Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Los Angeles - San Francisco juli 2010

Discussie gestart

ViekeW

Wij maken deze zomer onze eerste USA-reis. Wij, dat zijn mijn man en ik met onze twee kinderen van 17 en 13 jaar.
Na veel lezen en wikken en wegen ben ik tot een planning gekomen, die ik uiteraard graag aan experten wil voorleggen. Alle op- of aanmerkingen zijn heel erg welkom, evenals suggesties om verborgen pareltjes te bezoeken die we anders misschien zouden voorbij rijden.
Hier gaan we:
dag 1: Los Angeles
dag 2: LA-Joshua Tree np (29 Palms)
dag 3: Joshua-Williams
dag 4: Williams
dag 5: Williams-Page
dag 6: Page
dag 7: Page-Monument Valley
dag 8: Monument Valley-Moab
dag 9: Moab
dag 10: Moab-Torrey
dag 11: Torrey-Bryce Canyon
dag 12: Bryce Canyon
dag 13: Bryce Canyon-Zion np
dag 14: Zion np
dag 15: Zion NP-Las Vegas
dag 16: Las Vegas-Lone Pine
dag 17: Lone Pine-Yosemite
dag 18: Yosemite
dag 19: Yosemite-San Francisco
dag 20: SF
dag 21: SF
dag 22: SF-Brussel
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast heel erg bedankt en (hopelijk) tot heel binnenkort!
Met vriendelijke groeten.
Vieke
#1 - 05-02-2010, 22:53 uur

Tet14

Hi
Is de accomodatie aan de rim volgeboekt? www.grandcanyonlodges.com Probeer anders eens Tusayan. Ik zou sunset/sunrise aan de rim niet willen missen en van Williams is nog een uur rijden.  Tevens zou ik een hele dag Bryce inruilen voor een tweede dag Moab. Daar heb je nu te kort voor imo. Tussen MV en Moab is een prachtige route mogelijk via Mexican Hat, Gooseneck SP, Moki Dugway en Muley Point met eventueel nog bezoeken aan Natural Bridges NM en Edge of the Cedars SP. Een bezoek aan Canyonlads The Needles zal te veel extra tijd nemen. Met slechts een nacht bij GC zou je ook direkt naar Kingman of nog verder kunnen rijden. LA naar south rim is 8-9 uur.
#2 - 05-02-2010, 23:31 uur

bemmelusa

Hoi Vieke,

Jullie reis komt aardig overeen met die van ons, kijk maar bij mijn topic. Wij reizen met 3 kids in de leeftijd van 17,15 en 10 jaar oud. Inmiddels hebben wij de route iets aangepast, Canyon de Chelly eruit en niet meer in Cameron overnachten maar een extra nacht in Zion, wij blijven 28 dagen in de usa en rijden na SF door om nog een paar dagen aan het strand te verblijven.
Zijn nu druk bezig om hotels/motels/lodges te zoeken. Hebben jullie dat al voor elkaar? Misschien kunnen we tips uitwisselen. Waar logeren jullie bv in Joshua?

Groet Marja ;)
#3 - 06-02-2010, 00:17 uur

Marianne

Hallo Vieke,
Welkom op het forum!

Liggen de vluchten al vast? Ik zou anders een voorstander zijn van beginnen in SF en eindigen in LA, dus het rondje andersom doen. Je hebt dan nog iets meer water in de watervallen in Yosemite, en je zou bij LA op de laatste dag nog een middagje aan het strand kunnen doorbrengen.
Williams ligt inderdaad te ver van de Grand Canyon.  Kijk op de site die Tet heeft gegeven wat er vrij is in het park. Afhankelijk van wat jullie er van plan zijn zou een overnachting misschien ook voldoende kunnen zijn, tenzij je al vroeg naar Page wilt.
Joshua Tree vonden wij erg mooi, maar eigenlijk te heet in juli. Toch mooi om er doorheen te rijden, maar misschien kun je al verder rijden dan 29palms en een dag winnen voor bijvoorbeeld Yosemite.
Jullie plannen niet veel tijd in LA. Is dag 1 de aankomstdag of de eerste volle dag in LA? Geen pretpark of studio's?
Hier ook een voorstander van een dag extra in Moab en een minder in Bryce.
Het stuk tussen Las Vegas en SF vind ik zelf te snel. Wij vinden een overnachting in DV erg mooi, en dan nog een overnachting bij de oostingang van Yosemite om meer tijd te hebben voor het oostelijke deel van het park, en misschien ook voor een bezoek aan Bodie. Zie ons 2004 en 2006 verslag voor dit stuk.
Bij onze kinderen (en ook bij ons) is Yosemite het favoriete park. Zeker in juli moet er je rekening houden dat het bij Moab, Page en Zion en Bryce erg heet is. In Yosemite kan het ook warm zijn maar toch minder. Wij vinden het groen dan ook altijd heerlijk na alle rode rotsen. Eén dag voor Yosemite is ook erg weinig; zeker vergeleken met de tijd die je voor de andere parken uittrekt. Je kunt Yosemite qua grootte en diversiteit wel als 2 of 3 parken beschouwen.
In 2008 hebben wij Moab, Page, Zion en Yosemite bezocht, misschien hebben jullie ook nog iets aan dat verslag.

