Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

makkelijke hikes in nat'l parken

Discussie gestart

kraaltje

weet iemand makkelijke hikes in Glacier Nat'l part in Montana,Yellowstone,en Grand Teton?
Hiermee bedoel ik,weinig klimmen,makkelijke paden,gewoon lekker easy weinig inspanning.

Waarom ik dit vraag is het volgende,wij gaan eind mei voor 3 weken naar CO,WY,MT,ID en WA,maar in januari heeft mijn man 50 % van zijn achillespees afgescheurd,en loopt nog steeds mank,gaat 3 keer per week naar Fysiotherapie,en moet heel erg uitkijken,maar hierdoor willen we niet de vakantie laten verpesten,maar wel heel erg voorzichtig aan doen in alle parken.

Bedankt alvast!
Karin
#1 - 24-04-2010, 19:40 uur





Hans B

Glacier NP weet ik zo niet.

In Yellowstone zijn bijna alle wandelingen naar en langs de geysers makkelijk te doen.
Old Faithfull en omgeving is goed te doen, hoewel helemaal naar de Morning Glory Pool 3 a 4 kilometers is, maar je kan eerder terug (rondje maken)
Uitzondering Mammoth terrassen is heel veel up en down over trappen (boardwalks).
In Norris moet je eerst een stuk naar benenden, maar dat loopt wel makkelijk en later omhoog.
Bij Canyon zou ik de afdalingen naar de lager gelegen plateau's met uitzicht op de rivier niet doen.
West Thumb is ook een korte makkelijke wandeling.

Grand Teton zou ik niet gaan wandelen, gewoon van enkele uitzichtpunten genieten. De enige leuke wandeling die ik gedaan heb, is met de boot over Jenny Lake en dan naar Hidden Falls en het uitzichtpunt (250 m boven het meer).
#2 - 24-04-2010, 20:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

kraaltje

Hallo hans,heel erg bedankt voor je snelle antwoord.

Dus in principe is yellostone best te doen zonder veel klim en klauterwerk,ik bn als de dood dat die achillespees helemaal afscheurd en we daar in het park met alle ellende van dien zitten,en geen kant meer op kunnen.
Norris en Canyon zullen we niet gaan doen denk ik.

Dus in Grand Teton,hoef je in principe niet veel te wandelen om wat mooi's te zien?
Gaat die boot dagelijks over Jenny lake?
moet je daar voor reserveren of is dat niet nodig?

Nogmaals bedankt voor de tips
Karin
#3 - 24-04-2010, 20:13 uur





Tet14

Houd er rekening mee dat GTTS rd in Glacier nog wel eens (gedeeltelijkl) gesloten kan zijn in juni.  Wij hebben er eind augustus/begin september al  eens sneeuw gehad op Logan Pass.
#4 - 24-04-2010, 23:52 uur

kraaltje

Ja dat weten we,maar dat is het risico van zo vroeg in het jaar naar deze parken gaan.
We'll see.................... wink
#5 - 25-04-2010, 01:06 uur





Marianne

In Yellowstone kun je inderdaad prima lopen over de boardwalks bij Old Faithful, en net zo ver als je wilt. Wat verderop, bij de Lower Geiser Basin zou je naar de Grand Primatic spring kunnen lopen. Ook allemaal boardwalk, hoewel ik niet weet of het helemaal vlak is.
West Thump vind ik ook een aanrader. Je zou daar ook een rangerwandeling kunnen doen. Het is een klein rondje, met meerdere vulkanische activiteiten waar je dan uitleg over krijgt. Ook het uitzicht over het meer is prachtig.
Verder dacht ik dat je bij Cacnyon ook wel makkelijk naar een van de viewpoints kunt lopen. Ik denk dat dat

Op deze kaart staan bovenin gedetailleerde kaarten van de verschillende gebieden in Yellowstone. Er staat ook aangegeven dat sommige paden wheelchair accessible zijn. Je kunt er wel van uitgaan dat die aardig vlak en goed te lopen zijn.
Verder kun je eens googelen op easy day hikes, en de naam van het park, en kijk eens op de NPS-site bij plan your visit - things to do- hiking. Bij de visitor centrs zijn ook boekjes te koop met day hikes er in beschreven. Meestal staat daar ook het hoogteverschil in.

Behalve wandelen kun je, zeker in Yellowstone, en ook in Grand Teton, ook met de auto heel veel doen. Bij Mammoth Hot Springs heb je bijvoorbeeld ook een rondje dat je met de auto kunt doen.
Verder is het prachtig om de Lamar valley en Hayden Valley te zien. Neem een verrekijker mee als je graag wild wilt spotten.
Zie voor Grand Teton ons 2008-verslag, wij hebben daar vooral wat korte wandelingen gedaan. De parkeerplaats bij Jenny Lake was vol (je moet daar heel vroeg, of juist later op de dag zijn) dus wij hebben de boottocht niet gedaan. De boot gaat meerdere keren per dag, het grootste probleem daar is het parkeren. Als alternatief zou je een stukje langs een van de andere meren kunnen lopen, zie weer ons 2008-verlsag.

En ja, voor Glacier is het erg vroeg. Wij zijn er eens in juni geweest, de weg was toen net open, maar we hebben niet of nauwelijks kunnen wandelen. Informeer bij het visitor center wat de mogelijkheden zijn.

Even off topic: het is plateaus en moois, en niet plateau's en mooi's. Ik blijf me verbazen.  :o

Marianne
#6 - 25-04-2010, 10:54 uur
« Laatst bewerkt op: 25-04-2010, 10:57 uur door Marianne »

Tet14

Ja, en voor de parkeerplaatsen staan file's  . Sorry M. Couldn't resist...Is trouwens internationaal. Zie op de Engelstalige forums bv regelmatig: " New York and it's museums."  Maar het is wel weer Goulding's Lodge en niet Gouldings Lodge.
#7 - 25-04-2010, 11:29 uur
« Laatst bewerkt op: 25-04-2010, 11:32 uur door Tet14 »

Marianne

Ik zie inderdaad ook vaak hoodoo's etc in Engelse teksten, daar gaat het ook wel fout. Maar het is altijd een s in het meervoud in het Engels. Alleen als het bezittelijk gebruikt wordt, komt er in het Engels een ' voor de s. In het Nederlands weer niet, dus het is gewoon Mariannes gezeur.

En wij gebuiken die 's alleen als het voor de uitspraak nodig is; dus buro's, maar bureaus.

Marianne
#8 - 25-04-2010, 14:34 uur

kraaltje

Bedankt voor de tips!

En by de way......maak je niet druk om mooi's of moois en plateau's en whatever!
#9 - 25-04-2010, 16:11 uur





Zofsky

Ik weet niet of fietsen een optie is met de achillespees, maar in Yellowstone kun je ook fietsen huren. Als je bijvoorbeeld niet het hele stuk baar morning glorie pool wilt lopen, je kunt met de fiets daar tot heel dichtbij komen.

En wel naar de canyon gaan hoor! maar dan gewoon het uitzichtpunt vanaf de parkeerplaats meenemen. Is ook heel erg mooi!

Over Grand Teton: wij zijn vroeg gegaan om met het bootje naar de overkant te gaan (inderdaad al moeite met parkeren) en het bootje vaart de hele dag. Wij kregen alleen te maken met heftig onweer en dan vaart het bootje niet terug. Wel te begrijpen natuurlijk. We zagen de bomen gewoon omgaan in het bos (best akelig!).
#10 - 26-04-2010, 10:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15