Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Las Vegas zonder auto

Discussie gestart

Jez

In januari 2014 zijn we van plan weer naar Hawaii te gaan. Op de terugweg willen we via Las Vegas reizen en daar 2 nachten, dus 1 volle dag, verblijven. Nou heb ik niet zo'n zin om daar een auto te huren voor 1 dag. Dus vraag ik me af: is Vegas te doen zonder auto? We willen in elk geval naar Downtown, omgeving Fremont Street. We zullen dus vanaf het vliegveld naar Downtown moeten en weer terug. En als we ons vervelen op Fremont Street, dan zullen we vast naar The Strip willen. Geen fan van taxi's, wel van shuttles en dergelijke. OV vinden we ook prima, maar liever niet met al onze bagage. Tenzij dat gebruikelijk is en niet teveel gedoe.
#1 - 01-06-2013, 14:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

De meeste hotels hebben wel een airport shuttle, maar deze is NIET gratis.
De 'STRIP' -the place to be- waar alle grote hotels zijn (Mandalay Bay tot Circus Circus) is 5 kilometer lang.
Ga ergens in het midden zitten, kun je beide kanten op.
Voor de Fremont Street zou je een taxi kunnen nemen, F.S. is 5 km noordelijker dan Circus Circus.
Er tussen in is niks te beleven, dus dat loop je niet voor je plezier.

Persoonlijk vind ik de Fremont Street erg leuk om gezien te hebben, maar na 2x heb je het ook wel gezien.
Aan de STRIP zitten veel meer bezienswaardigheden, dus ik zou dat als uitgangspunt kiezen.

succes, Hans
#2 - 01-06-2013, 14:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Pak tijdens je verblijf in LV de Deuce
Deze dubbeldeksbusdienst (nickname Deuce) rijdt de gehele strip op en neer tot en met Fremontstreet en stopt bij ieder hotel.
iedere 15 min ('s nachts iedere 20 min) staat er een Deuce voor je neus.  hé dat rijmt .............  :D

Info over die busdienst:   http://www.lasvegas-how-to.com/las-vegas-deuce.php
Routeschema:  http://www.rtcsnv.com/wp-content/themes/rtc/pdf/12/Deuce(09-30-12).pdf

PS:  Volgens mij rijdt die Deuce niet naar het vliegveld (misschien dat iemand anders dat weet)
       Om van dat vliegveld naar je hotel te komen zul je dus een andere manier moeten zoeken
#3 - 01-06-2013, 15:16 uur

Jez

Persoonlijk vind ik de Fremont Street erg leuk om gezien te hebben, maar na 2x heb je het ook wel gezien.
Aan de STRIP zitten veel meer bezienswaardigheden, dus ik zou dat als uitgangspunt kiezen.

succes, Hans

Thanks Hans!

De Strip hebben we al 3x gezien, Fremont Street nog nooit, vandaar.....
#4 - 01-06-2013, 17:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Pak tijdens je verblijf in LV de Deuce

Goede tip! Voor vervoer van en naar het vliegveld zal ik kijken voor een hotel met shuttle service.
#5 - 01-06-2013, 17:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Vanaf zonsondergang op elk héél uur de Fremont Street Experience, 't is wel een belevenis.
#6 - 01-06-2013, 18:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ine

waarom in dit geval geen auto in LV? Juisat wel, zou ik denken. Afstanden zijn best flink, parkeren bij hotels is vrijwel altijd gratis.
Je rijdt makkelijk overal heen.
#7 - 01-06-2013, 19:19 uur

Hans B

Priceline.com geeft ook autohuur prijzen.
Heb zojuist even gekeken voor Las Vegas, 2 dagen in Januari.
Kosten zijn $ 46, met een paar niet gratis shuttles ben je dit ook kwijt.

En met eigen vervoer ben je wat flexibeler, overdag een extra ritje (Mt.Charleston, Lake Mead, Hooverdam, Valley of Fire).
Je weet maar nooit waar je zin in hebt om nog even te zien.
#8 - 02-06-2013, 10:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Pak tijdens je verblijf in LV de Deuce

Goede tip! Voor vervoer van en naar het vliegveld zal ik kijken voor een hotel met shuttle service.

In de periode dat jullie gaan is de Deuce een goede optie omdat het dan niet druk zal zijn. In de maanden Juni/Juli is de Deuce een hel! Lange wachtrijen bij de halte's, bussen die al zo vol zitten en halte's overslaan!
#9 - 02-06-2013, 14:22 uur

Jez

Priceline.com geeft ook autohuur prijzen.
Heb zojuist even gekeken voor Las Vegas, 2 dagen in Januari.
Kosten zijn $ 46, met een paar niet gratis shuttles ben je dit ook kwijt.

En met eigen vervoer ben je wat flexibeler, overdag een extra ritje (Mt.Charleston, Lake Mead, Hooverdam, Valley of Fire).
Je weet maar nooit waar je zin in hebt om nog even te zien.

Daar zal voor ons Europeanen nog de nodige kosten aan verzekeringen bijkomen. 2 dagen huren via een Europese tussenpersoon kost al gauw tegen de 100 piek voor 2 dagen. Dat vind ik een beetje veul, wetende dat die wagen de meeste tijd stil zal staan.
#10 - 02-06-2013, 22:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Ja, 't is de Amerikaanse Priceline dat er verzekeringen bijkomen was ik even vergeten.
Alamo.nl geeft € 63.
#11 - 03-06-2013, 09:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15