Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Lonely Planet ?

Discussie gestart

Floortje

Is het een goed idee om een Lonely Planet aan te schaffen? Zelf vind in dit ten eerste al heel erg leuk om weken (of zelfs maanden..) van tevoren in te lezen en zo alvast weg te dromen over de reis. Bijvoorbeeld tijdens onze rondreis op Bali hebben wij ook heel veel gebruik gemaakt van de Lonely Planet er dat werkte heel erg goed. Iemand hier ervaring mee? Of zijn er ander soort boeken aan te raden?
Wij willen in mei 2010 een rondreis van 2 weken maken. Kortweg van Phoenix naar L.A. (Via de verschillende parken, Las Vegas en San Fransisco) We willen een auto huren (al in Nederland regelen) en terplekke onze overnachtingen zoeken (niets van tevoren vastleggen) Hiervoor lijkt een Lonely Planet mij erg makkelijk.

Groet Floor

#1 - 01-07-2009, 12:09 uur

MiamiHeat

Ik ben een Lonely Planet freak en heb er genoeg. Naar mijn eigen mening erg makkelijk te lezen en een hoop tips!
#2 - 01-07-2009, 17:57 uur

Floortje

Welke lonely planet ('s) kan ik het best aanschaffen voor mijn rondreis ( ff heel globaal ) Phoenix - GC - Zion - Bryce - Vegas - Yosemite - SF - LA ??
#3 - 05-10-2009, 21:25 uur

RonB1963

In mijn boekenkast staan:

Lannoo's - Californie en Zuidwest USA
ANWB - Verenigde Staten Zuidwest
Insight Guides - Nationale Parken West USA
Lonely Planet - Southwest USA
Rough Guide- USA-Zuidwest
Lannoo's: West - USA

al deze boeken heb ik voor mijn solo-biketrip geraadpleegd, plus de nodige internetsites. Geen boeken meegenomen onderweg.
Voordeel van solo op de motor gaan is dat je werkelijk overal aanspraak hebt. En van wie krijg je nou betere info dan van de locals?
#4 - 05-10-2009, 22:08 uur

Hans B

Als je de Nederlandse uitgave wilt, kun je kiezen uit:
Nationale Parken West
Zuid West Amerika
en Californie

#5 - 05-10-2009, 22:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Liddin

Ik ben ook op zoek naar reisboeken voor de 2010 reis maar wacht nog even op de hoop dat er een wat meer recente druk uitkomt. Nationale Parken West-Amerika (Insight Guide) die heb ik wel gekocht, nieuwe druk 2009.

#6 - 05-10-2009, 22:19 uur

Floortje

Ik vind de Lonely Planet super handig. Ik denk dat ik de volgende boeken ga aanschaffen:
Lonely Planet Soutwest USA ISBN 9781741047134
Lonely Planet California ISBN 9781741047394

Iemand ervaring met deze boeken?
#7 - 06-10-2009, 09:32 uur

MiamiHeat

Ik vind de Lonely Planet super handig. Ik denk dat ik de volgende boeken ga aanschaffen:
Lonely Planet Soutwest USA ISBN 9781741047134
Lonely Planet California ISBN 9781741047394

Iemand ervaring met deze boeken?

Ja..ik heb ze ook! Ik ben nou eenmaal een LP Freak dus andere gidsen komen er bijna niet in! Erg duidelijk allemaal en leuke, goede tips!
#8 - 06-10-2009, 19:10 uur

Mrjn

Ik heb de Southwest, en de Southwest van Rough Guides. Ik merk dat ik de voorkeur geef aan de Rough Guide, die is wat minder matter-of-factly dan de Lonely Planet. LP heeft prima info, maar ik mis soms de sjeu die de RG wel hebben.
#9 - 06-10-2009, 19:11 uur

Bakvet

10 of 15 jaar geleden heb ik zowel California als Southwest USA gekocht, raakte er na een paar jaar op uitgekeken. Dit jaar heb ik Southwest USA toch maar weer meegenomen, omdat ik helemaal niets had voorbereid. Ik heb er maar een paar keer in gekeken, er stonden toch wel wat nuttige tips in. Bijvoorbeeld een mooi gelegen camping waar ik geen weet van had: Snow Canyon State Park in Utah. Hier was ik anders niet naar toe gereden, want het ligt net van de route af. Het zelfde met Lee's Ferry in Arizona, geweldig. Is ook maar 2 keer 6 mijl omrijden, normaal denk je: "laten we het maar niet doen, want het kost toch weer een uur". Maar je leest iets interessants in de LP, rijdt erheen en zodra je er bent denk je: vandaag rijden we geen meter meer, hier blijven we kamperen. Een camping met uitzicht op een stroomversnelling in de Colorado en een van de mooiste plekjes was nog vrij.

Zo ben ik nog maar een keer naar Tortilla Flat aan de Apache Trail in Arizona gereden om daar Prickly Pear Cactus schepijs te gaan proberen, dat werd aanbevolen. Dat was ook super lekker. Anders zou ik er niet opnieuw heen gegaan zijn.
#10 - 07-10-2009, 05:04 uur
« Laatst bewerkt op: 07-10-2009, 05:15 uur door Bakvet »

Marianne

Ik heb de LP California, is al een oude dus voor hotels en restaurants niet echt actueel, maar ik gebruik hem toch nog wel eens.
Een paar jaar geleden heb ik Fodor’s The complete Guide to the National Parks of the West gekocht, en dat vind ik een echte aanrader! Een heel uitgebreide beschrijving van de parken met een mooi overzicht van wandelingen en andere activiteiten. En ook nog suggesties voor routes en beschrijvingen van plaatsen in de omgeving van de parken.
Voor de grotere parken als Yellowstone en Yosemite heb ik zowel een LP als een Rough Guide. De Rough Guide vind ik net iets plezieriger maar ze ontlopen elkaar niet veel qua informatie. Het zijn handzame boekjes, erg handig als je bijvoorbeeld ter plekke info over wandelingen wilt hebben of wilt weten wat de kampeermogelijkheden in de buurt zijn als alles in het park al vol is.

Marianne
#11 - 07-10-2009, 12:08 uur

Zofsky

Ik vind de boekjes van Trotter ook erg fijn.

Afegelopen vakantie erg veel gebruikt!
#12 - 08-10-2009, 13:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15