Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

leuke RV camping San Francisco

Discussie gestart

sylsillie

Wij, een gezin met 1 kind, gaan in juli/aug. een rondreis door west Amerika maken met de camper. Ik ben druk op zoek naar leuke RV campings op onze route. Vooral in de buurt van San Francisco kan ik het niet goed vinden, die campings die ik vind, zijn net parkeerplaatsen, zonder enige gezelligheid. Heeft iemand een leuke tip? Geeft niks als de camping iets duurder is. Wij komen vanaf Yosemite.
Plaatsen die wij verder aandoen zijn: Kingman, Grand Canyon National Park, Page, Monument Valley, Torrey, Bryce, Zion, Las Vegas, Tonopah, Yosemite, San Simeon, Santa Barbara en Los Angeles. Ik weet dat er  in bijv. Yosemite np geen plek meer vrij zal zijn maar misschien heeft iemand een leuke tip voor buiten het park. Alvast bedankt voor de reacties. 8)
#1 - 30-06-2010, 23:08 uur

Marianne

Voor SF zal het lastig worden; er is niet veel.Uit mijn hoofd weet ik alleen Marin RV Park. Verder is het een kwestie van googelen. Je zult denk ik een keuze moeten maken; of een camping met een goede verbinding met SF, of je zoekt een mooie camping in de omgeving - maar dan wordt een bezoek aan SF niet gemakkelijk. Ik weet ook niet wat je onder gezelligheid verstaat, het is toch wel anders dan de campings in Europa. En het hangt ook een beetje af van de leeftijd van het kind.
 
Voor Yosemite zou je kunnen kijken of er annuleringen zijn, gewoon regelmatig eens checken. Als je buiten het park iets zoekt, hou er dan rekening mee dat er wegwerkzaamheden zijn op de weg naar Oakhurst. Ik zou het zoeken langs de 120 of de 140. Of kijk naar de campings buiten de vallei, zoals Crane flat.
Heb je Tonopah opgenomen omdat je het te ver vindt van Las Vegas naar Yosemite? Als het kan zou ik proberen naar Lee Vining te rijden, lijkt me prettiger.
Voor mogelijkheden rond Yosemite kijk eens op deze site.
En kijk ook zo snel mogelijk naar andere campings, jullie zitten in het hoogseizoen, dus het zal niet meevallen een plekje te vinden - behalve in Tonopah.  :)

Marianne
#2 - 01-07-2010, 08:56 uur

Hans B

Het klopt dat de meeste RV Parks lijken op grote parkeerplaatsen.
Ja, ja ik weet het er zijn ook heel veel leuke campings.
Marine of Candlestick zijn dit niet, maar het ligt in SF en daar moet je de vertier zoeken.
http://www.sanfranciscorvpark.com/
Amerikanen leven in hun camper, niet er buiten, ondakns dat ze op een 'camping' staan.
Velen wonen in de camper, zie het al een huis en het gezellige buitenleven zoals wij een camping zien, is er daar niet.
#3 - 01-07-2010, 12:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

estel

Marin RV park, niet echt een charmante plek (asfalt, maar wel zwembad!) maar wel een goede en rustige lokatie.
In 5 minuutjes lopen zit je op de boot naar Downtown SF, erg leuk.
#4 - 01-07-2010, 16:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15