Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Leeftijdsgrens huurauto

Discussie gestart

Henkvdz

Beste Forumleden, Na een tijdje [bijna 3 jaar] niet naar Amerika te zijn geweest zijn er voor maart 2012 weer plannen.
Ik wil met 6 personen een ruime week in en rondom Las Vegas vertoeven en derhalve heb ik 2 vraagjes.

Ik wilde een 6 persoonsauto huren en dan wordt er voorgesteld een Dodge Grand Caravan of een Toyota Sienna.
Kent iemand die auto´s, zitten we er comfortabel in want we willen ook een dagje/nachtje/dagje naar de Grand Canyon.

Ook is één van de medereizigers 65 jaar en ik meen iets gelezen te hebben over een leeftijdsgrens v.w.b. huurauto´s, kan iemand daar iets over vertellen.

Vast bedankt,
Groet Henk
#1 - 30-09-2011, 13:17 uur

Marianne

Wij hadden in 2004 een Dodge Grand Caravan, en in 2008 een Toyota Sienna. Wij vonden dat met 4 personen en een beperkte kampeeruitrusting prima auto's, maar ik zou niet wekenlang rondtrekken met 6 personen in zo'n auto. Als jullie echter alleen een uitstapje naar de GC maken (moet alle bagage dan mee?) dan zou het misschien wel kunnen.
Is de auto alleen voor het uitstapje naar de GC?

Wat die leeftijdsgrens betreft: het zegt mij niets, er reizen volgens mij flink wat 65-plussers rond met huurauto's, maar ik begrijp de vraag ook niet; mocht er een bovengrens zijn, dan hebben jullie toch nog 5 andere chauffeurs?


Marianne
#2 - 30-09-2011, 15:04 uur

ned in MO

Ik vind de Toyota Sienna fijner dan de Dodge maar ik denk dat je met beide goed af bent
#3 - 30-09-2011, 15:36 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Henkvdz

Dank voor jullie snelle reactie, dat had niet zo snel gehoeven, we gaan pas in maart 2012.  :)
Inderdaad zijn we alleen van plan naar de GC te gaan, we houden dan ons hotel in LV aan. Voorts nog naar de Hooverdam, Red Rock Canyon, enz. maar dat zijn de afstanden niet.

@Marianne, dat we met 6 personen gaan wil niet zeggen dat er 6 rijbewijzen beschikbaar zijn.  ;)
Groet Henk
#4 - 30-09-2011, 16:06 uur

Johan

Ik heb zelf een Dodge Grand Caravan en toegegeven het is een heerlijke auto met lekker ruimte maar ik moet zeggen een trip waarbij je veel moet reizen vind ik het toch erg druk met 6 personen in die auto, inclusief je bagage naar ik aanneem?

Als je ook nog eens voor 6 personen bagage bij hebt wordt het wel erg krap en denk ik dat je het niet eens allemaal kwijt kunt.
#5 - 30-09-2011, 16:15 uur

Tet14

Met huur Toyotas heb ik persoonlijk slechte ervaringen dus dat merk komt er bij ons niet meer in.  Ik zou dus die Dodge kiezen.  Het wordt idd wat krap uiteindelijk maar veel andere opties zijn er niet. Geen problemen om als 65 jarige een auto te huren.
#6 - 01-10-2011, 06:24 uur

Henkvdz

Ik heb zelf een Dodge Grand Caravan en toegegeven het is een heerlijke auto met lekker ruimte maar ik moet zeggen een trip waarbij je veel moet reizen vind ik het toch erg druk met 6 personen in die auto, inclusief je bagage naar ik aanneem?

Als je ook nog eens voor 6 personen bagage bij hebt wordt het wel erg krap en denk ik dat je het niet eens allemaal kwijt kunt.

In principe is de enige grote rit naar de GC en de volgende dag weer terug en zoals ik al eerder vertelde laten we de reisbagage in LV.

Even off topic, ik heb je onderschrift gelezen en heb even gesurfd naar je site, had ik dat maar eerder geweten, ik heb net via Amazon.com een horloge gekocht en laten bezorgen. Ruim $40 bezorgkosten en ook nog 45 euro douanekosten. Dat viel even tegen.

Groet Henk
#7 - 01-10-2011, 15:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15