Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

LV > LA via Death Valley in een dag

Discussie gestart

Marg

Hai,

Vanuit LV wilden we direct naar LA  maar omdat ik het zonde vind om DV over te slaan vraag ik me af of het haalbaar is om via DV in een dag naar LA te gaan.

Gesleutel aan het reisprogramma is niet mogeljk. We moeten dus in een dag van LV naar LA.
Is het mogelijk denken jullie , of is wel erg omrijden.

We zijn overigens al een keer in DV geweest het is meer als extraatje omdat ik het zo mooi vind.  :)

Thx Marg

#1 - 12-03-2011, 11:58 uur

Jez

Van LA naar Vegas is een uurtje of 4-5 rijden, afhankelijk van waar je zit in LA en hoe laat je vertrekt (files). Via Death Valley is wel erg om en ik twijfel of je dan werkelijk iets ziet van DV. Er zijn wel andere leuke opties op weg naar Vegas: je kunt natuurlijk shoppen (je komt ca. 3 outlets tegen). Of rij via de Hooverdam en Lake Mead. Of rij de Red Rock route in Nevada (vlakbij Vegas). Je zou via Joshua Tree kunnen. Of naar het Valley of Fire SP.
#2 - 12-03-2011, 12:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Wij hebben het in 2008 met een overnachting in DV gedaan, maar je zou eens in ons reisverslag kunnen kijken voor de afstanden en tijdsduur.
Het is ook geen optie om heel laat in de middag uit Las Vegas te vertrekken en toch nog een nacht DV mee te nemen?

Als je het te ver vindt is via Joshua Tree ook een mogelijkheid. Wij reden in 2002 van Las Vegas naar Palm Springs via JT (en via Kelso en Amboy), maar doorrijden naar LA moet dan ook nog wel lukken.

Marianne
#3 - 12-03-2011, 13:58 uur
« Laatst bewerkt op: 12-03-2011, 14:00 uur door Marianne »

Marg

Joshua Tree houd ik in gedachten. Vorige keer zijn we wel in Palm Springs geweest maar JT overgeslagen.
Hooverdam bezichtigen we al voordat we naar LV gaan en de andere parken liggen volgens mij allemaal noorderlijk tenopzichte van LV. Niet op de route toch!?
tja en dat shoppen, ik hoop dat we dan in LV al gedaan hebben, anders gaan we daar vast nog wel heen.

Ik lees weinig of niets over de Mojave desert  en Calico. Is dat niks?
#4 - 12-03-2011, 14:34 uur

Jez

Ik lees weinig of niets over de Mojave desert  en Calico. Is dat niks?

In Mojave valt niks te beleven. Calico is leuk, als je van toeristisch houdt.
#5 - 12-03-2011, 14:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tet14

Mojave National Preserve is prachtig. Neem de Cima afslag (272) off I15 en rijd door de grootste concentraitie van Joshua Trees in de wereld naar Cima, langs de tracks van Union Pacific over een "dips" road naar Kelso naar Kelso depot en visitor center. The Beanery met de klassieke foodcounter is weer open (gesloten di en wo). Dan naar Amboy en 29Palms. Amboy voor Roy's Cafe en Amboy Crater en 29Palms voor de murals. En dan heb je het prachtige Joshua Tree NP.  Van 29Palms is het nog 3 uur rijden naar LA. Van Las Vegas via deze route naar 29Palms is 4.5 uur. Dat is dus zonder stoppen dus naar mijn mening wordt dit een erg lange dag.
Via DV naar LA neemt 8 uur. Dat is wel erg theoretisch want je zal toch beslist willen stoppen onderweg. De snelste route is dan 160-190-395 en 14.
Tet
#6 - 12-03-2011, 15:08 uur

Jez

Mojave National Preserve is prachtig.

Whaha, zo zie je maar weer dat smaken verschillen!
#7 - 12-03-2011, 15:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marg

ja precies, smaken verschillen.
Ik heb dat altijd als ik stukjes lees over de westkust. Mooi zonder meer maar dat je die nou perse moet zien. Mwah... Er gaat niets boven de Amalfikust in Italie. 8)
#8 - 12-03-2011, 15:23 uur

Hans B

Las Vegas - Santa Monica = 285 mile. Interstate-15. Reistijd ±5 uur. Als je via Death Valley rijdt is het 445 mile. Dat is wel een behoorlijk stukje om.
In theorie is het 'maar' 160 mile, dus zou je zeggen, dat is 2½ uurtjes rijden, maar zo werkt het niet.
Afgezien van het nemen van enkele bergpassen, die tijd kosten, want daar rij je geen 60mph,  is in de Death Valley erg veel te zien.
Badwater, Artist Drive, Furnace Creek vis.cent., Stovepipe Wells zijn de punten waar je langs komt.
Ik denk niet dat je de Death Valley zonder overnachting moet willen rijden.
#9 - 12-03-2011, 15:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Eens wat betreft Amalfi maar er zijn nog zo veel mooie kustroutes in Europa. Corsica, de Mani in Griekenland en dan heb ik het nog niet over Australia gehad....
Als je bereid bent om voor dag en dauw te vertrekken uit Las Vegas is het nog wel mogelijk in een dag met alleen een stop bij Zabriskie en langs de sanddunes maar helaas is het laatste stuk vanaf Olancha naar LA niet bijster interessant omdat je geen tijd zal hebben om bv naar Fossil Falls en naar Red Rock Canyon SP te gaan.
Alhoewel ik de eerste keer LV naar LA wel aardig vond met die eindeloze uitzichten is het inmiddels een route geworden die we zo veel mogelijk proberen over te slaan.
Jez, ben je wel eens in de Preserve geweest? Viel het tegen?
Tet
#10 - 12-03-2011, 16:01 uur

Jez

Jez, ben je wel eens in de Preserve geweest? Viel het tegen?
Tet


Ja en ja. Not my cup of tea.......  ;)
#11 - 12-03-2011, 16:08 uur
« Laatst bewerkt op: 12-03-2011, 16:10 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marg

Ik was er al bang voor dat DV geen haalbare kaart is. Ik had al gekeken naar afstanden e.d. maar voor hetzelfde geld had ik iets over het hoofd gezien nietwaar!

Omdat de route LV-LA saai en lang is willen we onderweg nog wel "iets"doen/ zien, dus alle tips blijven  welkom

#12 - 13-03-2011, 13:08 uur

Tet14

Stukje op en neer vanaf de Cima exit. Big Thermometer in Baker, Het xxyzx sign langs I15 exit 233.  Calico bij Barstow. R66 museum in Victorville.
#13 - 13-03-2011, 14:20 uur

Hans B

Ontario: De Mall bezoeken en inkopen doen (kruising I10 en I 15)
Santa Monica Beach: Op tijd aan het strand gaan liggen of een potje beach volleyballen met de locals.
#14 - 13-03-2011, 14:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

In 2006 reden wij van LA naar Las Vegas. We hebben toen Calico bezocht. Dat was vanwege de hitte niet zo'n succes, maar het is op zich wel een aardige onderbreking. Zie ons reissverslag bij 7 augustus.
Ik had al verwezen naar ons 2002-verslag (ook op 7 augustus) voor het stuk dat Tet beschrijft (via de Mojave Desert).
En als je graag wilt, is het via DV ook te doen.

Marianne
#15 - 13-03-2011, 20:29 uur
« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 20:33 uur door Marianne »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15