Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Los Angeles - Monterey - San Fransisco

Discussie gestart

bbaarrtt

Hallo,

Wij gaan deze zomer 3 weken naar Amerika. Rondreis aan de west kust.

Nu staat onze dagplanning volledig vast en hebben we 'slechts' 2 dagen voor de kustroute 'Highway 1'.
We vertrekken 's morgens in Los Angeles, overnachten in Monterey om zo door te trekken naar San Francisco.
Nu zou ik graag eens weten wat de mooiste en belangrijkste punten zijn voor deze kustroute? Aangezien er relatief weinig tijd is, zou ik toch de mooiste punten willen meepikken.
Eventueel kan ik een gedeelte van de route afsnijden en een stukje via de snelweg gaan (uiteraard daar waar minder bezienswaardigheden zouden zijn).

Iemand een idee hoe ik deze 2 dagen het beste inplan ??

Groetjes Bart
#1 - 04-04-2011, 17:12 uur

Hans B

Los Angeles is groot en het verkeer kan in rush hour vaak een probleem zijn. Vanwaar vertrek je precies.
Wij zijn twee jaar geleden met de camper nabij Monterey vertrokken en in San Luis Obispo geeindigd, dat was al een behoorlijke rit.
Een stuk noordelijk van Los Angeles heb je een groep zeeleeuwen liggen, waar precies weet ik zo niet meer.
Verder heb je Hearst Castle, zeker een bezoek waard en in Monterey zelf natuurlijk het SeaAquarium, de 17 mile Drive, The Lone Cypress.
Ach er is zo veel te zien ..
#2 - 04-04-2011, 21:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Tja, moeilijk adviseren. Waar hou je van? Ik vind Hearst Castle geweldig om te bezoeken, net als het aquarium van Monterey. En Big Sur is prachtig. Monterey is eigenlijk niet zo handig als overnachtingsplek, ik zou al eerder stoppen zodat je wat meer tijd hebt voor het mooie stuk langs big Sur, en eventueel Hearst Castle. Ook als je nog van het strand wilt genieten kun je beter al eerder stoppen. Het is geweldig leuk om te fietsen bij Marina del Rey/Santa Monica.

Marianne
#3 - 04-04-2011, 22:20 uur

leendert en maria

Ik kan alleen wat zeggen over het stuk tussen San Simeon en SF. Van zuid naar noord:
* 7,7 mile ten noorden van  San Simeon is een grote P, hier kun je de zeeleeuwen kijken. Er zijn verschillende paden langs het strand aangelgd om de dieren goed van te kunnen zien. Erg leuk om te kijken naar deze dikke, luie beesten die van tijd tot tijd vechten (of spelen?) Wij bleven hier een dik uur.
* Een wandeling naar Julia Pfeiffer Beach. Zelf hebben we dit niet gedaan maar het schijnt een mooie waterval te zijn bij het strand.
* 'Nephente', aan de linkerkant van de weg. Als je er heen wilt, niet twijfelen want voor je het weet ben je er al weer voor bij en zie dan maar nog maar te draaien op die kronkelweg. Het is een restaurant en winkel. Terras met mooi uitzicht. Wij vonden het te koud en te duur maar hebben wel een pit-stop gemaakt in de winkel (met hoog flower- power gehalte) Overigens zijn de stops op de P's onderweg met net zulke mooie uitzichten.
* Pfeiffer Beach. Vlak voor je een naamloze, smalle brug over gaat duik je links een smalle, steile weg in. Er staat geen bord oid. Aan het eind van deze 2 miles narrow road heb je een kleine P. Vandaar is het 100 m naar het strand. Even genieten van dit strand en rotsen. Ik vond het een topper en zo mooi verstopt. Te koud om te zonnen of te zwemmen.
* Monterey: zeehonden kijken in de haven, ook al zo leuk om te zien. Steeds in beweging en waar je ook kijkt zie je ze opduiken. Ook krabben, zeesterren, pelikanen (vooral als de vissers terug komen), er is van alles te zien in de haven. Vanaf hier kun je ook whale-watchen (vergeet dan niet te reserveren)
* Mystery Spot
* De outlet bij Gilroy
Succes en maak er wat moois van!
Maria
#4 - 05-04-2011, 17:15 uur

thehill

Maria noemt ook het whale watchen bij Monterey. Ik lees verschillende recenties op internet. Het varieert van geweldig tot geldklopperij. Daarnaast ben je daar een dag mee kwijt of rijk. Hoe kijken jullie tegen dit fenomeen aan?

Ton
#5 - 05-04-2011, 19:16 uur

Mrjn

Ik kan alleen wat zeggen over het stuk tussen San Simeon en SF. Van zuid naar noord:
* 7,7 mile ten noorden van  San Simeon is een grote P, hier kun je de zeeleeuwen kijken. Er zijn verschillende paden langs het strand aangelgd om de dieren goed van te kunnen zien. Erg leuk om te kijken naar deze dikke, luie beesten die van tijd tot tijd vechten (of spelen?) Wij bleven hier een dik uur.


Zee-olifanten. Geen zeeleeuwen.
#6 - 05-04-2011, 19:33 uur

leendert en maria

Als ik het goed heb zie je in de zomer over het algemeen niet zo veel dieren bij dit stuk kust. Afgelopen zomer toen wij er waren hadden mijn man en kinderen geluk: ze hebben 'blue whales' en 'humpback whales' gezien en waren erg enthousiast. Het water was het afgelopen zomer heel koud, daarom was er veel kril en bleven de walvissen rond  hangen op deze plek.
Wat je echter ziet is een gedeelte van het dier wat boven komt, in een vaak bewolkte omgeving. En als je na het turen een dier ziet, gaat er net iemand voor je staan met zijn fototoestel. Of je staat aan de verkeerde kant van de boot... en het is ook nog koud  :'( Ondanks alles vonden mijn man en kinderen het een geweldig leuke ervaring en prachtig dat ze walvissen hebben gezien. Om de dieren niet te veel te storen blijven de boten op enige afstand.
Een tocht duurt ongeveer 2,5 uur. Bij de meeste aanbieders kun je kiezen tussen 10.00 uur en 13.00 uur, waar van de ochtend wordt aangeraden omdat de zee dan rustiger is.
Maria
#7 - 05-04-2011, 19:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15