Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Lonely Planet

Discussie gestart

marienbakker

Goedenavond,

Kan iemand aangeven welke lonely planet het beste aan te raden.: California Travel Guide, Los Angeles and Southern California of Sothwest USA?

Alvast bedankt!


#1 - 03-03-2008, 19:33 uur

Bakvet

De vraagstelling klopt niet helemaal, want Southwest USA behandelt de staten Utah, Arizona, New Mexico en ZW Colorado, terwijl de twee andere over California gaan. Van de gids Los Angeles + Southern California verschijnt half maart 2008 de tweede editie. Wil je die gids hebben, dan zou ik echt wachten tot de nieuwe gids verkrijgbaar is. Er zijn vast een aantal fouten verbeterd en prijzen en openingstijden bijgewerkt.

Ik bezit zelf de SouthWest Usa en California&Nevada gidsen van meer dan 10 jaar geleden. Destijds kon je nog niet zoveel op internet vinden, toen vond ik ze zeer handig. Tegenwoordig kijk ik er maar zelden in, hooguit als ik weer thuis ben. Maar vroeger vond ik hem handig vanwege de hotelprijzen en openingstijden die erin stonden. Bij het kamperen in National Parks vond ik dit soort zinnetjes erg bruikbaar: "the campground does not take reservations and usualy fills up by 12-1PM" of "the campground has 40 nicely shaded places and hardly ever fills up."

Ter controle heb ik net nog eens nagelezen wat de LP schrijft over een uithoek als Lava Beds National monument in Noord Californië. Volgens mij ben ik daar heen geweest zonder de gids te gebruiken. Ik moet gewoon vaststellen dat zes dingen die ik daar gedaan heb en waar ik erg leuke herinneringen aan heb, in de gids goed beschreven worden. Maar ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik iets leuks ontdekt had onderweg en bij thuiskomst keek wat de LP er over schreef. Daar werd het dan helemaal afgekraakt, als ik die gids gevolgd had was ik er nooit heen gegaan.
#2 - 08-03-2008, 13:36 uur
« Laatst bewerkt op: 08-03-2008, 19:44 uur door Bakvet »

arizona

Ik heb de gids SouthWest USA vorig jaar gebruikt en vond 'm handig.  In de voorbereiding maar ook ter plaatse. Is vrij recente uitgave.
En overduideljk geschreven door een ervaringsdeskundige. Niet wat weetjes overgeschreven, kritisch ook.
Wat dacht je van deze zin: De weg Kayenta - Tuba City moet je niet rijden  als je aanleg hebt voor depressiviteit.
Natuurlijk heb ik toen m'n aanleg daarvoor getest. No way.

Goede tips voor overnachten en routes.

Aanbevolen dus.

Veel tips kun je ook halen van het LP Foum, het zgn Thorn Tree Forum
Delen van de gids kun je - tegen betaling - downloaden.

As je aanleg hebt voor euforie: rijd dan in ieder geval: Hwy 89 tussen Sedona en Flagstaff (Oak Creek Canyon). En Hwy 162, na Monument Valley, richting Bluff. Sowieso ff links af door de Valley of the Gods en Goose Neck bekijken.

Sorry, dat vroeg je niet allemaal. Het is duidelijk waar ik aanleg voor heb...
#3 - 12-03-2008, 18:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15