Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Las Vegas - Yosemite Park

Discussie gestart

Nijmegen79

In onze reis door het westen van Amerika willen we in twee dagen van Las Vegas naar Yosemite Park reizen. Door Death Valley.
Is dit haalbaar?
Waar zouden we, niet al te duur, kunnen overnachten? (Hotel/motel.)
#1 - 17-03-2005, 16:49 uur

Barbaramama

Wij zijn ook van Las Vegas, via Death Valley naar Yosemite gereden. Wij hebben in Lone Pine overnacht, maar je kunt er ook voor kiezen om door te rijden naar Mammoth Lakes (skigebied). Wij vonden Lone Pine met alle stops in Death Valley ver genoeg en kwamen daar pas rond 19.30 uur 's avonds aan. De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Mammoth Lakes (even rondkijken), Mono Lakes en naar Bodie (zeer zeker een aanrader!!!) en toen via de Tioga pas Yosemite in!!

Dit was prima te doen....

Succes,
Babette
#2 - 21-03-2005, 15:15 uur

blusmuts

Ik sluit me bij de vorige spreker aan! Wij hebben zelf in Stovepipe Wells overnacht (we kwamen uit Mammoth Lakes en gingen naar Las Vegas) dat was heel goed te doen. Yosemite moet je dan ook wel kunnen halen als je vroeg op pad gaat.
#3 - 25-03-2005, 21:36 uur

Hans B

Ja, 2 dagen dat moet makkelijk willen. Neem vanuit Las Vegas de 160 naar Pahrump, dan de 178 en via Shoshone  kom je dwars door de Death Valley (190). Als je de valley weer bent uitgeklommen kun je afhankelijk van de tijd beslissen om te stoppen in  Lone Pine of Bishop. De 2e dag door over de 395 naar Lee Vining (bij Mono Lake) en klimmen maar over de Tioga Road naar de Yosemite Valley. Vergeet vooral het nabij Wawona gelegen Mariposa Grove niet in het zuiden van het park niet met z'n talloze reuzen sequoia's. Verder is de Glacier Point Road een prachtige weg.
Susses Hans B.
#4 - 26-03-2005, 16:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

remko

Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar houd er rekening mee dat de tioga road in het voorjaar nog dicht is, en dan heb je een dag extra nodig om via het zuiden yosemity binnen te komen...
#5 - 28-03-2005, 21:23 uur

Nijmegen79

Bedankt voor de tips! We gaan in het hoogseizoen (zomervakantie...) dus dan hebben we met Tioga Road geen probleem.
#6 - 29-03-2005, 14:49 uur

usfreak

Hallo,

Mijn tip is zoek een leuk hotel in Bishop!
Ligt mooi op de route en een goedkoop motel is er makkelijk te vinden! Ga je verder naar het  noorden hoe duurder de motels!
En je kan in Bishop een lekker nederlands broodje halen.

Gr,

Kees
http://www.usatravelguide.nl
#7 - 29-03-2005, 17:44 uur

Norbert

Je bedoelt deze:


Ik heb deze foto in 2003 gemaakt.
#8 - 29-03-2005, 20:44 uur
« Laatst bewerkt op: 29-03-2005, 20:46 uur door Norbert »

usfreak

Hahahahha...   Ja die....
Jammer dat ie errug groot is geworden!
In 1994 was het nog een leuk klein bakkertje  ;D
#9 - 29-03-2005, 22:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15