prikkie 3 dagen in dat hotel!
#5 - 04-12-2008, 16:45 uur

Mickey99

Wat een heerlijk vooruitzicht zeg en je hebt al een leuke route uitgestippeld  :afro:

Véél plezier met de rest van de planning!
#6 - 04-12-2008, 17:27 uur

hdeweert

In het verleden hebben wij Colobs canyons bezocht en de Kolob Canyon Road tot het eind afgereden. Daar hebben zijn we naar de Timber creek overlook gewandeld. Prachtig uitzicht
http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=122

Harm
#7 - 04-12-2008, 17:40 uur

jerbia

Citaat van: Karinita
Wij hebben in 2007 in Rachel bij de Little Ale Inn overnacht. Geweldig! Foto's staan op ons weblog bij dag 26. Wel heel eenvoudige overnachtingsplaats hoor, maar ook heel apart. Bij dag 27 van hetzelfde weblog staan nog wat foto's van Cathedral Gorge SP. Een heel mooi SP!

Ik had al een vermoeden dat Little Ale'Inn niet veel voorstelt ;) Maar ja, we willen er gewoon geweest zijn, lijkt me inderdaad wel apart. Ik heb vanmiddag geboekt!  Cathedral Gorge SP had ik toendertijd inderdaad op jullie weblog gezien, lijkt me schitterend! 

Willen jullie niet de Kolob Terrace Road rijden? Die begint ten oosten van Cedar City en komt uit bij Virgin. Wij hebben deze weg nog niet gereden, maar staat voor volgend jaar op het programma.

Ik moet me nog verdiepen in die omgeving. Ik zal die weg in gedachten houden.

Wat is White Pockets? Nu jullie met z'n tweetjes zijn, gaan jullie toch wel naar Little Finland he  ;)  Of bedoel je ook dat jullie naar Little Finland gaan? Ik heb een hele goede beschrijving van de weg er naartoe mocht je die nog niet hebben.

Foutje, ik bedoel hier de Whitney Pockets   bloos . Dat zijn de rotspartijen die je tegenkomt onderweg naar Little Finland (aan het einde van de verharde weg). Little Finland wilden we overslaan omdat ik dat veel te ver van de bewoonde wereld af vind.


Geweldig hoor om de omgeving van Las Vegas zo uitgebreid te kunnen gaan bekijken!

Ja we hebben er ook echt zin in! De dingen die we nu gaan doen, sla je tijdens een 'grote rondreis' meestal over vanwege tijdsgebrek. Nu hebben we de kans om het alsnog allemaal te bekijken.
#8 - 04-12-2008, 19:15 uur

jerbia

Hahaha...ja de Extra Terestrial Highway is afgezien van een geinige stop bij de Little AleInn gewoon een mooie weg om te rijden. Ik heb nooit geslapen aldaar...wij sliepen in Tonopah en St. George. Toen wij daar jaren geleden waren, was de Airforce enorme oefeningen aan het doen met Stealth vliegtuigen.......zo hard en laag. Dwars door de geluidsbarrieres......echt geweldig!

 Hahaha, ik ben blij dat jij ook zo enthousiast bent over dit stuk! Ik ben benieuwd  :afro:

Cedar Breaks is echt prachtig.....ik zou echter dan weer terugrijden via Zion naar St. George.

Bedoel je via de UT14, 89 en 9? Dat doen we niet omdat we niet zeker weten of de UT14 al open is tegen die tijd, en bovendien willen we op de terugweg ook nog Kolob Canyon bezoeken. Zion NP hebben we al twee maal bezocht.

Goede Tip voor Las Vegas: Flamingo Hotel en kies dan voor de GO LUXURY STRIP VIEW room.......wij hadden via Internet een "HOT" deal geboekt en zaten voor een prikkie 3 dagen in dat hotel!

Ja de prachtige Go-rooms van Flamingo kennen we wel, daar hebben we afgelopen mei gezeten ;) Ik kan momenteel geen mooie deal vinden voor mei volgend jaar, maar misschien komt dat nog wel.


#9 - 04-12-2008, 19:24 uur

jerbia

@ Sonja: Dank je  ;)

@ hdeweert: Ik ga me vanavond eens verdiepen in Kolob Canyon. Bedankt voor de link!
#10 - 04-12-2008, 19:29 uur

jerbia

Inmiddels is ook de weblog klaar waar we tzt het reisverslag op gaan bijhouden: http://www.lasvegas2009.blogspot.com
#11 - 07-12-2008, 13:51 uur

Marianne

Hallo Bianca,
Ik denk niet dat ik voor dit stuk veel nieuws heb, alleen wellicht de tip voor de Taylor Creek Trail in het Kolob deel van Zion. Wij hadden deze trail op de planning staan de afgelopen zomer, maar zijn er niet aan toegekomen. Je moet wel regelmatig het riviertje oversteken, of dat in mei te doen is vraag ik me af.
Misschien kun je in onze planning bij dag 23 en verder nog meer tips vinden, ik had aardig wat verzameld voor de afgelopen zomer. 

Marianne
#12 - 07-12-2008, 14:35 uur

jerbia

The Taylor Creek Trail ga ik zeker noteren! Aan de foto's te zien is dit een prachtige wandeling. Bedankt voor de tip Marianne!
#13 - 07-12-2008, 18:54 uur

kings fan

Hoi,

Heb al gelogeerd in MGM, duur maar schitterende restaurants en zwembaden (ni te doen), Luxor : zeer goed, favoriet, Flamingo: zeer druk soms, vooral aan het buffet, mooi maar druk zwembad, excalibur: goed en vrij goedkoop, Sahara : goed maar minder qua ligging! Zou zeker kiezen voor een hotel op de strip en niet downtown!

C.
#14 - 09-12-2008, 22:58 uur

jerbia

We hebben inmiddels weer een 'Go Room with strip view' geboekt in het Flamingo hotel dus we zitten zeer centraal op de strip  :afro:
#15 - 09-12-2008, 23:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15