Marianne
#4 - 06-02-2010, 11:05 uur

Hans B

Je komt overal, maar neemt te weinig tijd om voldoende te zien.
Kijken doe je door te wandelen en wandelen kost tijd.
Consentreer je op de échte highlights of maar je reis een week langer.

LA zie je niet.
In Moab zijn en 2 dagen voor bezoek aan Arches minimaal
Las Vegas, voor de kids zeker een van de hoogtepunten, ook minimaal 2 dagen erbij.
Yosemite idem
En de kustweg mis je helemaal.

Je route zul je zeker in deze tijd kunnen afraffelen, maar zoals gezegd ga je voorbij aan het tijd nemen om iets te zien.
#5 - 06-02-2010, 13:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Regelmatig wordt geadviseerd om in 3 weken de omgeving van Moab/Torrey  uit de route te halen. Dat zou ik ook nu overwegen, dan heb je net die extra tijd die je nodig hebt voor bv Las Vegas en een stukje kustroute na Yosemite. Het is vast niet je laatste reis naar de USA. Je zou dan bv een 3 weken tocht kunnen maken en Yellowstone en Moab combineren.
Tet
#6 - 06-02-2010, 13:22 uur

ViekeW

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!
Om op enkele vragen/opmerkingen te antwoorden:
* ja, de vluchten liggen al vast. Vliegen naar LA en terug vanaf San Francisco.
* nee, we zien niks van LA, maar dat staat gepland voor april volgend jaar.
* ja, we zijn maar 1 nacht in LV, maar dat spreekt ons niet echt aan. We willen het wel even gezien hebben (misschien vergissen we ons en willen we dan (april 2011?) nog eens voor enkele dagen terugkomen)
* ik ga bekijken of we in GC kunnen overnachten (Williams ligt al wel vast, maar annuleren zou geen probleem mogen zijn?)
Ik hou jullie op de hoogte!
Vieke
#7 - 07-02-2010, 21:56 uur

Hans B

Met deze uitleg is je route beter te begrijpen.

In Las Vegas ga je je zeker vergissen.  ;)
#8 - 08-02-2010, 11:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Martin Obbe

Grappige opmerking van Hans: "in Las Vegas ga je je zeker vergissen.". Maar hij heeft helemaal gelijk.

Ik wilde aanvankelijk ook helemaal niet naar LV ("plastic, gebakken lucht, belachelijke stad midden in de woestijn"), maar omwille van de kids toch gezwicht en 2 nachten in LV overnacht. Wat bleek: LV is natuurlijk een knotsgekke stad, maar een feest om te bezoeken. Als je in de buurt bent, neem er dan toch de tijd voor: je kijkt je ogen uit. Boeiende afwisseling naast alle grandioze natuur die je op je reis tegen komt.

Martin
#9 - 13-02-2010, 12:00 uur

henny en an

De zelfde reactie hadden wij 2 jaar geleden. Dat hoeven we niet!!
Zijn er toen toch 2 nachten geweest en vonden het een hele ervaring. Inderdaad vonden wij het toen een leuke afsluiting van onze reis.
Dit jaar slapen we er maar 1 nachtje maar willen wel vroeg in de middag aankomen om toch nog wat hotels te bekijken die we toen niet gezien hebben. Zijn er eigenlijk nog leeuwen te zien in MGM
#10 - 13-02-2010, 12:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15